اخبار داغ

جولان مونسون در کرمان؛

جستجو برای یافتن چهار مفقودی در منطقه کیسکان/ تداوم رگبار و طوفان تا یکشنبه در استان کرمان

جستجو برای یافتن چهار مفقودی در منطقه کیسکان/ تداوم رگبار و طوفان تا یکشنبه در استان کرمان
مسئولان استان کرمان با اشاره به اینکه متأسفانه یک دستگاه پژو در منطقه کیسکان علی رغم هشدارهای صادره، تردد داشته که دچار آب بردگی شده است، گفتند: بیشینه فعالیت ناپایداری ها تا روز یکشنبه است که کل استان را درگیر می کند و بیشنیه بارش ها در مناطق جنوب و جنوب غربی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ اواخر هفته گذشته اداره کل هواشناسی استان کرمان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع ناپایداری های جوی در سطح استان هشدار داد. بر اساس این اطلاعیه با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و رعد و برق همراه با وزش باد شدید، خیزش گردوخاک و احتمال تگرگ از ۲۳ تا ۲۷ تیرماه ۱۴۰۰ در استان کرمان، بدین منظور اداره کل مدیریت بحران استان کرمان در اطلاعیه‌ای ضمن هشدار از مردم خواست: تمهیدات لازم را برای مقابله با این پدیده جوی به کار ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

جستجو برای یافتن چهار مفقودی در منطقه کیسکان

, جستجو برای یافتن چهار مفقودی در منطقه کیسکان, جستجو برای یافتن چهار مفقودی در منطقه کیسکان,

مجید سعیدی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به پدیده های جوی در پایان هفته گذشته گفت: اکثر نقاط استان تحت تأثیر پدیده مونسون قرار گرفته اند که از جمله فعالیت های این پدیده وقوع بادهای شدید لحظه ای، طوفان گرد و خاک، بارش های رگباری سنگین بوده است.

,

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان با بیان اینکه در برخی نقاط استان بافت، بردسیر، راین و زرند خسارت هایی داشته ایم، عنوان کرد: در پی وقوع طوفان نیز خسارت هایی ایجاد شده است که در حال بررسی است.

,

وی در خصوص تلفات جانی این پدیده در استان بیان کرد: متأسفانه یک دستگاه پژو در منطقه کیسکان علیرغم هشدارهای صادره، تردد داشته که دچار آب بردگی شده که تاکنون یک نفر کشته و چهار مفقودی را در پی داشته است و نیروها به صورت مستمر از عصر دیروز در حال جستجو در منطقه هستند.

,

سعیدی تأکید کرد: مردم به هشدارهایی که داده می شود، به صورت جدی توجه کنند و در هنگام بروز پدیده هایی همچون رگبار، گرد و خاک، طوفان در معابر و جاده ها تردد نکنند و به حریم رودخانه ها و مسیرها نزدیک نشوند و به ارتفاعات نروند تا بتوانند جان خود را از خطرات احتمالی حفظ کنند.

,

تداوم رگبار و طوفان تا یکشنبه

, تداوم رگبار و طوفان تا یکشنبه, تداوم رگبار و طوفان تا یکشنبه,

مریم سلاجقه در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه روز گذشته در بیشتر مناطق استان بارش باران و وزش باد نسبتا شدید را داشته ایم، گفت: در مناطق جیرفت، کهنوج، عنبرآباد، بافت، رابر، لاله زار و زرند بارش باران گزارش شده و این بارش در برخی از نقاط منجر به سیل شده است.

,

کارشناس هواشناسی استان کرمان ادامه داد: تا این لحظه بارش باران در ارزوئیه 14 میلیمتر، بافت 8 میلیمتر، ریگان و ساردوئیه 4 میلیمتر، راور و کهنوج 3 میلیمتر ثبت شده و در برخی از مناطق بارش باران کمتر از سه میلیمتر و به صورت رگباری بوده است.

,

وی با بیان اینکه روز گذشته وزش باد نسبتا شدید را داشته ایم، عنوان کرد: حداکثر سرعت باد در کهنوج بیش از 70 کیلومتر و در کرمان و بم 61 کیلومتر بوده است؛ همچنین کاهش دید در کهنوج و بم به 200 متر و در شهر کرمان به 5 متر رسیده بود.

,

سلاجقه با تأکید بر اینکه تا روز چهارشنبه در سطح استان ناپایداری های جوی را شاهد هستیم، ابراز کرد: بیشینه فعالیت ناپایداری ها تا روز یکشنبه است که کل استان را درگیر می کند و  بیشنیه بارش ها در مناطق جنوب و جنوب غربی است؛ اما به طور کلی وزش باد و افزایش ابر را در کل استان خواهیم داشت.

,

کارشناس هواشناسی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به رگباری بودن بارش ها و جاری شدن آب از بالا دست، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی دور از انتظار نیست؛ لذا توصیه می کنیم که شهروندان از تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی اکیدا خودداری کنند.

,

وی با اشاره به اینکه بارش ها همراه با رعد و برق است و بنابراین از قرار گرفتن در ارتفاعات اکیدا خودداری شود، اظهار کرد: وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود و لذا تمهیدات لازم به جهت کاهش خسارت ها به عمل آید.

,

سلاجقه تأکید کرد: محکم کردن تأسیسات شهری، بنرهای تبلیغاتی، سازمان گلخانه ای، دامداری های سنتی مد نظر قرار گیرد و همچنین با توجه تغییرات دمایی، رطوبت و تنظیم دما و تهویه در سالن های پرورشی مد نظر قرار گیرد.

,

کارشناس هواشناسی استان کرمان خاطر نشان کرد: شهروندان قبل از تردد در محور مواصلاتی سطح استان حتما از وضعیت جاده های مطلع شوند و هنگام تردد بین شهری در سطح شهر با سرعت مطمئنه و رعایت نکات ایمنی حرکت کنند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه