اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

آمار فرزندخواندگی در آذربایجان‌شرقی/ حمایت از زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال

آمار فرزندخواندگی در آذربایجان‌شرقی/ حمایت از زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال
صحاف گفت: در موضوع فرزندخواندگی کسانیکه شرایطی را برای قبول فرزند ایجاد می‌کنند به‌طور مثال اینکه فرزند حتما دختر و زیر دو سال باشد کار سخت‌تری دارند اما با این حال در سال گذشته ۴۶ فرزندخواندگی داشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، فرگل صحاف در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص اقدامات بهزیستی در یک سال گذشته اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی تعداد معلولین درکل ۷۷ هزار و ۷۷ نفر، تعداد مستمری بگیر ۷۴ هزار و ۳۱۲ نفر و تعداد بیمه‌شدگان ۸۴ هزار و ۳۵۴ نفر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: تعداد خانه‌‌‌های کودک و شیرخوارگاه در استان ۲۴ عدد و تعداد کودکان مقیم خانه‌ها و شیرخوارگاه ۳۲۰ نفر هستند. همچنین تعداد فرزندان امداد بگیر از اعتبارات ۱۶۰۵ نفر می‌باشند برای ۲۵۰ نفر از فرزندان تحت پوشش هم بیمه آتیه واریز می‌شود.

,

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص موضوع فرزندخواندگی عنوان کرد: در موضوع فرزندخواندگی کسانیکه شرایطی را برای قبول فرزند ایجاد می‌کنند به طور مثال اینکه فرزند حتما دختر و زیر دو سال باشد کار سخت‌تری دارند زیرا تعداد فرزندان اینچنینی کمتر است اما با این حال در سال سال گذشته ۴۶ فرزندخواندگی داشتیم که این کودکان کاملا بی سرپرست بوده و حضانت به بهزیستی داده شده بود.

,

وی با اشاره به سایر آمارهای اداره کل بهزیستی یادآور شد: در کل استان تعداد زنان سرپرست مستمیری بگیری ۱۹ هزار و ۱۵۱ نفر و تعداد خانواده‌های چندقلو یک هزار و ۷۱۴ نفر بودند که تحت حمایت بهزیستی هستند، همچنین معافیت سربازی ۵۸ نفر برای خانواده‌های تحت پوشش انجام شده است.

,

صحاف با بیان اینکه در سال ۹۹ اورژانس اجتماعی ۲۴ هزار و ۶۱ خدمت انجام داده است، گفت: همچنین بهزیستی استان در پیشگیری از معلولیت‌ها از جمله تنبلی چشم، غربالگری شنوایی، مشاوره ژنتیک و اختلالات مادرزادی فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده است.

,

وی در خصوص پویش‌های بهزیستی استان و مبالغ جمع آوری شده در آن ابراز داشت: در پویش عیدانه یک میلیارد و ۷۰۰میلیون ریال، در پویش پازل همدلی ۱/۵ میلیارد ریال، در پویش ایران همدل ۱۰۷ میلیون ریال و در پویش رمضان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی جمع آوری شد.

,

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به واگذاری ۵۹۱ مسکن با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان به مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: همچنین حمایت‌های اشتغالی هشت هزار و ۳۹۷ مورد بوده و بیشترین مراکز مثبت زندگی هم در استان راه اندازی شده که هدفو اولویت این مراکز و بهزیستی محله محوری خدمات، تسهیل دسترسی، مداخلات خانواده محور، دولت الکترونیک و ایجاد فرصت شغلی بوده است.

,

وی با بیان اینکه کودکان کار مورد حمایت بهزیستی هستند، تصریح کرد: در سال گذشته ۳۱ مورد توانمند سازی خانواده کودکان خیابانی و ۲۶۹ مورد خدمات آموزشی کودک و خانواده انجام شده است.

,

صحاف در پایان در پاسخ به سوال خبرنگار آناج در خصوص آمار درخواست تغییر جنسیت در استان توضیح داد: برای تغییر جنسیت بعد از چندین مرحله که فرد سپری می‌کند به بهزیستی‌ برای پرداخت هزینه‌ها مراجعه می‌کند که ۲۲ مورد در سال ۹۹ برای این امر به بهزیستی استان مراجعه کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه