اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عنوان کرد؛

تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در استان مرکزی/صدور مدرک برای ۴۱۳۷ نفر از کارکنان وظیفه

تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در استان مرکزی/صدور مدرک برای ۴۱۳۷ نفر از کارکنان وظیفه
عسگری با اشاره به تشکیل قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در استان مرکزی از سال 97 گفت: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۱۳۷ نفر از کارکنان وظیفه توسط سپاه روح‌الله استان مرکزی آموزش‌دیده‌اند و برای آنها مدرک صادر گردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدرضا عسگری جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در نشست قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه روح‌الله گفت: کارکنان وظیفه از مهم‌ترین ارکان آمادگی دفاعی و رزمی نیروهای مسلح و بنیه دفاعی کشور محسوب می شوند و از این منظر جایگاه سرباز جایگاه با اهمیتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

عسگری اظهار کرد: یکی از مهمترین سرمایه های کشور سربازان هستند که علاوه بر اینکه روحیه جوانی و نشاط را در نیروهای مسلح احیا می کنند بهترین پل ارتباطی میان مردم و نیروهای مسلح هستند و این برکات بسیاری برای نیروهای مسلح دارد.

,

وی ادامه داد: استفاده بهینه از خدمت وظیفه عمومی همواره مورد توجه نیروهای مسلح بوده و در این سال ها اقدامات زیرساختی خوبی انجام شده  که در این شرایط سربازان علاوه بر نقش آفرینی در آمادگی های دفاعی کشور باید در راستای پیشرفت و آبادانی کشور و تحقق اهداف انقلاب نقش داشته باشند.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه به برکت انقلاب اسلامی و جوانان خلاق ایران اسلامی امروز بخش قابل توجهی از سربازان از افراد تحصیل کرده و نخبه تشکیل می شوند که لازم است برای استفاده بهینه از این منبع نیروی انسانی عظیم برنامه ریزی جدی تر انجام شود.

,

عسگری بیان کرد: در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و به منظور غنی سازی و ارتقاء کیفیت در سربازان قرارگاه مهارت آموزی سربازان در نیروهای مسلح تشکیل شد که با همکاری و تعامل دستگاه های متولی در راستای تحقق ماموریت ها گام برمی دارد.

,

وی اضافه کرد: یکی از اهداف مهم تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان و راه اندازی طرح مهارت آموزی کارکنان وظیفه افزایش جذابیت سربازی برای نظام اسلامی ، ایجاد نشاط برای سربازان و ارتقای مهارت آنها جهت ورود به بازار کار و اشتغال است.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: مهارت آموزی سربازان در سه مقطع پیش از خدمت با هدف ارتقای توانمندی آنها برای انجام خدمات موثر، بخش دوم در بدو ورود به خدمت با هدف بهبود به کارگیری و بخش سوم در حین خدمت با هدف ایجاد سابقه شغلی و کارورزی برای آمادگی اشتغال جوانان انجام می شود.

,

عسگری اظهار کرد: ارتقاء جذابیت دوران خدمت برای سربازان و خانواده ها، افزایش نشاط در دوران خدمت وظیفه عمومی، افزایش اثربخشی خدمت کارکنان وظیفه در دوران سربازی و ارتقاء مهارت های شغلی، کارورزی و آمادگی برای ورود به بازار کار از جمله اهداف چهارگانه است.

,

وی افزود: سپاه روح الله استان مرکزی همچون سایر نیروهای مسلح از ابتدای ابلاغ تشکیل قرارگاه مهارت آموزی سربازان این قرارگاه را در سپاه تشکیل داد و از سال ۹۷ این قرارگاه با قوت در راستای تحقق اهداف گام برمی دارد.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: صورت اول آموزش های کارکنان وظیفه در سطح سپاه روح الله کلاس های آموزشی است که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، اداره ارتباطات، هلال احمر، اداره ورزش و جوانان، جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های متولی  انجام می شود.

,

عسگری گفت: همچنین صورت دوم کار در محیط واقعی کار است که افرادی که مشاغل تخصصی دارند مثل تعمیرکاری، آرایشگری، آشپزخانه، نانوایی و سایر تخصص های دیگر با توجه به مشاغل و کارگاه هایی که وجود دارد در محیط واقعی کار تحت آموزش استاد کار قرار می گیرند و برای آنها مدرک صادر می‌شود و بعد از آن در طول خدمت می‌توانند ادامه فعالیت دهند.

,

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۴ هزار و ۱۳۷ نفر از کارکنان وظیفه توسط سپاه روح الله استان مرکزی آموزش دیده اند و برای آنها مدرک صادر گردیده است.

,

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: تشکیل قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه که مورد تایید مقام معظم رهبری هم قرار گرفته از تاکیدات معظم له نیز می باشد و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات علاوه بر اینکه حضور سربازان در مراکز را هدفمند کنیم بتوانیم گام مهمی برای اشتغال زایی آنها بعد از ایام سربازی انجام دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه