اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی:

تزریق واکسن "کوو ایران برکت" در بجنورد آغاز شد/ عروسی و عزا در راس عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خراسان شمالی

تزریق واکسن "کوو ایران برکت" در بجنورد آغاز شد/ عروسی و عزا در راس عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خراسان شمالی
سید احمد هاشمی گفت: یک هزار و ۵۰۰ دوز واکسن برکت نیز وارد استان شده و از امروز صبح تزریق آن در استان خراسان شمالی آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه شهرستان های فاروج و گرمه در استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند، گفت: همچنین شهرستان های بجنورد، اسفراین و شیروان در وضعیت قرمز و های راز و جرگلان، مانه و سملقان و جاجرم در وضعیت نارنجی هستند.وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند، گفت: براساس آخرین آمار تا این لحظه ۲۹۳ نفر در بیمارستان به سر می برند.

هاشمی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور ۴۸ درصد است، گفت: هم اکنون شاهد استقرار اپیدمی پنجم کرونا در استان هستیم و در روزهای آتی تعداد موارد بستری افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: همچنان شاهد تجمعات مردم و برگزاری مراسم های عروسی و عزا در سطح استان هستیم که متاسفانه به دلیل ساده انگاری در این موضوع باعث افزایش روند ابتلا شده ایم.

هاشمی ادامه داد: استان به لحاظ رعایت پروتکل های بهداشتی در وضعیت نارنجی است و عوامل متعددی به ویژه عادی انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی و نزدن ماسک در مجامع عمومی در این خصوص تاثیرگذار بودند.

این مقام مسئول گفت: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد تخت های بیمارستانی اختصاصی برای بیماران کووید ۱۹ در اشغال این بیماران قرار دارد و با روند افزایشی بیماران، احتمال کمبود تخت وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: تاکنون ۸۶هزار دوز واکسن وارد خراسان شمالی شده که از این تعداد ۱۲هزار دوز آن مربوط به شهرستان اسفراین و ۷۴هزار دوز نیز مربوط به شهرستان بجنورد بوده است.

هاشمی گفت: یک هزار و ۵۰۰  دوز واکسن برکت نیز وارد استان شده است و از امروز صبح تزریق آن در استان خراسان شمالی آغاز شده است.

وی در انتها اضافه کرد: متوسط مرگ و میر روزانه ناشی از کرونا در خراسان شمالی بین دو تا سه نفر است که نشان می دهد هنوز افزایش پیدا نکرده است. متوسط بستری های روزانه کرونا نیز ۴۰ تا ۶۰ نفر است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه