اخبار داغ

گزارش تصویری؛

آغاز برداشت میوه های تابستانی در مانه و سملقان

آغاز برداشت میوه های تابستانی در مانه و سملقان
مانه و سملقان بیشترین سطح زیر کشت و تولید هلو استان را به خود اختصاص داده است، در سال گذشته به علت سرمازدگی باغ داران استان محصول هلوی چندانی نداشتند تا حدودی امسال نیز باغ های استان تحت تاثیر سرما قرار گرفت که منجر به کاهش تولید شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک از مانه و سملقان برداشت میوه های تابستانه از قبیل سیب و هلو در این شهرستان آغاز شده است، گفتنی ایست سطح زیر کشت هلو در استان هزار و ۶۹۰ هکتار است که از این سطح هزار و ۳۵۰ هکتار بارده است. عملکرد هلو در باغ های استان را به ازای هر هکتار حدود چهار تن است اما باغدارانی که از نهال های پایه های رویشی استفاده کرده  اند عملکرد را به ۱۸ تا  ۲۰ تن نیز رسانده اند.

این محصول در مناطق مختلف استان تولید می شود و شهرستان مانه و سملقان بیشترین سطح زیر کشت و تولید هلو استان را به خود اختصاص داده است، در سال گذشته به علت سرمازدگی باغ داران استان محصول هلوی چندانی نداشتند تا حدودی امسال نیز باغ های استان تحت تاثیر سرما قرار گرفت که منجر به کاهش تولید شده است.

پیش بینی می شود از باغ های این استان چهار هزار و ۶۰۰ تن محصول برداشت شود که در شرایط آب و هوایی مساعد از سطح باغ های هلوی استان تا ۱۳ هزار تن نیز محصول برداشت می شد.  

سطح باغات سیب استان ۳۸۳۵ هکتار است که ۳۵۸۲ هکتار آن بارده است. سیب پس از انگور بیشترین تولید محصولات باغبانی استان را به خود اختصاص داده است و میزان تولید این محصول حدود ۵۸۰۰۰ تن، معادل ۵/۱۸ درصد تولیدات باغبانی استان است.

میزان تولیدسیب در  سال جاری ۶۰۰۰۰ تن برآوردمی گردد ودر حال حاضر ظرفیت ذخیره سازی سردخانه‌های بخش خصوصی۱۰ هزار تن است که امکان ذخیره سازی محصول سیب برای باغداران عزیز را فراهم می سازد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک ,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/ صدیقی

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه