اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

دولت روحانی در قبال افزایش جمعیت برنامه‌ریزی نداشت

دولت روحانی در قبال افزایش جمعیت برنامه‌ریزی نداشت
حمیدرضا ترقی گفت: سیاست‌های جمعیتی دولت روحانی در این هشت سال اصلاً قابل قبول نبوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی در گفتگو با شبکه خبری تهران نیوز درباره بی‌توجهی دولت به سیاست‌های جمعیتی اظهار داشت: سیاست‌های جمعیتی دولت روحانی در این هشت سال اصلاً قابل قبول نبوده و از سوی دیگر مشکلات اقتصادی بر بی‌انگیزگی زوجین برای فرزندآوری تأثیرگذار بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

وی گفت: روند کاهش جمعیت و پیری جمعیت از چند سال گذشته آغاز شده و اگر دولت می‌خواهد در راستای مقابله با این وضعیت گام بردارد، باید سیاست‌های جمعیتی و قوانین مرتبط در این حوزه را اصلاح کند و همچنین باید مشوق‌هایی را در این زمینه به زوجین و خانواده‌ها اختصاص دهد.

,

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: در دولت آقای احمدی‌نژاد سیاست‌های جمعیتی خوبی اتخاذ شد که متأسفانه این سیاست‌ها استمرار پیدا نکرد که در نتیجه کاهش فرزندآوری و افزایش میانگین سن جامعه پدید آمد.

,

ترقی با بیان این‌که دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مشاهده بی‌تفاوتی دولت نسبت به سیاست‌های جمعیتی و فرزندآوری، خود به عرصه تشویق خانواده‌ها و زوجین برای فرزندآوری ورود پیدا کرده است، یادآور شد: اخیراً بنیاد ۱۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی موظف شده تا برای افزایش جمعیت و تمایل زوجین به فرزندآوری، سیاست‌های تشویقی را در دستورکار خود قرار دهد.

,

وی بیان داشت: دولت سیزدهم باید هزینه فرزندآوری را کاهش و بسته‌های تشویقی در خصوص نگاه‌داری فرزند ارائه دهد.

,

این کارشناس مسائل سیاسی مسائل تربیتی را یکی از نگرانی‌های عمده زوجین و خانواده‌ها می‌داند و در این رابطه گفت: دولت باید در کنار سیاست‌های تشویقی، مسائل آموزشی و نحوه تربیت فرزندان را به زوجین آموزش دهد تا این دغدغه آن‌ها تا حدودی برطرف شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه