اخبار داغ

اندر حکایت‌های بی تدبیری مسوولان؛

باز هم سیلی که مدیریت نشد و خسارت به بار آورد/ کشاورزان؛ بزرگترین زیان دیدگان سیل

باز هم سیلی که مدیریت نشد و خسارت به بار آورد/ کشاورزان؛ بزرگترین زیان دیدگان سیل
در اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل طی روزهای قبل، به بخش کشاورزی و ابنیه ۱۷ روستای ۲ شهرستان ارومیه وخوی خسارت هایی میلیاردی وارد آمد که بیشتر شامل بخش کشاورزی بود و می‌توان گفت کشاورزان بزرگترین خسارت دیدگان سیل هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، سال‌هاست که از جوانب مختلف استفاده می‌شود تا زمینه شرایط زندگی بهتر برای مردم کره زمین در نقاط مختلف دنیا مهیا شود، یکی از اساسی‌ترین کاربرد علوم مختلف در حوزه بهبود سطح زندگی، مسئله پیش‌بینی پدیده‌های مختلف مخرب است که به سبب آن می‌توان آسیب این پدیده‌های طبیعی را به حداقل رساند و در مواقعی تهدید آن‌ها را به فرصت تبدیل کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

در همین راستا یکی از پدیده‌های طبیعی که می‌تواند، زمینه مختل کردن زندگی مردم را مهیا کند، پدیده سیل است.

,

این پدیده به جهت دربرگیری سطح وسیعی از اراضی می‌تواند آثار زیان‌بار اقتصادی و اجتماعی فراوانی را به جامعه تحمیل کرده و در مواردی یک زمین دارای ارزش اقتصادی بسیار بالا را به قطعه زمین بایر و بدون استفاده بدل کند.

,

با توجه به آثار بسیار زیان‌بار پدیده سیل در سطح وسیع، پیش‌بینی و برنامه‌ریزی برای جلوگیری از خسارات گسترده و همچنین استفاده از منابع آبی حاصل شده می‌تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

,

گفتنی است روز ۱۶ تیرماه جاری روحانی، رئیس جمهور کنونی کشور که همواره از بروز پدیده ها غافلگیر می شود پیش بینی سیل و مواردی از این قبیل را ناممکن خوانده اما این در حالی است که این پدیده در بسیاری از مناطق دنیا با استقرار سیستم مدیریت جامع سیلاب به مسئله‌ای قابل پیش‌بینی تبدیل شده و تهدید آن نیز تا حد بسیاری به فرصت بدل شده است.

,

اما طی روزهای گذشته با وجود پیش بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر بارش باران و احتمال وقوع سیلاب ها در نقاط مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی، مسئولان مدیریت بحران هم همانند رئیس جمهور غافلگیر شدند و باز هم خساراتی که از سیل باقی ماند وبال گردن کشاورزان نگون بختی شد که چشم انتظار زمین هستند تا حاصل زحمات خود را برداشت کنند.

,

واردشدن خسارت به ۱۷ روستای آذربایجان غربی در اثر سیل و تگرگ

, واردشدن خسارت به ۱۷ روستای آذربایجان غربی در اثر سیل و تگرگ,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از واردشدن خسارت به بخش کشاورزی و ابنیه ۱۷ روستای ۲ شهرستان ارومیه وخوی در اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل خبرداد.

,

امیرعباس جعفری با اعلام این خبر، اظهار کرد: میزان خسارت سیل در ارومیه و خوی توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی در دست بررسی است.

,

وی ادامه داد: در پی این بارش تگرگ و جاری شدن سیل در بخش صفائیه خوی و بخش کشاورزی و ابنیه، پنج روستای این بخش ۱۰ میلیارد تومان دچار خسارت شدند.

,

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی افزود: بارش تگرگ‌و جاری شدن سیل در ۱۲ روستای بخش انزل ارومیه نیز به ۴۵۰ هزار هکتار زمین زراعی و ۵۵۰ هکتار از باغات کشاورزی خسارت وارد کرد.

,

جعفری ادامه داد: به‌دلیل طوفان و بارش شدید، ابنیه و ساختمان‌ها نیز در بخش انزل ارومیه خسارت وارد شده است.

,

به گفته وی، بر اثر بارش تگرگ و باران شدید بیش از ۱۰ میلیارد تومان خسارت بر زمین‌های کشاورزی پنج روستا در خوی وارد شده است که تیم‌های ارزیاب جهاد کشاورزی در حال بررسی خسارت وارده بر بخش کشاورزی هستند.

,

سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار مزارع کشاورزی ارومیه خسارت زد

, سیل و تگرگ به ۶۰۰ هکتار مزارع کشاورزی ارومیه خسارت زد,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: بامداد روز جمعه بارش شدید باران و تگرگ به همراه جاری شدن سیل موجب خسارات به ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان شد.

,

علی پیرمرادی در خصوص خسارات سیل و تگرگ روز جمعه در بخش کشاورزی این شهرستان افزود: در پی بارش شدید باران و جاری شدن سیل و وقوع تگرگ در عصر پنجشنبه و بامداد جمعه، به محصولات زراعی و باغی روستا حسن آباد، ممکان، براسبی، بردیان، باژرگه و قونی خسارت شدید وارد شد.

,

وی ادامه داد: از بین رفتن ۲۰۰ هکتار مزرعه نخود، ۳۷۰ هکتار مزرعه گندم و جو، ۴۰ هکتار از اراضی باغات و تلف شدن ۳۰ رأس دام در روستای براسبی و ۲۰ رأس دام سبک در روستای بردیان ازجمله خسارات وارده در این منطقه بوده است.

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ضافه کرد: تیم ارزیاب متشکل از نماینده بخشداری، رئیس مرکز و کارشناسان مرکز جهاد کشاورزی صومای برادوست در منطقه حاضر و در حال بررسی حادثه و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده است.

,

پیرمرادی عنوان کرد: همچنین در پی بارش شدید باران و تگرگ عصر روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه، به ۴۵۰ هکتار از زراعی و ۵۵۰ هکتار از اراضی باغی در ۱۲ روستا بخش انزل خسارت وارده شده است.

,

وی گفت: میزان خسارت وارده در اراضی باغی در برخی روستاها تا ۸۰ درصد تخمین زده شده و برآورد ارزش ریالی میزان خسارت وارده در حال بررسی و ارزیابی است.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه