اخبار داغ

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی خبر داد؛

کمک ۴ هزار مگاواتی صنایع بزرگ خراسان به شبکه برق/ خاموشی با برنامه در دستور کار نیست

کمک ۴ هزار مگاواتی صنایع بزرگ خراسان به شبکه برق/ خاموشی با برنامه در دستور کار نیست
حشمتیان گفت: صنایع بزرگ تا ‏۴ هزار مگاوات به شبکه برق کمک داشتند و لذا خاموشی بابرنامه در سطح استان خراسان رضوی نداشتیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن حشمتیان، سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی در گفت‌وگو با صبح توس، ضمن اشاره به بخشنامه شورای امنیت ملی برای توقف سه هفته ای فعالیت شرکت های فولادی و سیمانی به دلیل کمبود برق اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت صنایع باید تا ۱۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و اکثر صنایع همکاری کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی افزود: مشکلات صنعت برق استان در این برهه که گرما شدید است ادامه دارد، شرایط با کاهش دما بهتر خواهد شد و بازخورد مصوبات پس از گذشت دو هفته اعلام خواهد شد.

,

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی با بیان اینکه از هفته گذشته با کاهش دما، کاهش مصرف و همکاری صنایع بزرگ وضعیت بهتری داریم گفت: صنایع بزرگ تا ‏۴ هزار مگاوات به شبکه برق کمک داشتند و لذا خاموشی با برنامه در سطح استان نداشتیم.

,

وی افزود: خاموشی با برنامه در دستور کار نیست ولی خاموشی احتمالی در برنامه قرار داده شده است و آمادگی داریم و با این وضعیت تراز تولید و مصرف برق برقرار شده است.

,

حشمتیان ادامه داد: کاهش دما میزانی از مصرف را کم کرد و صنایع بزرگ فولاد و سیمان نیز کمک کردند و موجب این شد شبکه تولید و مصرف برق متعادل تر باشد لذا برنامه قطع برق صنایع بزرگ تا پایان این هفته ادامه دارد و پس از آن در جلسه تصمیم گیری کلان صورت خواهد گرفت.

,

وی با اعلام اینکه قطع برق به شبکه کشوری کمک خواهد کرد و هماهنگی آن در اختیار مدیریت شبکه است افزود: پیش‌بینی اوج گرما در هفته های اخیر و همین هفته جاری بوده لذا از صنایع درخواست قطع برق شد و امیدواریم با کاهش دما میزان مصرف نیز کمتر شود و پیش بینی شده این هفته حداقل خاموشی را در خراسان رضوی داشته باشیم.

,

سخنگوی صنعت برق خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه احتمالی خاموشی به مدت ۲ روز روی سایت قرار داده می‌شود و اگر تراز تولید و مصرف نابرابر باشد خاموشی بابرنامه خواهیم داشت ولی فعلاً تصمیمی برای خاموشی گرفته نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه صنایع کوچک و چاه های کشاورزی نیز همکاری دارند افزود: بازنگری در قیمت برق در ستاد وزارت نیرو در مرحله بررسی است و هنوز ابلاغ رسمی نشده است و تصمیمات در مورد مشترکان پرمصرف و لاکچری نیز در حال بررسی کارشناسی است تا به صورت ویژه به این مشترکان اخطار داده شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه