اخبار داغ

معاون عمرانی استاندار یزد:

ارزش افزوده محصولات فولادی یزد در جیب قطعه سازی‌ها/هدف از شهرک فولاد اشکذر ایجاد صنایع پایین دستی بود نه تولید شمش

ارزش افزوده محصولات فولادی یزد در جیب قطعه سازی‌ها/هدف از شهرک فولاد اشکذر ایجاد صنایع پایین دستی بود نه تولید شمش
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار یزد  در حاشیه ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، بر اهمیت شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی  در استان تاکید کرد و افزود: باید با حمایت از تولید کنندگان قطعه و ماشین سازی استان، فرصت ایجاد ارزش افزوده و بهره وری لازم از این صنعت پایه و مهم‌ را فراهم کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

محسن صادقیان گفت: شهرک فولاد اشکذر با هدف شکل گیری صنایع تکمیلی و پایین دستی فولاد آلیاژی پایه گذاری شده بود اما  متاسفانه طی سالهای گذشته به جای ایجاد صنایع ماشین سازی و قطعه سازی که بیشترین ارزش افزوده را دارند و دارای آلودگی نیستند و مصرف آبی هم ندارند کارخانه های تولید شمش فولاد شکل گرفته اند.

,

وی ادامه داد: هم اکنون تعداد زیادی از کارخانه های قطعه سازی در دیگر استان های کشور از محصولات فولاد آلیاژی یزد استفاده می کنند و از ارزش افزوده این صنعت منتفع هستند و در نهایت قطعات ساخته شده برای مصرف  دوباره به استان باز می گردد.

,

صادقیان اظهار کرد: برای مثال در استان مرکزی  از آلیاژ فولاد یزد برای تولید میلگرد مصرفی در  پروژه های راه آهن استفاده می شود و میلگرد تولید شده  برای تولید  تراورس مصرفی در خطوط راه آهن مجدد به استان منتقل می شود، در حالی که ارزش افزوده این محصول در تولید میلگرد آن است.

,

معاون هماهنگی امو عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: باید همه  در حمایت و پشتیبانی از اینگونه صنایع در واگذاری زمین و دادن تسهیلات  گام بردارند و بستر لازم را برای ایجاد و استقرار اینگونه صنایع را فراهم کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه