اخبار داغ

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد:

فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است/ وقتی مسئولان رعایت نکنند، مردم بی‌اعتماد می‌شوند

فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است/ وقتی مسئولان رعایت نکنند، مردم بی‌اعتماد می‌شوند
نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با بیان اینکه فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است، گفت: وقتی مسئولان رعایت نکنند، مردم بی‌اعتماد می‌شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود نوری شادکام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به اینکه کرونا دلتا در بحث واگیری و سرایت‌پذیری جزو ویروس‌هایی است که همچین موردی در تاریخ علم پزشکی سراغ نداریم، گفت: این ویروس سرعت سرایت‌پذیری بسیار بالایی دارد و این قدرت انتقال ویروس از عجایب است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی افراد بستری در بیمارستان‌های استان یزد به‌واسطه ابتلا به کرونا 817 نفر اعلام کرد و گفت: تقریباً 800 نفر هم به‌صورت روزانه به بیمارستان‌های استان یزد مراجعه می‌کنند که علائم خفیف و متوسط بیماری را دارا هستند.

,

نوری شادکام با بیان اینکه علائم کرونای دلتا تقریباً شبیه به مدل قبلی کرونا است، اذعان داشت: در کرونای دلتا شاهد تب‌های بین یک تا 5 روز، دردهای عضلانی، افزایش ابتلای اطفال و نوجوانان و انتقال بیشتر از طریق جمع‌های خانوادگی هستیم.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: سرفه، مشکلات ریوی، گوارشی، اسهال، استفراغ و سردرد از دیگر علائم کرونای دلتا است.

,

فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است

, فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است, فوتی‌های کرونای دلتا در یزد نسبت به قبل کمتر است,

وی در پاسخ به این سؤال که آیا میزان فوت افراد مبتلا به کرونای دلتا از مدل‌های دیگر بیشتر بوده یا خیر، گفت: در استان یزد با توجه به اینکه افراد حساس‌تر شده و زودتر به مراکز بهداشتی مراجعه و روند درمان به سریع‌تر پیگیری می‌شود، فوتی‌ها نسبت به موج اول و سوم کرونا کمتر است.

,

, ,

نوری شادکام بهبود شرایط مراقبت از بیماران کرونایی را از دلایل کاهش آمار مرگ‌ومیر کرونا دلتا در استان یزد نسبت به موج‌های اول و سوم دانست و افزود: از دیگر دلایل این امر نیز عملکرد بسیار مناسب‌تر و بهتر کادرمان و پرستاری در بیمارستان‌های استان یزد است که کاهش آمار مرگ‌ومیر را در پی داشته است.

,

بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان یزد پذیرش می‌شوند

, بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان یزد پذیرش می‌شوند, بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان یزد پذیرش می‌شوند,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه بیماران کرونایی در تمام بیمارستان‌های استان یزد پذیرش می‌شوند، اضافه کرد: همه بیمارستان‌های استان یزد چه در بخش دولتی، خصوصی و خیریه پذیرش دارند و با راه‌اندازی بخش‌های کرونایی و آی سی یو، نسبت به خدمات‌دهی به بیماران کرونایی اقدام می‌کنند.

,

وی راهکار اساسی برای اینکه وارد موج‌های بعدی بیماری نشویم، واکسیناسیون همگانی دانست و خاطرنشان کرد: ما باید برای جلوگیری از ورود به موج‌های بعدی کرونا واکسیناسیون همگانی را انجام دهیم، به این معنا که حداقل بین 50 تا 70 درصد جمعیت واکسینه شوند تا چرخه انتقال بیماری ضعیف شود.

,

نوری شادکام ادامه داد: الان که بنابر دلایلی واکسیناسیون همگانی در کشور صورت نپذیرفته است، برای قطع چرخه بیماری باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

,

, ,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کمتر از 50 درصد اعلام کرد و افزود: این آمار در استان یزد کمتر از 35 درصد است، این در حالی بوده که یزد جزو استان‌های برتر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود.

,

دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم

, دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم, دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم,

وی با اشاره به دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از دلایل کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم را می‌توان خستگی از شرایط موجود که این بیماری در کشور به وجود آورده و رفتارهای ضدونقیض مسئولان بیان کرد.

,

نوری شادکام با تاکید بر اینکه اگر بخواهیم چرخه بیماری قطع شود یا کمتر منتقل شود میزان رعایت پروتکل‌ها باید بیش از 80 درصد بازگردد، خاطرنشان کرد: اگر در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم کوتاهی صورت گیرد نمی‌تواند به کنترل چرخه بیماری کمکی کند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد بی‌اعتمادی مردم نسبت به صحبت‌های مسئولان در خصوص شرایط خاص کرونایی را از دیگر عوامل کاهش میزان رعایت پروتکل‌ها دانست و افزود: زمانی که اعلام می‌شود تردد شبانه از ساعت 21 به بعد شامل جریمه می‌شود و این اتفاق نمی‌افتد، سبب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

,

وی اضافه کرد: زمانی که مسئولان بیان می‌کنند که جلسات باید کمتر از 10 نفر باشد ولی وقتی برای افتتاح یک پروژه بیش از 50 یا 100 نفر حضور دارند، باعث می‌شود که مردم نسبت به صحبت‌های مردم اعتماد نداشته باشند.

,

دوگانگی‌های رفتار مسئولان سبب اعتمادی مردم شده است

, دوگانگی‌های رفتار مسئولان سبب اعتمادی مردم شده است, دوگانگی‌های رفتار مسئولان سبب اعتمادی مردم شده است,

نوری شادکام با بیان اینکه دوگانگی‌های رفتار مسئولان سبب اعتمادی مردم شده است، افزود: برای اینکه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها دقت نظر داشته باشند، خود مسئولان هم باید به آن عمل کنند تا سبب ایجاد شبهه در ذهن مردم نشود.

,

, ,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: ما در حوزه درمان، هر فردی دچار بیماری و به بیمارستان‌ها مراجعه کرد وظیفه رسیدگی و درمان آن را بر عهده داریم که در طول این مدت نیز کادرمان به‌خوبی از این آزمون سربلند درآمدند.

,

وی در پایان اظهار داشت: امیدواریم مردم فهیم ما بازهم به‌مانند گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت نظر کافی را داشته باشند تا بتوانیم هر چه سریع‌تر چرخه انتقال این ویروس را قطع کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه