اخبار داغ

راه‌ طولانی بهره‌وری از ظرفیت معادن در آذربایجان غربی؛

چراغ توسعه اقتصادی با استخراج مفید معادن روشن می‌ماند/ اکتشافات معدنی؛ نویدبخش رشد اشتغال پایدار

چراغ توسعه اقتصادی با استخراج مفید معادن روشن می‌ماند/ اکتشافات معدنی؛ نویدبخش رشد اشتغال پایدار
آذربایجان‌غربی یکی از مناطق غنی معدنی کشور بوده و استخراج سالانه ۱۶ میلیون و ۵۳۴ هزار تُن انواع مواد معدی ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه چرخ اقتصاد و قراهم شدن زمینه بیش از پیش اشتغال در سطح جامعه می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم نیوز، تنوع و غنای ذخایر عظیم معدنی، کشور را یکی از کشورهای پرپتانسیل جهان از نظر توانایی تامین مواد اولیه مورد نیاز صنعت کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

موقعیت جغرافیایی و وضعیت ژئوپلیتیک ایران در منطقه، امکان صادرات صنایع معدنی را به تمامی نقاط دنیا میسر می‌کند.

,

آذربایجان‌غربی به لحاظ تنوع مواد معدنی بخش مهمی از ذخایر کشور را در خود جای داده است و از نظر تنوع مواد معدنی با داشتن ۵۱ ماده معدنی جایگاه سوم کشور را دارد.

,

آذربایجان‌غربی از نظر ذخایر معدنی با داشتن یک میلیارد و۲۲۷ میلیون تُن ذخیره مواد معدنی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

,

باید به این امر توجه کرد که یکی از مهمترین و اساسی‌ترین پایه‌های اقتصادی هر منطقه و کشور منابع معدنی بوده و نقش معادن و منابع در رشد اقتصادی انکار ناپذیر است.

,

رشد میزان استخراج مواد معدنی در آذربایجان‌غربی نشان توسعه معادن در این خطه غنی بوده و نوید بخش توسعه اشتغال و اقتصاد برای جوانان منطقه است.

,

, ,

استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی

, استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی, استخراج سالانه بیش از ۱۶ میلیون تُن مواد معدنی در آذربایجان‌غربی,

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت و گو با اروم نیوز، گفت: سالانه ۱۶ میلیون و ۵۳۴ هزار و ۵۳۸ تُن انواع مواد معدنی از معادن این استان استخراج می‌شود.

,

غلامرضا بابایی اضافه کرد: این میزان برداشت از ۵۰۴ معدن استان استخراج شده و به مراکز فرآوری در داخل و خارج از کشور ارسال می‌شود.

,

وی تاکید کرد: میزان سرمایه‌گذاری بر روی معادن آذربایجان‌غربی سه هزار و ۷۴۰ میلیارد و ۱۳۸ میلیون ریال است.

,

ذخیره یک میلیارد تُنی معادن آذربایجان غربی

, ذخیره یک میلیارد تُنی معادن آذربایجان غربی, ذخیره یک میلیارد تُنی معادن آذربایجان غربی,

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در گفت و گو با اروم نیوز، تاکید کرد: ذخیره قطعی این معادن یک میلیارد و ۲۲۷ میلیون و ۱۰۴ هزار تُن است.

,

پریسا عابدپور افزود: ذخیره قطعی معادن آذربایجان غربی نشان از رشد حدود ۱۰ درصدی این بخش نسبت به سال‌های گذشته را دارد.

,

وی بیان کرد: ۶۸ نوع ماده معدنی در کشور شناسایی شده است و  ۷۵ درصد این تعداد در این استان وجود دارد.

,

وی اضافه کرد: با این آمار ۵۱ نوع از این تعداد در آذربایجان غربی وجود دارد که در مرحله اکتشاف و بهره‌برداری است.

,

, ,

اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی

, اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی, اشتغال بیش از ۵ هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی,

معاون معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از ۵ هزار نفر در بخش معدن آذربایجان‌غربی اشتغال دارند، ادامه داد: معادن به عنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح بوده و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه‌گذاری در این بخش طی سال‌های آینده رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.

,

عابدپور گفت: عمده مواد معدنی موجود در استان دارای کاربرد در صنایعی از جمله ساختمانی، آرایشی، بهداشتی، فولاد و نفت است.

,

اکتشافات معدنی نویدبخش رشد اشتغال پایدار در آذربایجان غربی

, اکتشافات معدنی نویدبخش رشد اشتغال پایدار در آذربایجان غربی, اکتشافات معدنی نویدبخش رشد اشتغال پایدار در آذربایجان غربی,

استاندار آذربایجان‌غربی در جلسه معادن آذربایجان‌غربی اظهار داشت: شناسایی ظرفیت‌های جدید، توسعه معادن کوچک و ایجاد واحدهای فرآوری معدنی به منظور جلوگیری از خام‌فروشی از جمله راهکارهای مدیریت استان برای رشد اشتغال پایدار در این بخش به شمار می‌رود.

,

محمدمهدی شهریاری بیان کرد:  اکتشافات صورت گرفته در بخش فلزات گرانبها و دیگر فلزات، روزهای خوبی را برای حوزه معدنی آذربایجان غربی ترسیم کرده است.

,

اطلس معادن آذربایجان‌غربی باید تهیه شود

, اطلس معادن آذربایجان‌غربی باید تهیه شود, اطلس معادن آذربایجان‌غربی باید تهیه شود,

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه ظرفیت‌های معدنی استان برای سرمایه‌گذاری به درستی احصا و مشخص نشده است، گفت: برای ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در معادن استان باید اطلس معادن که دربرگیرنده ظرفیت‌ها و مزیت‌های سرمایه‌گذاری است، تهیه شود.

,

شهریاری، اشتغال و سودآوری در بخش معدن را نیازمند تامین زیرساخت‌های لازم جهت مشارکت بخش خصوصی دانست و افزود: تا به امروز به درستی از ظرفیت معادن در توسعه استان بهره‌گیری نشده است.

,

گفتنی است، آذربایجان‌غربی از وضعیت مناسبی در زمینه ذخایر معدنی برخوردار است اما هنوز تا بهره‌برداری مطلوب از ظرفیت‌های بخش معدن و صنایع معدنی راهی طولانی در پیش دارد.

,

محدوده آذربایجان‌غربی تحت پوشش سه زون از زون‌های بیست‌گانه اکتشاف سیستماتیک کشور شامل "اشنویه – خوی"، "مریوان – مهاباد" و "شاهین دژ – ماهنشان" قرار گرفته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه