اخبار داغ

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان:

جلوگیری از تورهای غیرمجاز با تعامل دستگاه‌های امنیتی و انتظامی/ فعالیت ۳۰ تیم بازرسی تأسیسات گردشگری در استان کرمان

جلوگیری از تورهای غیرمجاز با تعامل دستگاه‌های امنیتی و انتظامی/ فعالیت ۳۰ تیم بازرسی تأسیسات گردشگری در استان کرمان
فریدون فعالی با بیان اینکه متاسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان می کنند، گفت: برای جلوگیری و حل این مسئله نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همچنین دستگاههای مرتبط هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فریدون فعالی در گفتگو با راه آرمان با اشاره به مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا و همچنین دستور‌العمل‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: این اداره‌ کل بر اساس این دستور العمل‌ها اقدامات لازم در زمینه فعالیت و عدم فعالیت تاسیسات گردشگری استان کرمان در دوران شرایط قرمز کرونایی را انجام می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان به فعالیت تورهای گردشگری در دوران شیوع بیشتر کرونا اشاره کرد و افزود: در این شرایط مجوز برای برگزاری تورهای گردشگری صادر نمی شود و آژانس های مسافرتی و گردشگری سطح استان نیز موظف هستند براساس دستورالعمل های ابلاغی عمل کنند.

,

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از افراد سودجو اقدام به برگزاری تورهای غیرمجاز در سطح استان می کنند که بدون شک با این افراد برخورد می شود و پرونده آنها به مراجع قضایی تحویل داده خواهد شد.

,

فعالی ادامه داد: برای جلوگیری و حل این مسئله نیازمند تعامل و همکاری دستگاه های امنیتی و انتظامی و همچنین دستگاه های مرتبط هستیم.

,

وی تأکید کرد: اگر گزارشی مبنی بر برگزاری تور غیر مجاز به این اداره کل ارائه شود به طور قطع این تور از طریق بازرسی استانداری و واحد نظارت اداره کل میراث فرهنگی لغو خواهد شد.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان بیان کرد: کسانی می توانند اقدام به برگزاری تورهای گردشگری کنند که از سوی آژانس های مسافرتی دارای مجوز معرفی شده باشند و راهنمای گردشگری کارت دار نیز به همراه داشته باشند.

,

وی افزود: خوشبختانه سامانه ای در این زمینه طراحی شده است که مدارک مربوط به اجرا کننده تورها در آن ثبت خواهد شد که از سوی اداره کل میراث فرهنگی و اداره اماکن به راحتی قابل استعلام است.

,

فعالی با بیان اینکه این اداره کل در خصوص مناطق ییلاقی و جلوگیری افراد برای ورود به این مناطق دستوالعملی ندارد ابراز کرد: سازمان میراث فرهنگی تنها در خصوص اماکن تاریخی و فرهنگی تحت پوشش این اداره کل تصمیم می گیرد و ابلاغ های لازم را در خصوص تعطیلی یا عدم تعطیلی آنها صادر می کند.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان در پایان با اشاره به فعالیت 30 تیم بازرسی برای بررسی وضعیت تأسیسات گردشگری استان کرمان در دوران شرایط قرمز کرونایی خاطرنشان کرد:  مراکز اقامتی در رسته اول مشاغل قرار دارند که در حال حاضر فعال هستند و خدمات ارائه می کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه