اخبار داغ

گزارش مردمی؛

وقتی تورم برای دنیای کودکان گران تمام می‌شود/ بازار دست دوم فروشی داغ شد

وقتی تورم برای دنیای کودکان گران تمام می‌شود/ بازار دست دوم فروشی داغ شد
این روزها با گشت و گذار در سایت‌های فروش آنلاین، به قیمت‌های عجیب و غریبی برخواهید خورد که از جمله آن‌ها می‌شود به قیمت گزاف اسباب بازی‌ها اشاره کرد؛ گرانی‌ اسباب‌بازی باعث‌ شده این کالای فرهنگی از سبد بسیاری از خانواده‌های ایرانی حذف شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ شیوع ویروس کرونا بازار خریدهای مجازی را داغ‌تر از همیشه کرده و البته پای همه نوع کالا و خدماتی به سایت‌های فروش آنلاین را باز کرده است. حالا از نان و پنیر و سبزی تا تلویزیون و شاید یخچال را هم می‌شود اینترنتی سفارش داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

سعی داریم سیر تا پیاز قیمت‌های مختلف را پوشش بدهیم سری به بازار فروش اسباب‌بازی‌ها زدیم و چشم مان از دیدن قیمت‌ها گرد شد!

,

بچه‌ها که قیمت سرشان نمی‌شود و دلشان می‌خواهد این اسباب‌بازی‌های پر زرق و برق را در اختیار داشته باشند. این حق شان است. اما پدرها و مادرها چطور قرار است از پس خرید این محصولات بربیایند؟

,

اسباب بازی به کالایی لوکس تبدیل شده است

, اسباب بازی به کالایی لوکس تبدیل شده است,

یکی از فروشندگان اسباب بازی فروشی در کرج در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: امروز واقعا اسباب بازی کالای لوکس است و فقط خانواده هایی که از توان مالی خوبی برخوردار هستند بیشتر اقدام به خرید اسباب بازی می کنند.

, تیتریک,

محمد هاشمی ادامه داد: خیلی از خانواده ها وقتی با فرزندان شان به فروشگاه می آیند بعضا دست خالی می روند و من در فروشگاهم اسباب بازی کمتر از ۵۰ هزار تومان ندارم.

,

وی افزود: گرانی اسباب بازی علل های مختلفی دارد که مهمترین آن گرانی مواد اولیه است و بعضا برخی از قطعات اسباب بازی در تحریم است و وقتی از خارج به کشور وارد می شود خروجی آن یک اسباب بازی می شود که قیمت تمام شده آن خیلی بالا می رود و فقط خانواده های ثرتمند توان خرید این نوع اسباب بازی ها را دارند.

,

این فروشنده در خاتمه گفت: کرونا باعث شد توجه به بازی و به ویژه بازی های فکری بیشتر شود و تنوع بازی های فکری الان در بازار فوق العاده است ولی متاسفانه توان خرید محدود است.

,
, ,

قیمت مواد اولیه اسباب بازی به شدت افزایش پیدا کرده است/ تقاضا برای خرید این کالا به شدت کاهش یافته است

, قیمت مواد اولیه اسباب بازی به شدت افزایش پیدا کرده است/ تقاضا برای خرید این کالا به شدت کاهش یافته است,

یکی دیگر از فروشندگان اسباب بازی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اسباب‌بازی جزو کالاهای اساسی فرهنگی است و پیش نیاز رشد کودک محسوب می‌شود اما هیچ حمایتی از سوی مسئولین برای این کالا نمی شود.

, تیتریک,

اصغر غلامی ادامه داد: قیمت اسباب بازی در همین ایام کرونا چندین برابر شده است و ما هر بار که جنس جدید می آوریم قیمت ها مجدد و برای چندین برابر گران شده است.

,

وی افزود: واقعا برای من فروشنده نیز دیگر مغازه اسباب بازی فروش نمی صرفد چون این قدر قیمتها بالاست و سود ناچیز است و از طرفی مردم نیز توان خرید ندارند چون اسباب بازی کالای اساسی نیست و خانواده ها از خرید آن صرف نظر می کنند.

,

این فروشنده تاکید کرد: وقتی خود من به تولید کننده بابت گرانی اعتراض می کنم؛ تولید کننده نیز در پاسخ می گوید مواد اولیه به قدری گران شده است که ما مجبور هستیم قیمت را افزایش دهیم.

,

غلامی گفت: اگر همین روند ادامه پیدا کند نه تولید کننده اسباب بازی دیگر در کشور دوام می آورد و من فروشنده نیز مغازه ام را تغییر کاربری می دهم.

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: اکنون نیز اگر در سطح شهر کرج رفت و آمد کنید مغازه های اسباب بازی فروش خیلی محدود شده است و بعضا لوازم التحریر فروشی ها بازی های فکری نیز می فروشند زیرا در واقع وقتی تقاضا کم شود عرضه نیز کاهش می یابد.

,
, ,

بازار اسباب بازی دست دوم هم داغ شد/ وعده اتاق اسباب بازی در مدارس  فراموش شد

, بازار اسباب بازی دست دوم هم داغ شد/ وعده اتاق اسباب بازی در مدارس  فراموش شد,

یکی دیگر از فروشندگان اسباب بازی فروشی در استان در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: گرانی اسباب بازی ها باعث شده است خانواده ها ترجیح می دهند اسباب بازی دست دوم برای فرزندان شان بخرند.

, تیتریک,

حامد محمودی ادامه داد: سهم کودکان از این تنگنای بیماری کرونا و بحران اقتصادی اگر بیشتر از سایر گروه‌های سنی نباشد، قطعا کمتر نیست. خواسته‌ها و نیازهای آنان در طبقات پایین جامعه به حداقل رسیده و سهم شان از بازی و شادی هر روز محدود و محدودتر می‌شود.

,

وی افزود: شرایط اقتصادی مردم در چند سال اخیر به سمت و سویی رفت که اسباب بازی از سبد فرهنگی خانواده‌ها حذف شده است.

,

این فروشنده با بیان اینکه صنعت اسباب بازی جزو صنایع پرشور و پردرآمد در دنیاست، افزود: جهش تولیدکنندگان اسباب بازی ایرانی در چند سال اخیر که واردات این کالای فرهنگی کم شده، خوب بوده و تمایل بیشتری برای تولید پیدا کرده‌اند اما آنطور که باید و شاید حمایت نمی‌شوند.

,

وی تصریح کرد: از سویی گرانی اقلام اولیه تولید باعث شد که سرعت پیشرفت آنها کم شود با این حال اگر نهادهای مربوط به وظایف خود عمل می‌کردند امروز وضعیت تولیدکنندگان اسباب بازی داخلی بهتر بود.

,

محمودی گفت: وعده اتاق اسباب بازی در مدارس که وزیر آموزش و پرورش قول داد، به فراموشی سپرده شده است و مدرسه واقعا مطالعه گریز و تربیت گریز است.

,

این فروشنده ادامه داد: معلمین با دنیای بازی بیگانه هستند در صورتی که با زبان بازی می توان همه امور تربیتی را به دانش آموز آموزش داد؛ وقتی قصه گویی در مدارس جایگاهی ندارد؛ مطالعه در بین دانش آموزان به کتب درسی خلاصه می شود.

,

وی افزود: خانواده ها که توان خرید اسباب بازی را ندارند با گرانی این محصول؛ اسباب بازی در سبد خانوار جایگاهی ندارد؛ دولت هم که اسباب بازی در اولویتش نیست پس این کودک ما در این هجمه اقتصادی و ضعف مدیریت چه کند؟

,

محمودی در خاتمه خاطرنشان کرد: کودکان امروز با دنیای بازی بیگانه شده اند و بازی آنها به تبلت و بازی های موبایلی ختم شده؛ اسباب بازی در تربیت کودکان خلاق به شدت موثر است؛ در نوع اسباب بازی کودک با آزمون و خطا مواجه می شود؛ این بیگانگی کودک با دنیای بازی؛ جامعه آینده را با بحران فردگرایی مواجه می کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه