اخبار داغ

عضو ستاد علمی مقابله با کرونا:

واکسن نورا به زودی وارد چرخه تولید می‌شود/ خروج ۱.۲ میلیون دوز واکسن برکت از چرخه تولید کذب است

واکسن نورا به زودی وارد چرخه تولید می‌شود/ خروج ۱.۲ میلیون دوز واکسن برکت از چرخه تولید کذب است
مینو محرز گفت: واکسن نورا ساخته پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و دانشگاه امام حسین به زودی وارد چرخه تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مینو محرز عضو ستاد علمی مقابله با کرونا ومتخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار مرآت در خصوص تزریق واکسن کرونا به افراد مبتلا به کووید -19 گفت: تزریق واکسن کرونا به افرادی که در مرحله حاد بیماری هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود، اما یک تا سه ماه پس از بیماری، بهبود یافتکان کرونا هم می توانند واکسن دریافت کنند  و به دلیل وجود آنتی بادی کافی در بدن با یک نوبت واکسن هم ایمنی لازم در آنها ایجاد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی در ادامه در خصوص شرایط  تزریق واکسن به کسانی که در مرحله کمون بیماری قرار دارند،افزود: در این نوع افراد که هنوز بیماری تشخیص داده نشده  و در مرحله کمون قرار دارند ، نیز می توان واکسن تزریق کرد و هیچ مشکل خاصی پیش نخواهد آمد و قطعا موجب مرگ و میر هم نخواهد شد.

,

این عضو ستاد علمی مقابله با کرونا در پاسخ به ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کنار گذاشته شدن 1.2 میلیون دوز واکسن برکت از چرخه تولید، اظهار کرد: این ادعا کذب است و بارها نیز در مورد کذب بودن آن صحبت شده و هیچ واکسنی از خط تولید خارج نشده وتنها تاخیر در تکمیل  چرخه واکسن به دلیل مشکلات تحریمی و نیاز به وجود موادی بوده است که می بایست از شرکت های اروپایی وارد شود.

,

این متخصص بیماری های عفونی با بیان اینکه واکسن نورا ساخته پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله و دانشگاه امام حسین به زودی وارد چرخه تولید می شود، تصریح کرد: با اضافه شدن  این واکسن به چرخه تولید و همچنین راه اندازی کارخانه اصلی واکسن برکت و تولید هفتگی دو میلیون دوز واکسن از اواسط مرداد ماه انتظار می رود تاچند ماه آینده نسبت به واردات واکسن بی نیاز شویم.

,

به گفته محرز گروه های پرخطر مانند بیماران مزمن قلبی و ریوی ، افراد تحت شیمی درمانی و افراد چاق و بیماران پیوندی در معرض ابتلا به  نوع حاد کرونا قراردارند و باید حتما نسبت به تزریق واکسیناسیون اقدام کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه