اخبار داغ

کارشناس خانواده؛

جدی‌ترین مشکل در فضای تربیتی فرزندان "فقر حضور پدران" است

جدی‌ترین مشکل در فضای تربیتی فرزندان "فقر حضور پدران" است
محمد دلاور گفت: اولین و جدی‌ترین مشکل ما این است که در فضاهای تربیتی و کنش‌های ارتباط با فرزندان با فقر حضور پدران مواجه هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: اولین و جدی ترین مشکل ما این است که در فضاهای تربیتی و کنش‌های ارتباط با فرزندان با فقر حضور پدران مواجه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد دلاور ادامه داد: متاسفانه بعضی مادران به ترویج این آسیب کمک می‌کنند مثلاً وقتی پدر اظهار بی تمایلی یا خستگی می‌کند، مادران به جای آنها در جلسات تربیتی مدارس حاضر می‌شوند.

,

وی افزود: در بحث مشکلات خانوادگی نیز؛ معمولاً استقبال خانم‌ها از جلسات مشاوره بیشتر از آقایان است، چون آقایان معمولا می‌گویند خودمان همه چیز را می‌دانیم.

,

این کارشناس تصریح کرد: باید قائل باشیم که خانواده برای رشد و تعالی نیاز به دو بال پدر و مادر دارد و نمی‌توان با تک بال حرکت کرد. در ادبیات دینی هم رسالت مهم و جدی تربیت بر عهده پدر است.

,

دلاور با بیان اینکه یکی از از عوامل ضعف خانواده های امروزی کاهش نقش پدر در خانواده است، گفت: کودکانی که از تربیت و همراهی پدر در بازی و تفریح و سرگرمی برخوردار بوده اند، ضمن داشتن روابط عمیق تر با دوستان دارای خود کنترلی و مهارت بیشتر در بیان حالات هیجانی خود و تشخیص احساسات و عواطف دیگران بوده اند.

,

وی ادامه داد: فرزندانی که روابط سازنده و مفید با پدرانشان دارند بیشتر دارای اعتماد به نفس بوده، در مهارتهای اجتماعی تواناترند و به خوبی از عهده کنترل شرایط و موقعیتهای جدید بر میآیند.

, , , ,

این کارشناس تاکید کرد: نقش پدران در تربیت فرزند دختر خیلی بیشتر است؛ دختران در خانه نیاز به محبت پدر دارند و وقتی این محبت در درون خانواده و از سمت پدر تامین نمی شود گرایش به جنس مخالف در جامعه افزایش می یابد.

,

دلاور افزود: پدران همیشه در جلسات مشاوره عنوان می کنند ما همه امکانات را برای دخترمان فراهم کردیم باز دخترمان گرایش به دوست مذکر آورد؛ اینجاست این ضعف نمایان می شود؛ فرزند شما خوراک روان می خواهد از این خوراک سیرش نکردید.

,

 وی ادامه داد: حضرت امیر علیه السلام در حکمت ۳۹۹ نهج البلاغه فرمودند: "پدر بر فرزند حقی دارد و فرزند بر پدر حقیقی؛ حق فرزند بر پدر این است که بر او نام نیک گذارد و او را نیکو تربیت کند و به او قرآن آموزش دهد." بنابراین این وظیفه بر عهده پدر است و حتی اگر خود توانایی چنین کاری ندارد باید زمینه و فضای آن را ایجاد کند.

, .,

این کارشناس بیان کرد: از همان دوران جنینی پدر باید زمینه ساز تربیت فرزند باشد تا روزی که او به دنیا آمد دچار گرفتاری و سردرگمی نباشد.

,

دلاور گفت: به گفته خواجه نصیر الدین طوسی "از طریق پدر است که فرزندان تدبیر و کمالات نفسانی چون آداب و فرهنگ، هنر و صناعات و علوم طریق زندگی را که اسباب بقا و کمال نفس هستند یاد می گیرند."

,

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: وجود پدر در زندگی کودک بسیار پر اهمیت است. عدم وجود پدر و یا نقش کم رنگ او در تربیت کودک ممکن است باعث ورود آسیب به بخش های گوناگونی از زندگی کودک شود. توجه داشته باشید تنها وجود پدر در زندگی کودک کافی نیست، شما لازم است برای فرزند خود یک پدر عالی و پسندیده باشید.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه