اخبار داغ

مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد:

رشد ۱۰.۷ درصدی ازدواج در یزد؛ از خوبی‌های دوران کرونا/۱۵۰ هزار جوان یزدی در آستانه تجرد قطعی

رشد ۱۰.۷ درصدی ازدواج در یزد؛ از خوبی‌های دوران کرونا/۱۵۰ هزار جوان یزدی در آستانه تجرد قطعی
حجت الاسلام امامی گفت: در استان یزد با توجه به بررسی های صورت گرفته ۱۵۰ هزار جوان پشت خط ازدواج قرار گرفته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، حجت الاسلام هادی امامی مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی هفته ازدواج با اصحاب رسانه با اشاره به این جمله که حال خوانده در کشور خوب نیست اظهار کرد: آمار ازدواج در چند سال اخیر به شدت روند کاهشی داشته است اما در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا و حذف شدن بسیاری از آداب رسوم دست و پاگیر و تجملات، روند ازدواج در کشور رشد داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امامی افزود: سال گذشته متوسط ازدواج در کشور تنها ۴ درصد رشد داشته است که این خبر مسرت بخش در استان یزد به ۱۰.۷ درصد رسیده است که جایگاه این استان را در امر ازدواج به رتبه دوم کشور رسانده است که شیوع کرونا تنها یک دلیل عمومی ان بود.

,

وی ادامه داد: سال گذشته در استان یزد همتی که بخش های مختلف مانند مجمع خیرین ازدواج استان، شبکه فعالین ازدواج استان و بسیا از سازمان های مردم نهاد دیگر در امر تسهیلات ازدواج داشتند موجب شد تا امر مقدس ازدواج در استان بهتر از سال های گذشته رقم بخورد.

,

امامی با اشاره به ورود مراکز مشاوره استان به امر ازدواج تصریح کرد: سال گذشته مراکز مشاور با حضور فعالانه اثر بسیار زیادی در امر ازدواج داشتند هر چند که امر فعلی هم برای استان یزد قانع کننده نیست.

,

مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد با بیان اینکه ۱۴ میلیون نفر در خط ازدواج قرار دارند گفت: خط ازدواج به این معناست که اگر فرد در این شرایط در امر ازدواجش غفلت کند سریع به سن تجرد قطعی می رسد که در استان یزد با توجه به بررسی های صورت گرفته ۱۵۰ هزار جوان پشت خط ازدواج قرار گرفته اند.

,

وی ادامه داد: هر زمان موضوع کاهش ازدواج پیش می آید مسائل و مشکلات اقتصادی پیش کشیده میشود اما مشکلات اقتصادی تنها بخشی از دلایل کاهش روند ازدواج است و طبق بررسی های انجام شده بسیاری از جوان متمول هستند اما میل به ازدواج در ان ها نیست که دلایل آن نیازمند کارشناسی است.

,

امامی فرار از مسئولیت پذیری را یکی از دلایل کاهش ازدواج عنوان کرد و گفت: فرزندان دهه شصت بنا به شرایط بسیاری از امور خانواده به فرزندان واگذار می شد و همین تعهد و مسئولیت پذیری را درشخص ایجاد می کرد اما امروزه فرزندان از ساده ترین مسئولیت ها هم شانه خالی می کنند و با اصلابه ان ها سپرده نمی شود و متاسفانه این فرزندان در سن ازدواج تن به زیر بار مسئولیت رفتن نمی دهند و ازدواج را سخت می دانند.

,

وی گره های ذهنی را از دیگر موانع ازدواج یاد کرد و افزود: برخی گره های ذهنی که از اهمیت زیادی هم برخوردار است اگر برای افراد حل و فصل شود دیگر از ازدواج واهمه نخواهد داشت، گاهی دیده می شود برخی جوانان نه خانه ای دارند و نه سرمایه زیادی اما با داشتن شغل و شور عاطفی ازدواج می کنند.

,

امامی اذعان کرد: زمانی که جوان در سن شور عاطفی قرار دارد اول همسرش را انتخاب می کند و بعد به گزینه های دیگر را مدنظر قرار می دهد اما برخی گره ها گزینه هایی پیش راه جوان می گذارد که فرد علیرغم داشتن بسیاری از شرایط ازدواج همچنان نسبت به این امر مردد است.

,

مدیرعامل شبکه فعالین ازدواج استان یزد با اشاره به هجمه های فرهنگی و القای ضد ارزش ها بین جوانان ابراز کرد: تهاجم فرهنگی کار را برای ازدواج سخت کرده است تا جایی که امروز مواردی چون ازدواج سفید و همباشی و تجردگرایی و غیره برای جوان امروز باب شده است و تشکیل خانواده جایگاه خودش را بین آن ها از دست داده است.

,

وی گفت: طبق آمار رسمی اگر همین منوال طی شود تا سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران به زیر سی میلیون نفر خواهد رسید و این یعنی به صدا درآمد زنگ خطر برای مردم و مسئولان این کشور، چراکه با رشد جمعیت زیر یک درصد آینده خوبی را برای جمعیت کشور نوید نمی دهد.

امامی با اشاره هب نقش پررنگ رسانه ها در ترویج و فرهنگ یازی امر ازدواج گفت: آنچه کارشناسان حوزه ازدواج مطرح می کنند اینکه امر ازدواج در حوزه رسانه جایگاه خودش را پیدا نکرده و هنو از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است بطوری که هنوز ازدواج برای رسانه ها اولویت نیست و یا برنامه ها و محتوا تولیدی توسط رسانه ها مثمر ثمر نیست و حتی در برخی موارد اثر سو هم دارد.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه