اخبار داغ

در جلسه شورای آموزش و پروش استان مرکزی مطرح شد؛

آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست/ معلمان استان مرکزی مرداد ماه واکسینه می شوند

آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست/ معلمان استان مرکزی مرداد ماه واکسینه می شوند
آیت الله دری نجف آبادی گفت: با وجود تمامی مشکلات نباید از آموزش و پرورش کاسته شود و این جزء وظیفه ذاتی معلمان است و آن ها باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند چرا که اعتلای تعلیم و تربیت یعنی اعتلای نظام اسلامی.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ آیت الله دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش حضوری قابل قیاس با آموزش مجازی نیست، گفت: حتما برنامه ریزی شود تا در سال تحصیلی پیش رو مدارس به صورت حضوری برگزار شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

وی با بیان اینکه می توان ابتکاراتی برای این کار در نظر گرفت، افزود: برای مثال می توان در دو شیفت مدارس را برگزار کرد تا تعداد دانش آموزان کمتری در هر شیفت در مدارس باشند و مشکل فاصله گذاری اجتماعی حل شود. در مجموع باید برای حضوری برگزار کردن مدارس تدبیر و برنامه ریزی کرد چرا که معلوم نیست کرونا تا چه زمانی وجود دارد و نمی توان آموزش را معطل این مسئله کرد.

,

آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: استاندار مرکزی نیز موضوع آموزش حضوری را حتما به تهران منتقل کند و از کمک صدا و سیما و خانواده ها برای آموزش حضوری بهره گرفته شود.

,

وی با بیان اینکه استان مرکزی می تواند در آموزش حضوری پیشتاز باشد، گفت: از آنجا که این آموزش قابل قیاس با آموزش از راه دور نیست باید برای آن تدبیر کرد؛ چرا که حضور معلم بر سر کلاس درس علاوه بر آموزش درس و تحصیل، منجر به آموزش درس زندگی به دانش آموزان هم می شود. لذا می توان با رعایت پروتکل ها قدم بلندی در این راستا در سطح استان برداشت.

,

امام جمعه اراک تاکید کرد: با وجود تمامی مشکلات نباید از آموزش و پرورش کاسته شود و این جزء وظیفه ذاتی معلمان است و آن ها باید در خدمت تعلیم و تربیت باشند چرا که اعتلای تعلیم و تربیت یعنی اعتلای نظام اسلامی.

,

در ادامه این جلسه استاندار مرکزی با تقدیر از حضور نماینده ولی فقیه در این جلسه، گفت: بنابر گزارش های تکان دهنده که در پی لغو آموزش حضوری رخ داده، حدود ۲۵میلیون دانش آموز در سراسر دنیا ترک تحصیل کرده اند که این آمار در ایران هم قابل توجه است. بنابر آمار در کشورمان چیزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰هزار دانش آموز ترک تحصیل کرده اند و اگر این شرایط ادامه دار باشد، آسیب بسیار بزرگی متوجه کشور می شود و دیگر نمی توان بسیاری از این افراد را دوباره به چرخه تحصیل بازگرداند.

,

آقازاده با بیان اینکه تنها راه حل این بحران برگزاری کلاس های حضوری است، تاکید کرد: در سطح استان حدود ۱۶هزار نفر در آموزش و پرورش مشغول به فعالیتند و باید برای سال تحصیلی جدید این افراد واکسینه شوند تا بتوان کلاس ها را به صورت حضوری برگزار کرد. در این بین اولویت واکسیناسیون باید معلمان باشند.

,

وی افزود: لذا بنظر می رسد اگر حدود ۳۰هزار دوز واکسن در استان برای این قشر تهیه شود، هیچ نگرانی برای به مدرسه رفتن معلمان نباشد و با توجه به روند تولید و واردات واکسن به احتمال زیاد این کار شدنی است. لذا احتمالا در مرداد ماه و پس از واکسینه کردن افراد بالای ۶۰ سال، روند واکسیناسیون معلمان آغاز می شود تا روزنه امیدی جهت شروع مجدد آموزش حضوری ایجاد شود و در ادامه به تدریج آموزش مجازی کاسته و به آموزش حضوری اضافه شود.

,

استاندار مرکزی تصریح کرد: در صورت عدم امکان شروع مجدد آموزش حضوری به صورت کامل، به صورت حداقلی این کار آغاز می شود تا در صورت بهبود شرایط آموزش به صورت کاملا حضوری ادامه یابد.

,

وی با اشاره به پایین تر بودن میزان با سوادی در شهرستان های خنداب، فراهان و کمیجان نسبت به میانگین استانی، خاطرنشان کرد: میانگین نرخ با سوادی در سطح استان برای جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله حدود ۹۶.۵ درصد است ولی در این سه شهرستان بین ۳ تا ۵ درصد کمتر از میانگین استانی است. لذا برای سال تحصیلی آینده باید آموزش در این شهرستان ها به صورت ویژه دیده شود تا میزان با سوادی در این مناطق به میانگین استانی نزدیک شود.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه