اخبار داغ

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا:

از ماه آینده تولید واکسن برکت چندین برابر می‌شود / مردم تا واکسینه شدن کامل جامعه پروتکل‌ها را رعایت کنند

از ماه آینده تولید واکسن برکت چندین برابر می‌شود / مردم تا واکسینه شدن کامل جامعه پروتکل‌ها را رعایت کنند
از افتتاح کارخانه کاملاً صنعتی و عظیم متعلق به شرکت برکت در ماه آینده خبر داد و گفت با افتتاح این کارخانه تولید واکسن کوبرکت چندین برابر می‌شود.
[

به گزارش شبکه خبری تهران نیوز، مینو محرز در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره روند کُند واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: فعلاً فقط مقدار کمی واکسن وارد کشور می‌شود و در ایران هم فعلاً واکسن کوبرکت است که مجوز تولید گرفته و نورا هم در ماه‌های آینده تولید خواهد شد و فخرا هم به تازگی تست آن انجام شده و به زودی به چرخه تولید خواهد پیوست و تکلیف مابقی واکسن‌های داخلی مشخص نیست.

, مینو محرز, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی درباره حواشی‌های به‌وجود آمده در خصوص تزریق واکسن گفت: متأسفانه آن‌جایی که نیاز است روند واکسیناسیون تسریع شود، به خاطر برخی حواشی در خصوص وزارت بهداشت، روند واکسیناسیون کند می‌شود.

,

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه تاکنون فقط 3.5 درصد از مردم واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که در بسیاری از کشورهای منطقه که توان تولی واکسن را ندارند، آمار واکسیناسیون شهروندانشان به مراتب بیش از ایران است.

,

محرز با اشاره به کمبود واکسن در تمام کشورها افزود: با توجه به اینکه نسل‌های جدید ویروس کرونا در حال سربرآوردن است، حتی برخی کشورها که نیمی از جمعیت خود را واکسن زده‌اند، با کمبود واکسن مواجه شده و برای ایمن ساختن ملت خود در برابر نسل جدید ویروس کرونا، نیازمند واکسن‌های جدیدتر هستند.

,

او درباره شرایط تولید واکسن کوبرکت در کشور تأکید کرد: شرکت برکت در حال حاضر به تولید واکسن مشغول است، اما فعلاً چون کارخانه نیمه‌صنعتی آن مشغول تولید واکسن است، روند تولید واکسن کمی کُند پیش می‌رود، ولی از اوایل ماه آینده قرار است یک کارخانه کاملاً عظیم و صنعتیِ تولید واکسن متعلق به شرکت برکت افتتاح شود و اگر این کارخانه به بهره‌برداری برسد، تولید واکسن کوبرکت چندین برابر خواهد شد.

,

دبیر انجمن متخصصین بیماری های عفونی درباره اثرگذاری واکسن کوبرکت و سایر واکسن‌های موجود بر نسل‌های متفاوت ویروس کرونا گفت: اثرگذاری واکسن برکت بر اکثر نسل‌های ویروس کرونا به اثبات رسیده، اما فعلاً در خصوص ویروس دلتای هندی نمی‌توان نظر قطعی داد؛ چون اثرگذاری واکسن برروی این ویروس اثبات نشده است.

,

محرز به مردم توصیه کرد که تا واکسینه نشدن کامل جامعه، شستن مرتب دست‌ها، استفاده صحیح از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، حتی آنهایی که واکسن زده‌اند نباید انجام این سه اصل را ترک کنند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه