اخبار داغ

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره ورزش و جوانان استان یزد:

نمی توان همه چالش‌های ازدواج را در مسائل اقتصادی خلاصه کرد/ضرورت بهره‌گیری مراکز فعال ازدواج از «رسانه»

نمی توان همه چالش‌های ازدواج را در مسائل اقتصادی خلاصه کرد/ضرورت بهره‌گیری مراکز فعال ازدواج از «رسانه»
اعظم السادات امامی گفت: اصحاب رسانه به عنوان صاحب نظرانی که بیش از هر قشری با مردم در ارتباط هستند باید به کمک مراکز مشاوره ازدواج بیایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعظم السادات امامی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار کرد: کار فرهنگی مانند کار ساخت و ساز و عمرانی نیست که در یک مدت معلوم پروژه ای ساخته شود و بتوان آن را افتتاح کرد بلکه کار فرهنگی با ریشه های مسائل مختلف درگیر است که بروز نتایج ان سال ها طول می کشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

امامی افزود: نتایج برخی تصمیمات فرهنگی که امروز در جامعه مشاهده می شود مربوط به چند دهه قبل است که برخی از این تصمیمات نتایج خوب دارد وبرخی دیگر نه اما آنچه مشخص است اینکه کار فرهنگی کاری گروهی و تیمی است و نیازمند همراهی همه دستگاه ها و سازمان ها و نهادهاست.

,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد عنوان کرد: سلسله نشست هایی در خصوص ازدواج با گروه های مختلف مشاورین ازدواج، مراکز خدماتدهی امر ازدواج، مجموعه های فعال ازدواج، مبلغین، هنرمندان، جامعه شناسان و اصحاب رسانه برگزار شد که نظرات کارشناسی هر حوزه ضبط شده و بصورت گزارشی عملیاتی ارائه خواهد شد تا بتوان در برنامه های و سیاست های امر ازدواج در استان کاربرد داشته باشد.

,

وی با تاکید بر اینکه مراکز مشاوره و شبکه های فعال در امر ازدواج باید از ظرفیت رسانه ها استفاده کنند گفت: اصحاب رسانه به عنوان صاحب نظرانی که بیش از هر قشری با مردم در ارتباط هستند باید به کمک مراکز مشاوره ای بیایند چراکه تنها با ارائه حرف ها  موضوعات تکراری نمی توان مردم را نسبت به مسئله ازدواج اگاه و هوشیار نگداشت بلکه می طلبد با ارائه ایده های نو رسانه ای اهمیت این امر بیش از پیش برای مردم بازگو شود.

,

امام اذعان کرد: برای دوری از برنامه های تکراری و کلیشه ای و پرداختن به برنامه ها تازه، همراهی رسانه ها به ویژه رسانه ملی ضروری است هر چند تا کنون همکاری و همراهی های بسیار خوبی در این حوزه با صدا و سیما شده است.

,

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان یزد خاطرنشان کرد: ازدواج موضوعی نیست که پرداختن به آن فقط در اداره ورزش و جوانان خلاصه شود بلکه این وموضوع یک همکاری گروهی از دستگاه های مختلف اعم از بهزیستی، دادگستری و غیره را میطلبد و انقدر این مسئله دچار آسیب شده که اگر همه دستگاه ها هم با هم همکاری داشته باشند شاید تنها بتوان گشه ای از این معضل را حل کرد.

,

نمی توان از مسائل اقتصادی به عنوان مانع بزرگ ازدواج غافل شد اما مطمئنا این تنها مانع نیست گفت: بی اعتنایی به ازدواج، عدم مسئولیت پذیری، نبود مهارت فزرند پروری در والدین و بروز بسیار از فرهنگ های غلط اجتماعی امروزه سبب شده جوان ما تمایلی به ازدواج نشان ندهد که اگر تدبیری برای این همه مشکل برداشته نشود می تواند در برخی موارد بسیار خطرناک تر از مسائل اقتصادی باشد.

,

وی با بیان اینکه استان یزد رتبه دوم ازدواج را در کشور دارد اذعان کرد: رشد طلاق نیز در استان هم روند کاهشی داشته است بطوریکه این استان در جایگاه بیستم کشور قرار گرفته اما باز هم این آمار پسندیده استان دارالعباده یزد نیست.

,

وی در خصوص خیرین امر ازدواج ابراز کرد: سامانه ای توسط وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای ساماندهی خیرین امر ازدواج طراحی شده تا ساماندهی در این حوزه تا حدی صورت بگیرد اما امور خیری چون با یک نیت دلی و خیرخواهانه صورت میگیرد خیلی نمی توان دستور العملی کار کرد چراکه فرد خیر هر کجا که نیتش باشد کار میکند و البته ما خاک پای تمامشان را سرمه چشم می کنیم و قدردان کارشان هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه