اخبار داغ

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان:

سومین پیکر مفقودی در سیل کیسکان بافت پیدا شد/ مردم هوشیار باشند خطر وقوع سیلاب تا خروج کامل سامانه ادامه دارد

سومین پیکر مفقودی در سیل کیسکان بافت پیدا شد/ مردم هوشیار باشند خطر وقوع سیلاب تا خروج کامل سامانه ادامه دارد
رضا فلاح گفت: خطر جاری شدن سیلاب در مسیل ها همچنان وجود دارد، به مردم هشدار می دهیم تا خروج کامل سامانه از استان به هشدارهایی که از طریق دستگاه های مختلف داده می شود، توجه کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، هفته گذشته سامانه سیل آسای مونسون بخش هایی از استان کرمان را تحت تاثیر قرار داده و به دنبال بارش شدید باران سبب به راه افتادن سیلاب شد.

در این بین در کیسکان بافت متاسفانه در اثر تخریب پل، یک خانواده ۵ نفره مفقود شدند که همچنان جستجوها برای یافتن اجساد ادامه دارد.

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در این رابطه به خبرنگار راه آرمان می گوید: از ۲۵ تیرماه استان کرمان با سامانه سیل آسای مونسون دست و پنجه نرم می کند و حاصل فعالیت این سامانه در استان به راه افتادن سیلاب در برخی بخش های استان است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۳ شهرستان و بخش استان کرمان در حال مقابله با سیلاب و اثرات آن هستند، این شهرستان ها شامل بافت، بردسیر، راور، رابر، زرند، گلباف، کرمان، راین، ساردوئیه، منوجان، ماهان، شهداد و سیرجان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان بیان کرد: سیلاب متاسفانه یک خانواده ۵ نفره را به کام مرگ کشانده که تاکنون سه جسد از اجساد قربانیان پیدا شده و جستجو برای پیدا کردن ۲ پیکر دیگر ادامه دارد.

فلاح مطرح کرد: ۲۷ تیم عملیاتی متشکل ۱۶۳ نفر در حال امداد رسانی به مناطق سیل زده هستند و توزیع اقلام معیشتی شامل پتو، چادر، آب معدنی و بسته های غذایی در بین سیل زدگان انجام شده است.

وی یادآور شد: در این چند روز به ۴۸۹ نفر امداد رسانی صورت گرفته و همچنان امداد رسانی ادامه دارد، در این بین دستگاه های دیگر همچون سپاه، بسیج، نیروهای انتظامی و مردمی نیز در حال امداد رسانی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان توصیه کرد: خطر جاری شدن سیلاب در مسیل ها همچنان وجود دارد، به مردم هشدار می دهیم تا خروج کامل سامانه از استان به هشدارهایی که از طریق دستگاه های مختلف داده می شود، توجه کنند.

فتاح تاکید کرد: شرایط کنونی مناسب برای تفریح در مسیل ها و کنار رودخانه ها نیست، زمان وقوع سیل مشخص نیست، شاید در نقطه ای هوا صاف باشد و در بالا دست آن سیل جاری شده و به منطقه پایین دست برسد.

وی ادامه داد: مردم تحت هیچ شرایطی در مسیر سیل قرار نگیرند و اگر در منطقه ای سیل رخ داد برای تماشا توقف نکنند و سریعا از محل دور شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان تصریح کرد: به اخطارهایی که داده می شود توجه داشته باشید چرا که این اخطارها بر اساس دقیق ترین پیش بینی های هواشناسی صادر شده است.

فتاح بیان کرد: عده ای از هم استانی های ما در اثر جاری شدن سیلاب منازل و لوازم زندگی خود را از دست داده اند، از این رو از مردم و خیرین درخواست داریم به یاری آن ها شتافته و گرهی از مشکلاتشان بگشایند.

او می گوید: مردم کمک های خود را از طریق هلال احمر به دست سیل زدگان برسانند و می توانند با شماره گیری کد دستوری #۳۴*۱۱۲* و شماره حساب ۵۲۹۴۹۴۹۴۰۴ جمعیت هلال احمر و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۴۹۸۳۳۲۲۹۳ به نام جمعیت هلال احمر استان کرمان کمک های خود را به سیل زدگان استان تقدیم کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه دستگاه های اجرایی در حال امداد رسانی هستند و نیاز به حضور نیروهای مردمی نیست و تنها از مردم درخواست داریم تا کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به این مناطق سرازیر کنند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه