اخبار داغ

پاسخ رئیس جنلگداری به ادعای پیمانکار پروژه کمربندی فضای سبز کرمان؛

مبلغ قرار داد به صورت اسناد خزانه به شرکت برنده مناقصه پرداخت می شود/ پیمانکار موظف به تأمین تعهدات به کارگران خود است

مبلغ قرار داد به صورت اسناد خزانه به شرکت برنده مناقصه پرداخت می شود/ پیمانکار موظف به تأمین تعهدات به کارگران خود است
رحمت الله باقری گفت: در آگهی مناقصه، مبلغ قرار داد به صورت اسناد خزانه پرداخت می شود به این معنی که اسناد خزانه با سر رسید سال مشخص، پرداخت می شوند و شرکت برنده مناقصه به عنوان پیمانکار باید کارگر خود را با توجه به تعهدی که داده است، تأمین کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ هفته گذشته این پایگاه خبری، گزارشی را با عنوان «پرداخت حقوق و مزایا مربوط به شرکت برنده مناقصه است» در خصوص مشکل کارگران منابع طبیعی  استان منتشر کرد. پس از انتشار این گزارش، مجددا کارگران این اداره با ارسال پیام به کانال تلگرامی این پایگاه خبری خواستار پیگیری دوباره این مسئله از مسئولان مربوطه در خصوص عدم پرداخت معوقات خود شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, پرداخت حقوق و مزایا مربوط به شرکت برنده مناقصه است,

رحمت الله باقری در گفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه نگهداری از فضای سبز کمربندی طی قرار دادی یک ساله به مناقصه گذاشته می شود، گفت: برنده مناقصه بر اساس شرایط اعلامی مشخص می شود و پس از انعقاد قرار داد مجموعه ای تعهدات را پیمانکار و بخش دیگری از تعهدات را کارفرما دارد.

,

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمان با تأکید بر اینکه گرفتن کارگر و پرداخت هزینه آن به عهده کارفرما یعنی اداره کل منابع طبیعی نیست، عنوان کرد: پیمانکار بر اساس قراردادی که دارد؛ چنانچه دریاقتی نداشته باشد با توجه به بندهای مندرج در قرارداد می تواند از لحاظ قانونی پیگیری کند که چرا دریافتی نداشته است تا به حق خود دست پیدا کند.

,

وی بیان کرد: شرکت برنده مناقصه کارگری را که برای کار جذب می کند، موظف است که حقوق و هزینه آنان را پرداخت کند و ما به عنوان کارفرما هیچ گونه دخالتی در جذب کارگر و نحوه پرداخت هزینه آنها نداریم؛ اما چنانچه قصوری در این زمینه شاهد باشیم، مسلما اخطار خواهیم داد و شرایط قرار داد را اجرایی می کنیم.

,

باقری افزود: تنها مسئله ای که در کار برای ما ملاک است قرار داد است و پیمانکار به عنوان طرف قرار داد می تواند نحوه پرداخت و تعهدات را پیگیری و به حقوق خود برسد و این مسئله دلیل بر این نیست که حقوق کارگران پرداخت نشود؛ چرا که شرکت برنده مناقصه تعهدی را نسبت به کارگران خود دارد که آنان می توانند از طریق قانون به حق خود برسند؛ چرا که کارگر برای پیمانکار کار می کند و باید مطالبات خود را از طریق پیمانکار طلب کند.

,

رئیس اداره جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی استان کرمان ضمن اشاره به اینکه مطلع نیستم که کارگران مربوطه چند ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند، اظهار کرد: قرار داد ما قرار داد با پیمانکار است و متن قرار داد لازم الاجراست.
وی با اشاره به مطالب عنوان شده توسط پیمانکار پروژه نگهداری فضای سبز کمربندی (در اینجا بخوانید) ابراز کرد: سیستم اداری است و چنانچه قراردادی بسته شود جنبه حقوقی دارد و زمانی که قرار دادی منعقد می شود؛ هر دو طرف پیمانکار و کارفرما موظف هستند که آن را اجرایی کنند.

,
, در اینجا بخوانید,

باقری خاطر نشان کرد: در آگهی مناقصه، مبلغ قرار داد به صورت اسناد خزانه پرداخت می شود به این معنی که اسناد خزانه با سر رسید سال مشخص، پرداخت می شوند و شرکت برنده مناقصه به عنوان پیمانکار باید کارگر خود را با توجه به تعهدی که داده است، تأمین کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه