اخبار داغ

فریاد عشایر کرمانشاهی به جایی نمی‌رسد؟/ جولان دلالی دام کمر دامداران را شکست

فریاد عشایر کرمانشاهی به جایی نمی‌رسد؟/ جولان دلالی دام کمر دامداران را شکست
با وجود ابلاغ خرید تضمینی دام عشایر تاکنون اقدامی در کرمانشاه انجام نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، با توجه به وقوع خشکسالی و مشکلات تامین نهاده‌های دامی از خرداد ماه خرید تضمینی دام عشایر ابلاغ شد اما متاسفانه تاکنون در استان کرمانشاه این موضوع انجام نشده است.

موضوع عدم خرید تضمینی دام از سوی شرکت پشتیبانی امور دام سبب جولان دلالی سودجویان برای خرید دام‌های عشایر به قیمت ناچیز و با چک شده که آن هم وصول نمی شود.

این شرایط علاوه بر ایجاد نارضایتی عشایر سبب حادترشدن وضعیت معیشتی آنها شده است که امیدواریم مسئولان امر پیش از آنکه کارد به استخوان برسد، چاره ای بیندیشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,

, ,

به زودی خرید تضمینی دام آغاز خواهد شد

, به زودی خرید تضمینی دام آغاز خواهد شد, به زودی خرید تضمینی دام آغاز خواهد شد,

شهریار قاسمی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در شورای سیاستگذاری محصولات کشاورزی قیمت خرید تضمینی دام تصویب و مقرر شد دام مازاد عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری شود.

, مرصاد,

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: استان های کشور از نظر خشکسالی درجه بندی شدند برهمین مبنا اسامی تعدادی از استان‌ها اعلام شد که استان کرمانشاه جزو استان‌های درجه دو از نظر خشکسالی بود.

,

قاسمی تصریح کرد: به غیر از دو سه استان، استان هایی که خرید تضمینی به آنها ابلاغ شده عملاً وارد فاز اجرایی نشدند.

,

وی عنوان کرد: با توجه به‌ وضعیت خشکسالی استان کرمانشاه در راستای حمایت از عشایر به صورت داوطلبان تقاضا کردیم و موضوع را از طریق مکاتبات استاندار و مدیرکل جهاد کشاورزی پیگیری کردیم و در نهایت طی هفته گذشته توانستیم مجوز خرید تضمینی دام را برای عشایر استان کرمانشاه اخذ کنیم.

,

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان کرمانشاه گفت: اکنون در حال انجام اقدامات اولیه از قبیل انتخاب پیمانکار، اخذ مجوزات دیگر برای انجام معاملات و بازدید از کشتارگاه ها هستیم و به محض مشخص شدن امور با کمک سازمان عشایری و اتحادیه امور عشایری وارد فاز اجرایی خواهیم شد.

,

قاسمی خاطرنشان کرد: به زودی خرید تضمینی دام آغاز خواهد شد و جزئیات از طریق سازمان امور عشایری و اتحادیه امور عشایری استان کرمانشاه به اطلاع عشایر می رسد.

,

, ,

شرکت پشتیبانی امور دام به دنبال تفکر کسب سود است

, شرکت پشتیبانی امور دام به دنبال تفکر کسب سود است, شرکت پشتیبانی امور دام به دنبال تفکر کسب سود است,

بهزاد محمدی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: در بسیاری از استانهای کشور خرید تضمینی دام انجام نشده هرچند که به صورت بسیار محدود خرید صورت گرفته و تاکنون چند هزار راس دام خریداری شده است.

, مرصاد ,

مدیر کل امور عشایر استان کرمانشاه گفت: از ابتدای خرداد قرار شد خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شود.

,

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی استان‌ها را سطح بندی کردند و اسامی ۹ استان سطح یک اعلام شد.

,

وی افزود:  بر اساس میزان بارش وضعیت استان کرمانشاه بهتر بود اما بارش در زمان مناسبی انجام نشد به همین دلیل با مشکلاتی مواجه شدیم.

,

محمدی تصریح کرد: سازمان امور عشایری به عنوان همراه شرکت پشتیبانی امور دام وظیفه دارد خانواده عشایری را شناسایی کند و بخواهد از این خانواده‌ها خرید تضمینی دام انجام شود.

,

وی افزود: همچنین ترکیب دام عشایر طی نامه ای به صورت مکتوب به شرکت پشتیبانی امور دام استان اعلام شد برهمین مبنا این شرکت باید نسبت به خرید تضمینی دام اقدام کند.

,

مدیرکل امور عشایر استان کرمانشاه از آمادگی عشایر برای فروش دام خبر داد و گفت: میزان دام مازاد عشایر استان کرمانشاه پنج برابر سهمیه اختصاص یافته است.

,

محمدی گفت: در تفاهم نامه از سوی وزارتخانه اعلام شده  که خرید تضمینی دام توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام شود اما به هر دلیلی شانه خالی می کند.

,

وی افزود: متاسفانه این تفکر که با خرید تضمینی دام به عشایر کمک می‌شود، وجود ندارد بلکه شرکت پشتیبانی امور دام به دنبال تفکر کسب سود است که باید چنین تفکری برطرف شود.

,

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر شرایط خشکسالی است و باید به عشایر کمک شود اما شرکت پشتیبانی امور دام در حال محاسبه سود و زیان خود است.

,

, ,

خرید تضمینی دام زودتر انجام شود

, خرید تضمینی دام زودتر انجام شود, خرید تضمینی دام زودتر انجام شود,

حمید رضا نادری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: با وجود ابلاغ خرید تضمینی دام تاکنون حتی یک راس دام از عشایر استان کرمانشاه به صورت تضمینی خریداری نشده درحالی در دیگر استانها خرید آغاز شده است.

, مرصاد,

این عشایر کرمانشاهی تصریح کرد: قیمت علوفه بسیار گران است و نسبت به سال گذشته سه برابر شده در حالی که قیمت گوشت از ۴۲هزار تومان به ۵۲هزار تومان افزایش یافته است.

,

نادری با بیان اینکه بارها مشکلات عشایر را به اطلاع مدیرکل امور عشایری رسانده ایم، گفت: انتظار داریم مانند عشایر دیگر استانها به ما رسیدگی شود.

,

وی افزود: خرید تضمینی دام باید زودتر انجام شود زیرا برخی از عشایر می‌خواهند دام خود را بفروشند اما پول ندارند اکنون تکلیف عشایر چیست.

,

نادری گفت: عشایر مشکلات معیشتی فراوانی دارند، نقدینگی ندارند و در حال ورشکسته شدن هستند همچنین خرید نهاده های دامی برای عشایر بسیار سخت است.

,

وی با اشاره به مشکلات عشایر برای تامین علوفه افزود: به عشایری که یک هزار رأس دام دارند تنها دوتن نهاده تعلق می‌گیرد که کفاف نیاز آنها را نخواهد داد.

,

, ,

 

,

نادری با بیان اینکه وضعیت عشایر اسفناک است، تصریح کرد: عشایر از نظر آبرسانی،  توزیع جو و ... مشکلات عدیده ای دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه