اخبار داغ

مدیرکل بهزیستی استان البرز مطرح کرد؛

همای البرز؛ طرحی اروپایی برای نگهداری از کودکان فاقد سرپرست

همای البرز؛ طرحی اروپایی برای نگهداری از کودکان فاقد سرپرست
اسدالله حیدری گفت: آموزش‌های پیشرفته، کار درمانی، گفتاردرمانی و ... در مراکز شبه خانواده به کودکان با معلولیت ذهنی خفیف داده خواهد شد تا برای ورود به مدرسه آماده شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیرکل بهزیستی استان البرز درباره افتتاح خانه‌های کوچک "همای البرز" در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: کودکان معلول ذهنی خفیف تاکنون در مراکز تجمعی بزرگ یعنی کهریزک نگهداری می شدند اما با افتتاح این خانه‌ها به مراکز همای البرز انتقال داده شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
اسدالله حیدری افزود: کودکان مذکور از زمان افتتاح خانه‌های همای در این مراکز شبه خانواده که حداکثر ۱۰ نفر جمعیت دارد نگهداری می شوند، سرانه مراقبت شبانه روزی از این کودکان در ماه ۳ میلیون تومان است و در واقع در خانه های کوچک برای رفتن به مدرسه استثنایی آماده خواهند شد.
,
 
,
وی اظهار داشت: تمام خدماتی که برای کودکان معلول ذهنی  یک الی ۶ سال لازم است در خانه‌های کوچک دریافت می کنند و دیگر در مراکزی که ۵۰ الی ۶۰ کودک حضور داشتند نگهداری نمی شوند، این کودکان فاقد سرپرست بوده و مراکز همای میزبان آنها خواهند بود.
,
 
,
حیدری با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴ مرکز شبه خانواده در استان البرز فعالیت می کنند، تصریح کرد: این طرح نگهداری از کشورهای پیشرفته اروپایی الگو گرفته شده و عملا ۴۰ کودک معلول خفیف که توانایی حضور در جامعه را دارند در این خانه‌ها حضور پیدا کرده اند.
,
 
,
وی گفت: مراکز نگهداری از کودکان مذکور خصوصی هستند و خوشبختانه چون تعداد این مراکز کم است نظارت بر آنها آسان خواهد بود، همچنین این کودکان را می توان همانند یک خانواده کوچک مراقبت و کنترل کرد، کیفیت خدمات در آنها بالا است، در حالی که مراکز نگهداری بزرگتر، این روند سختی هایی داشت.
,
 
,
مدیرکل بهزیستی استان البرز در خاتمه با اشاره به اینکه آموزش های پیشرفته، کار درمانی، گفتار درمانی و ... در مراکز شبه خانواده به کودکان داده خواهد شد، خاطر نشان داشت: در این مراکز تعدادی از افراد که تحصیلات مرتبط هم دارند مشغول به کار می شوند که به نوعی اشتغال زایی هم در این طرح که به تازگی وراد ایران شده است، دیده می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه