اخبار داغ

بیش از نیمی از آزمایش‌های کرونا در یزد مثبت می‌شود

کادر بهداشت و درمان یزد خسته و فرسوده شده‌اند، مردم بیشتر رعایت کنند

کادر بهداشت و درمان یزد خسته و فرسوده شده‌اند، مردم بیشتر رعایت کنند
سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد با بیان اینکه بیش از نیمی از آزمایش‌های کرونا در یزد مثبت می‌شود، گفت: کادر بهداشت و درمان یزد خسته و فرسوده شده‌اند، مردم بیشتر رعایت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم سلمانی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به وضعیت کرونا در استان یزد، گفت: در حال حاضر 866 بیمار در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد تعداد شناسایی بیماران مبتلا به کرونا در سطح استان را بالا ارزیابی کرد و گفت: از 1313 آزمایشی که روز گذشته از افراد مشکوک به کرونا در سطح استان یزد گرفته شد، 706 نفر جواب آزمایششان مثبت بود که آمار بیش از 50 درصدی را نشان می‌دهد.

,

وی اضافه کرد: این آمار مثبت در یک روز نشان از سرعت انتقال این بیماری دارد و مردم باید هر چه بیشتر نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت نظر داشته باشند.

,

سلمانی افزود: بعد از اعلام دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر اینکه چرا پروتکل‌ها از سوی مردم رعایت نمی‌شود و محدودیت‌هایی نیز اعمال نمی‌شود، شاهد اعمال محدودیت‌ها برای کنترل ویروس در سطح استان یزد هستیم.

,

, ,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در ادامه با اشاره به خستگی کادر درمان و بهداشت در استان، گفت: ما تعداد محدودی پرسنل و تجهیزات داریم که یک سال و 6 ماه درگیر این ویروس بوده و به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند. هر چند مردم در طول این مدت عزیزان خود را از دست دادند، عده ای پس از بهبودی با عوارض این بیماری دست و پنجه نرم کردند و برخی هم مشکلات دیگری به علت وجود این ویروس تجربه کردند ولی در طرف مقابل اگر نگاه کنیم، کادر درمان و بهداشت مجبور به فعالیت هرروزه و شاهد موج‌های مکرر بیماری هستند که همین مسئله چالش‌های خانوادگی، روحی و روانی و خستگی و فرسودگی شغلی را برایشان به وجود آورده است.

,

وی گفت: کادر بهداشت و درمان علاوه بر کارهای روزمره خود که درگذشته انجام می‌دادند، مجبور به فعالیت بیشتر و روزانه در شرایط سخت هستند که همین مسائل هم باعث مشکلاتی برای آنها شده است.

,

سلمانی با بیان اینکه کادر اظهار داشت: همه ادارات با شرایط کرونایی که در کشور حاکم شده، ساعت کاری آنها کاهش یافته و روزهای پنج شنبه هم تعطیل شدند ولی کادر درمان و بهداشت فعالیتشان شدیدتر و بیشتر شده و وقتی مقایسه می‌کنند که با این شرایط، پرداختی‌هایشان تغییری نکرده، طبیعتاً باعث خستگی بیشتر آنها می‌شود.

,

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد در پایان تأکید کرد: درخواستی که از مردم این است که به‌مانند گذشته در رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه بیشتری داشته باشند تا در کنار تلاش هایی که کادر بهداشت و درمان دارند، بتوانیم از موج پنجم کرونا نیز عبور کنیم.

,

انتهای پیام/
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه