اخبار داغ

گزارش/

برق می‌خواهیم اما "رمز ارز" نه!

برق می‌خواهیم اما "رمز ارز" نه!
هر ماینر به طور متوسط حدود ۳۳۰۰ وات برق مصرف می‌کند که این میزان تقریبا معادل برق مصرفی یک واحد مسکونی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، با وجود نیاز کشور به ۶۶ هزار مگاوات برق در حال حاضر تولید کشور به عدد ۵۴ هزار مگاوات رسیده یعنی ۱۱ هزار مگاوات کسری برق در کشور وجود دارد و دولت نیز نتوانسته در طول این سال‌ها به تعهدات خود در زمینه افزایش تولید برق و ایجاد نیروگاه‌های سیکل ترکیبی عمل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

در یک ماه اخیر فاصله تولید تا مصرف برق در کشور رکورد زد و به عدد ۱۱ هزار مگاوات رسید و در این شرایط مسئولان کشور هم مدعی هستند که اضافه شدن تولید برق تقریبا غیر ممکن است چون تمام نیروگاه‌ها با تمام ظرفیت ممکن تولید می‌کنند.

,

رکورد مصرف برق آنچنان بی سابقه بوده که خاموشی‌های این روزهای برق از تبعات آن است و به گفته بسیاری از شهروندان این خاموشی‌های بی‌برنامه و حتی با برنامه سبب وارد آمدن خسارت‌های بسیاری به لوازم برقی آنها شده است. از سویی بسیاری از کشاورزان، واحدهای دامداری، مرغداری و کارخانه‌ها و واحدای تولیدی نیز از این خاموشی‌ها متضرر شده و حتی بسیاری از آنها خسارت‌های مالی فراوانی دیده‌اند.

,

برخی کارشناسان البته دلیل این کمبود برق در کشور و افزایش مصرف در شبکه خانگی را استفاده فراگیر و غیر مجاز از برق برای دستگاه‌های ماینر به منظور استخراج رمز ارز می‌دانند. هر ماینر به طور متوسط حدود ۳۳۰۰ وات برق مصرف می‌کند که این میزان تقریبا معادل برق مصرفی یک واحد مسکونی است.

,

کمبود برق سبب اولتیماتوم وزارت نیرو به مزرعه‌های مجاز استخراج رمز ارز در کشور برای توقف استخراج و استفاده از برق برای این کار شده است. در این شرایط تعداد زیادی از فعالان غیر مجاز استخراج رمز ارز در سراسر کشور از برق شهری برای ماینرهای خود استفاده می‌کنند و بار زیادی را به شبکه برق تحمیل می‌کنند.

,

این در حالی است که مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفته: استخراج رمز ارزها حدود دو هزار مگاوات از ظرفیت تولیدی برق کشور را به خود اختصاص داده اند. این در حالی است که از این مقدار فقط ۳۰۰ مگاوات به شکل مجاز انشعاب به آن‎ها واگذار شده که در حال‎ حاضر خاموش هستند.

,

وی همچنین گفته: صنعت برق به دلیل استخراج غیرمجاز ارز دیجیتال که مصرف برق بالایی را به خود اختصاص داده، تحت فشار است و حتی تجهیزات صنعت برق نیز به دلیل این مصارف غیرمجاز که بار زیادی را به شبکه تحمیل کرده‌اند، در معرض آسیب هستند.

,

به گفته این مسئول در حال حاضر حدود ۲۰۰ هزار دستگاه ماینر کشف شده که به شکل غیرمجاز فعالیت داشتند. برق مصرفی آن‎ها حدود ۵۷۰ مگاوات بود که برای تامین این مقدار برق برای استخراج رمزهای دیجیتال نیاز به یک نیروگاه ۷۵۰ مگاواتی است.

,

در شرایطی که به دلیل فرسودگی خطوط تولید برق، تولید با مشکل مواجه شده و بسیاری از نیروگاه‌های قدیمی نیز به دلیل اورهال نبودنشان از مدار تولید خارج شده‌اند و دولت نیز برای همکاری با بخش خصوصی در زمینه تولید برق اقدامی انجام نداد، استخراج رمز ارزها مزید بر علت بی برقی و قوز بالا قوز در این اوضاع شده است.

,

در حالی که بسیاری از مناطق گرمسیر و جنوبی کشور ما از بی برقی رنج می‌برند و سلامت آنها با خطرات بسیاری در این اوضاع شیوع ویروس کرونا تحت الشعاع قرار گرفته، عده‌ای با در نظر گرفتن سود و عواید شخصی خود اقدام به بهره برداری از شبکه توزیع برق در جهت مصارف شخصی و ویلاهای پر از چلچراغ خود و یا استخراج رمز ارزهایی می‌کنند که سودی برای ملت به دنبال ندارد و عواید آن برای عده‌ای محدود است که از همه آب‌های گل آلود برای خود ماهی می‌گیرند و حالا در این اوضاع بی برقی‌ها که مقصرش هر کس و هر چیزی است بازهم با بی فکری سبب فشار بر شبکه توزیع برق و قطع برق در بسیاری از شهرها و صنایع شده‌اند تا جیب خود را از مال مردم پر کنند اینجاست که باید فریاد زد:« برق می‌خواهیم اما رمز ارز نه!».

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه