اخبار داغ

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

۱۸۸ هزار دوز واکسن کرونا تحویل لرستان شد

۱۸۸ هزار دوز واکسن کرونا تحویل لرستان شد
نیکبخت گفت: تاکنون ۱۸۸ هزار دوز واکسن کرونا تحویل استان شده و برای گروه های هدف تزریق شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، محمدرضا نیکبخت ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه های بهداشت و درمان لرستان اظهار داشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۴۷ میلیارد و ۷۲۳ میلیون فقط برای خرید یک قلم داروی کرونا هزینه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا به دستگاه سی تی اسکن نیاز بود که در این مدت شش دستگاه سی تی اسکن ایجاد شد و به زودی یک دستگاه دیگر در الیگودرز تحویل داده می شود.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: آنژیوگرافی دوم برای بیمارستان شهید مدنی نصب شده و دو دستگاه دیگر برای شهرستان دورود و الیگودرز در نظر گرفته شده است.

,

نیکبخت خاطر نشان کرد: تاکنون ۹ دستگاه اکسیژن ساز در استان تهیه شده است. در استان دو هزار و ۷۶۸ تخت فعال است و خیلی از تخت ها فرسوده هستند به جز ۴۲۳ تخت، مابقی نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و در استان ۱۱۹ تخت ویژه در اختیار بیماران می باشد که از این تعداد ۸۵ تخت آی سی یو در این مدت کرونا اضافه شد.

,

نیکبخت با اشاره به افتتاح ۹۶ پروژه گفت: این پروژه ها با ۳۵ هزار متر بود و با اعتبار ۱۲۱ میلیارد تومان بهره برداری شده که شامل غربالگری، بلوک زایمانی و… بوده است که تعدادی پروژه نیمه کاره نیز در دست اجرا است. امروز در استان ۱۵ پروژه با ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید.

,

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۲۶ هزار و ۱۴۶ نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند، گفت: هزار و ۹۵۹ نفر نیز بر اثر کرونا فوت کردند و میزان مرگ و میر کرونا در لرستان ۱٫۶ است که ۵۶ درصد مردان و ۴۳ زن بوده اند.

,

وی تصریح کرد: روز گذشته ۹ هزار و ۷۰۰ واکسن در استان تزریق شد و تزریق واکسن به ۱۵ هزار دوز رسیده که با تلاش ها و افزایش پایگاه ها، تعداد تزریق واکسن روزانه به ۲۰ هزار دوز نیز افزایش می یابد. تاکنون ۱۸۸ هزار دوز واکسن کرونا تحویل استان شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه