اخبار داغ

همتی که به بار نشست؛

نغمه اقتصاد مقاومتی بر تار و پود فرش‌بافی در محمدشهر کرج/ مسجدی که زنان را با هنر ایرانی آشتی داد

نغمه اقتصاد مقاومتی بر تار و پود فرش‌بافی در محمدشهر کرج/ مسجدی که زنان را با هنر ایرانی آشتی داد
این روزها مسجد جامع شهرک چمران دو در محمدشهر کرج میزان تعدادی از زنان فعال در هنر قالی‌بافی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها مسجد جامع شهرک چمران دو در محمدشهر کرج میزان تعدادی از زنان فعال در هنر قالیبافی شده است، در این منطقه با راه اندازی یک کارگاه، علاوه بر آموزش هنر فرش بافی به اقتصاد خانواده ها هم توجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
زادمان سرپرست کارگاه فرشبافی شهید سلیمانی که ۱۲ سال است که در زمینه بافت فرش فعالیت دارد، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ با توجه به علاقه ای که به این هنر اصیل ایرانی دارم سعی کردم این کارگاه را برپا کنم تا علاوه بر آموزش هنر فرش بافی به رشد اقتصاد خانواده ها کمک کنم.
,
 
,
, ,
 
,
دختر این مدیر فرش بافی که از کودکی در کنار مادرش یه فرش بافی مشغول بوده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ علاقه وافری به این هنر اصیل ایرانی دارم و در آینده آن را ادامه خواهم داد تا بتوانم همراه با مادرم به مدارج بالاتری از این صنعت برسم.
,
 
,
و اما ایجاد علاقه به حفظ هنر اصیل فرش بافی همراه با کارآفرینی از جمله مزیت های کارگاه خانم زادمان است، وی ادامه می دهد در حال حاضر ۸ نفر در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند و ۱۰ نفر هم در منزل کار فرشبافی را انجام می دهند.
,
 
,
, ,
 
,
یکی از هنرجویان خانم زادمان در گفتگو با خبرنگار تیتریک می گوید؛ قالیبافی هنری است که نیاز به  مکان خاصی ندارد و می توان با هزینه ای کم آن را آموزش دید، هر خانمی حتی در منزل می تواند علاوه بر یادگیری این هنر، از آن به عنوان منبع درآمد بهره ببرد.
,
 
,
تقویت خودکفایی که با حمایت مسئولین و همراهی شهروندان صورت گرفته است اهمیت کارگاه مذکور را صد چندان کرده است به گونه ای که دهقان فرمانده حوزه ۵۱۱ شهید مدنی مهرشهر در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ در محلات مختلف توانستیم کارگاه های کوچکی را ایجاد کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
وی افزود: این کارگاه ها با ظرفیت مردم راه اندازی شده و با شناسایی افراد در محلات، آن منطقه را به سطحی از توانمندی می رساند، تا بتوانند به ظرفیت بومی خود تکیه کنند، توسعه کارگاه های کوچک در محلات نیازمند حمایت مسئولین است تا در آینده نزدیک کمکی به رشد و شکوفایی اقتصاد خانواده ها شود.
,
 
,
بدون شک اقدامات این چنینی می تواند گره زیادی از مشکلات خانواده ها باز کرده و آنها را دیگر معطل تکانه های اقتصادی که روز به روز شرایط آنها را سخت می کند نگذارد، به ویزه هنر قالیبافی که از دیرباز تا امروز زنان ایران با آن مانوس بوده اند.
,
 
,



انتهای پیام/
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه