اخبار داغ

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

فوت سالمندان جامعه را دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می کند

فوت سالمندان جامعه را دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می کند
نوذر نخعی گفت: سالمندان عمود خیمه های خانواده ها هستند و فوت آنها روی همه خانواده ها اثر می گذارد زیرا سالمندان الگوهای معنوی و تدین و اخلاق هستند پس با از دست دادن آنها جامعه دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "راه آرمان" دکتر نوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست مجازی با موضوع «بحران کرونا و مسئولیت اخلاقی» گفت: به نظر می رسد کرونا با اقلیم ارتباط دارد زیرا هرگاه هرمزگان درگیر کرونا شد بلافاصله جنوب استان کرمان نیز درگیر می شود همچنین با شدت گرفتن بیماری در سیستان و بلوچستان متعاقبا شرق استان کرمان نیز درگیر بیماری کرونا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,


وی افزود: طبق نمودارها هر پیک که آغاز می شود 9 هفته به طول می انجامد اما در پیک پنجم با توجه به گونه جدید کرونا تفاوت هایی با پیک های قبلی داریم.

سویه جدید کرونا دو و نیم برابر احتمال مسری بودن دارد

نخعی ادامه داد: سویه جدید کرونا که دلتا نام دارد دو و نیم برابر احتمال مسری بودن دارد و احتمال درگیری کودکان در آن بیشتر است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تکمیل بودن بیمارستانهای شهر کرمان اظهار کرد: در حال حاضر کادر درمان بسیار خسته هستند و تنها راه گذر از این پیک جدید رعایت دستورالعملهای بهداشتی است.

وی با بررسی مرگ و میرها از ابتدای شیوع کرونا توضیح داد: معمولا افراد بالای 60 سال بیشتر در معرض مرگ ومیر ناشی از کرونا هستند که این موضوع ضربات جبران ناپذیری به جامعه می زند.

,
,
,
, سویه جدید کرونا دو و نیم برابر احتمال مسری بودن دارد, سویه جدید کرونا دو و نیم برابر احتمال مسری بودن دارد,
,
,
,
,
,
,


فوت سالمندان جامعه را دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می کند
 

,
, فوت , فوت , سالمندان جامعه را دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می کند, سالمندان جامعه را دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می کند,
,


نخعی ادامه داد: سالمندان عمود خیمه های خانواده ها هستند و فوت آنها روی همه خانواده ها اثر می گذارد زیرا سالمندان الگوهای معنوی و تدین و اخلاق هستند پس با از دست دادن آنها جامعه دچار خلا الگوی اخلاقی و معنوی می شود.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان عنوان کرد: در این دوران باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی مراقب سلامت روان و جسم پدر و مادرها و پدربزرگ و مادربزرگ ها باشیم پس با تعطیلی دورهمی ها و افزایش تماس تلفنی با آنها هرچه بیشتر مراقب این سرمایه های ارزشمند جامعه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی ما ابزار واکسن با سرعت لازم را در اختیار نداریم از طرفی سیستم درمانی به لحاظ نیرو مستهلک شده پس همه ما مکلف به ترویج استفاده از ابزارهای پیشگیری هستیم.

دورهمی های خانوادگی مهمترین دلیل ابتلا در همه پیک های کرونا

نوذر نخعی با تاکید بر لزوم تعطیلی همه دورهمی های خانوادگی ابراز کرد: در همه پیکهای کرونا دورهمی های خانوادگی در فضاهای سر بسته به مدت طولانی با انواع پذیرایی ها مهمترین دلیل ابتلا است.

مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به برخی شایعات در رابطه با نوع واکسن تزریق شده به افراد گفت: در تمام دنیا بهترین واکسن در دسترس ترین واکسن است پس واجدین شرایط بدون توجه به شایعات در زمان اعلام شده برای واکسیناسیون مراجعه کنند و توصیه می شود سالمندان در ساعات عصر که مراکز خلوت تر است رجوع کنند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
, دورهمی های خانوادگی مهمترین دلیل ابتلا در همه پیک های کرونا, دورهمی های خانوادگی مهمترین دلیل ابتلا در همه پیک های کرونا,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه