اخبار داغ

عید قربان تجلی جمال الهی؛

عید قربان، اوج اخلاص و بندگی/زیباترین جلوه سرسپردگی و رهایی از تعلقات

عید قربان، اوج اخلاص و بندگی/زیباترین جلوه سرسپردگی و رهایی از تعلقات
عید قربان، تجلی اخلاص و بندگی است، روز رهایی از وسوسه ها و اطاعت از فرمان الهی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، عید قربان روز نزدیک شدن انسان به تقرب الهی است، روزیست که اخلاص و بندگی تجلی می یابد، روز به نمایش گذاشتن نهایت اطاعت از پرودگار و تسلیم شدن در برابر دستورات الهی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

در دهم ذی الحجه حضرت ابراهیم(ع) فرزندش اسماعیل را به قربانگاه می برد تا به دستور خداوند او را قربانی کند، روزی ابراهیم خلیل الله تسلیم در برابر فرمان خدا و اوج اطاعت و اخلاص بندگی را به نمایش گذاشت اما به امر خداوند بره ای فرستاده می شود تا به جای اسماعیل ذبح شود.

,

این روز یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است که از آن زمان تاکنون در روز عید قربان، ذبح گوسفند توسط حاجیان انجام می شود، در واقع این روز بیانگر تسلیم شدن در برابر دستورات خداوند است که فارغ از وسوسه ها و توطئه های شیطانی گوش به فرمان خدا بود.

,

عیدقربان، زیباترین جلوه بندگی

, عیدقربان، زیباترین جلوه بندگی, عیدقربان، زیباترین جلوه بندگی,

رها شدن از بندهای اسارت در دنیا و در مسیر حق و حقیقت قرار گرفتن مهمترین فلسفه عید قربان است و در این روز انسان در برابر شیطان پیروز می شود و اوج بندگی را در برابر پرودگار نشان می دهد.

,

هر ساله در روز عید قربان حاجیان به ذبح گوسفند و توزیع و تقسیم آن در بین نیازمندان، سخاوت را در کنار بندگی نشان می دهند، این روز فرصتی است تا دستگیری از نیازمندان بیشتر ترویج شود.

,

به واسطه شیوع کرونا و برنامه هایی که با کرونا تغییرات بسیار زیادی داشته اما کمک به نیازمندان هر روز بیشتر اوج می گیرد تا جایی که همزمان با عید قربان و آغاز دهه ولایت کمک های مومنانه برای رسیدگی و دستگیری از نیازمندان رنگ و بوی دیگری دارد.

,

در این روزها انسان هایی والا و با سخاوت، ابراهیم وار و با تاسی از خلیل الله با هدف رضای پرودگار، کمک به نیازمندان را سرلوحه کارها قرار می دهند تا اینگونه رضایت خدا را نصیب خود نمایند.

,

, ,

۲۱۹ پایگاه نذورات مردم را جمع می کند

, ۲۱۹ پایگاه نذورات مردم را جمع می کند, ۲۱۹ پایگاه نذورات مردم را جمع می کند,

جلال شیخ پور مدیرکل کمیته امداد لرستان در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: همرمان با فرا رسیدن عید قربان ۲۱۹ پایگاه در سطح استان نذورات مردم را در این روز جمع آوری می کنند.

,

وی افزود: این پایگاه ها شامل مراکز کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و سایر مراکزی است که با مجوز اقدام به جمع آوری نذورات می کنند که این پایگاه ها از قبل عید قربان در استان دایر شده اند.

,

مدیرکل کمیته امداد لرستان تصریح کرد: سال گذشته بالغ بر هفت میلیارد تومان نذورات مردمی شامل نذورات نقدی و غیر نقدی به کمیته امداد و مراکز تحویل داده شد که در بین مددجویان تقسیم گردید.

,

شیخ پور خاطرنشان کرد: افرادی که گوشت های نذری را در این روز تحویل می دهند، پس از بسته بندی در بین خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد توزیع می شود.

,

نظارت ۲۹ اکیپ بر ذبح دام ها

, نظارت ۲۹ اکیپ بر ذبح دام ها, نظارت ۲۹ اکیپ بر ذبح دام ها,

مصطفی زبردست مدیرکل دامپزشکی لرستان گفت: امروزهمزمان با عید قربان کلیه کشتارگاه ها ومیادین دام استان باز بوده وهرگونه خرید دام وکشتار در کشتارگاه به صورت رایگان بانظارت دامپزشکی انجام می شود.

,

وی افزود: ۲۹ اکیپ ثابت وسیار شامل ناظرین شرعی وبهداشتی بر نذورات مردمی نظارت خواهند کرد.

,

, ,

زبردست خاطرنشان کرد: باتوجه به فصل گرما و خطر شیوع بیماریهای مشترک بین انسان ودام نظیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، از هم استانی ها تقاضا می شود در راستای حفظ سلامت خود وخانواده وهمچنین مردم جامعه، از کشتار غیر مجاز دام در عید قربان جدا خود داری نمایند وبا مراجعه به میادین عرضه دام زنده وکشتارگاههای دام، از سلامت ونحوه صحیح کشتار دام بهره مند گردند.

,

ذبح ۴۰ راس گوسفند و توزیع در بین نیازمندان

, ذبح ۴۰ راس گوسفند و توزیع در بین نیازمندان, ذبح ۴۰ راس گوسفند و توزیع در بین نیازمندان,

جعفر بارانی دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: همزمان با فرا رسیدن عید قربان با همکاری هیات امام حسن مجتبی(ع) و خیرین، ۴۰ راس گوسفند ذبح و در بین نیازمندان توزیع می شود.

,

وی با اشاره به توزیع بسته های معیشتی در دهه ولایت افزود: در این ایام دو هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان مناطق محروم استان توزیع خواهد شد.

,

دبیر قرارگاه جهادی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) لرستان تصریح کرد: همچنین با همکاری قرارگاه دانشجویی امام حسن مجتبی(ع)، هیات های مذهبی، فعالین اجتماعی، خیرین و مراکز نیکوکاری از عید قربان تا عید غدیر بیش از ۶۰ هزار پرس غذای گرم طبخ و در بین نیازمندان توزیع می گردد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه