اخبار داغ

در خطبه های نماز عید قربان استان کرمان مطرح شد؛

بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی مقابل استکبار/ گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت شهید سلیمانی است

بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی مقابل استکبار/ گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت شهید سلیمانی است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت، همان گفتمان شهید سلیمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، صبح امروز نماز عید سعید قربان در شهرستان های مختلف استان کرمان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

امام جمعه فهرج: بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی مقابل استکبار

حجت الاسلام والمسلمین رضا آقاملایی امام جمعه فهرج در خطبه های نماز عید سعید قربان این شهرستان گفت: عید قربان یعنی سرسپردگی به درگاه خدا و رهایی از هر چیزی غیر از خداست.

وی با تأکید بر توجه به فقرا در این روز بیان کرد: خرج کردن برای فقرا رسم امیرمؤمنان علی علیه السلام بود لذا توصیه می کنم امروز از یاد فقرا غافل نباشید.

آقاملایی همچنین از بت شکنی به عنوان یکی از درس های عید قربان نام برد و اظهار کرد: بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی در مقابل استکبار جهانی نه آنکه به مانند برخی کشورهای اسلامی منطقه که در برابر آمریکا و اسرائیل سجده می کنند.

امام جمعه فهرج در پایان با اشاره به پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط حضرت امام «ره» در سال ۱۳۶۷ گفت: همان طور که مقام معظم رهبری در سخنرانی ۱۴ خرداد سال ۷۵ فرمودند، پذیرش قطعنامه بخاطر ترس، هجوم و تهدید آمریکا نبود بلکه قبول آن بدلیل فهرست مشکلاتی بود که مسئولان آن روز امور اقتصادی کشور مقابل روی او گذاشتند و امام مجبور شد قطعنامه را بپذیرد.

امام جمعه رابر: گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت شهید سلیمانی است

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عید سعید قربان گفت: عید سعید قربان دستگاه تربیتی دارد، اولین درس تربیتی تسلیم الهی بودن است.

وی، با بیان اینکه  بالاترین صفت در برابر ذات اقدس الهی صفت تسلیم است، افزود : درس قربانی کردن؛ افزایش تقوا، ایثار، فداکاری، رشادت و درس آمادگی برای شهادت را می‌آموزد.

امام جمعه رابر سومین اثر قربانی کردن را مبارزه با نفس خواند و اظهار کرد: نمادی از قطع دلبستگی، ایثار مال در برابر محبوب الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: یکی دیگر  از اثر تربیتی قربانی کردن  اطعام و توجه به مستمندان و فقیران است، در روز عید قربان؛ هیچ عملی برتر از آن نیست که خونی به رسم قربانی ریخته شود یا در مسیر احسان به والدین یا خویشاوندی که قطع رحم می کند، گامی برداشته شود.

وی با تبریک عید سعید قربان گفت: عید قربان در حقیقت جشن رهایی انسان از اسارت نفس و شکوفایی ایمان و یقین است.

امام جمعه رابر با اشاره به نشست مجازی سازمان تروریستی منافقین در روزهای اخیر گفت: شرکت در این همایش نشان همدستی و  همکاری غربی ها با یکی از تروریستی سازمان ضد جهان دارد که دستش به خون هزار انسان بیگناه آلوده است و  همدستی در خرابکاری ها و نا امنی ها اکنون تداوم دارد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: در حقیقت شعار حمایت از حقوق بشر ادعای گزاف و دروغین از سوی غربی هاست این نشست نمایانگر این موضوع که آمریکا و اروپا نه تنها حامیان تروریست هستند بلکه خودشان منشأ پیدایش، این گروهک های تروریستی هستند.

وی با  هشدار جدی به کسانی که دل خوش به وعده های آمریکا و اروپا هستند، گفت: نمی خواهند از این خواب بیرون آیند سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با دولت انقلابی جدید بر مبنای اقتدار و احترام متقابل است.

امام جمعه رابر گفت: دولت آینده با دشمنانی که در نشست سازمان تروریست شرکت می کنند و محوریت نشست را بر عهده دارند چه آمریکا و اروپا هرگز نخواهد نشست.

وی خاطر نشان کرد: گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت، همان گفتمان شهید سلیمانی است.

امام جمعه کوهبنان: برگزاری حج وحدت جامعه اسلامی را به دنبال دارد

حجت الاسلام  مرتضی جعفری پس از دعوت همگان به تقوای الهی با استناد به کلام مولای متقیان گفت: در حکمت ۱۳۱ نهج البلاغه سفارش شده که نماز بهترین وسیله تقرب به خداست، نمازی که بعنوان نور چشم و معراج مومن است  و اقامه آن وحشت در دل دشمنان می اندازد، کار  و زندگی انسان را سامان می بخشد و باعث وحدت می شود.

وی تاکید کرد: حج جهاد انسان های ضعیف معرفی شده در حالی که حج خانه خدا باید با معرفت و بصیرت باشد و عامل وحدت جامعه اسلامی شود.

امام‌ جمعه کوهبنان افزود: برای هر چیزی زکات تعلق می گیرد زکات بدن انسان روزه داری است که انسان را به خدا نزدیک می کند.

وی ابراز کرد: جهاد بانوان خوش رفتاری با همسران است تکریم شوهران و تربیت فرزندان در حقیقت بهترین نوع جهاد برای آنان محسوب می شود.

خطیب نماز عید قربان کوهبنان تصریح کرد: روز عرفه روز دعا و نیایش بود که امید است دعاهای این روز مورد قبول حضرت حق قرار گیرد و شر دشمنان را از جهان اسلام کوتاه گرداند.  

وی یادآور شد: عید قربان از جمله اعیاد بزرگ است در آغاز دهه ولایت و امامت قرار داریم که این مهم منتهی به عید غدیر می شود.

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: یکی از اعمال در روز عید قربان قربانی کردن در راه خداست که انسان می تواند برای خودش و به نیابت از اموات قربانی کند که بهترین وسیله تقربه به درگاه خداست.

وی خطاب به نمازگزاران ابراز کرد: در اطعام بالاترین عید، عید غدیر هم مشارکت داشته باشید چرا که انبیا و اولیای الهی همواره در این امر پیش قدم بودند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: از راه های عزت و عظمت بخشش در راه خداست همواره انبیا، اولیای الهی و بزرگان از بهترین ها در راه خدا می بخشیدند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,
,
, امام جمعه فهرج: بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی مقابل استکبار, امام جمعه فهرج: بت شکستن در عصر امروز یعنی ایستادگی مقابل استکبار,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام جمعه رابر: گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت شهید سلیمانی است, امام جمعه رابر: گفتمان دولت آینده بر مبنای گفتمان مقاومت شهید سلیمانی است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, امام جمعه کوهبنان: برگزاری حج وحدت جامعه اسلامی را به دنبال دارد, امام جمعه کوهبنان: برگزاری حج وحدت جامعه اسلامی را به دنبال دارد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه