اخبار داغ

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه:

عید قربان عیدی است که انسان وجودش را برای دین اسلام و انقلاب به قربانگاه می برد

عید قربان عیدی است که انسان وجودش را برای دین اسلام و انقلاب به قربانگاه می برد
حجت الاسلام احمدی گفت: یکی از درس های عید قربان این است که برای دین، اسلام، خدا و انقلابی که در مسیر اسلام است، انسان همه وجودش را به قربانگاه می برد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی تنها هنگامی که انسان را خلق کرد به خود آفرین گفت در واقع انسان تنها موجود روی زمین، آسمان و کهکشانها است که خداوند زمان خلقتش به خود آفرین گفت.

وی افزود: وجه تمایز انسان با دیگر موجودات عقلی است که در وجود وی قرار داده شده که اگر انسان از آن استفاده کند تا اعلی علیین پیش می رود و در غیر این صورت به اسفل السافلین خواهد رفت.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه روز عید قربان روز اوج بندگی و عبودیت انسان‌ها است، گفت: هنگامی که به حضرت ابراهیم(ع) وحی می‌شود که باید فرزندت را به قربانگاه ببری وقتی چاقو را بر گردن حضرت اسماعیل(ع) قرار می‌دهد وی تنها یک سوال از پدر می پرسد که آیا خودت می خواهی این کار را انجام دهی یا خداوند اینچنین فرموده، که حضرت ابراهیم(ع) فرمود خداوند امر کرده و در ادامه حضرت اسماعیل(ع) جمله ای بسیار زیبا فرمود که هر گونه که امر شدی انجام بده.

وی عنوان کرد: یکی از درس های عید قربان این است که برای دین، اسلام، خدا و انقلابی که در مسیر اسلام است، انسان همه وجودش را به قربانگاه می برد و در این صورت ثابت می‌کند فردی انقلابی است و اینجا پرستش خداوند تبارک و تعالی انسان را به اوج می رساند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: با جمله ای که حضرت اسماعیل(ع) فرمود خداوند عزت در نسل را به وی عطا کرد پس اگر انسان به دنیا پشت کند، نمرود و استکبار را کنار بزند، خداوند وی را در اوج امتحان قرار می‌دهد که اگر در این امتحان پیروز شود نام وی خلیل یعنی دوست خدا خواهد شد.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: وقتی انسان برای خداوند حرکت کند، در راه خدا زندگی دهد و به دنیا پشت کند خداوند او را دوست خود قرار می‌دهد و اوج لذت بندگی نیز در همین است لذا در عید قربان اگر دست ما به خانه خدا نرسید درصورت توانایی مالی در حد توان قربانی انجام کنیم.

وی افزود: ما خود را به حضرت ابراهیم(ع) وصل کردیم یعنی به همان دلایلی که حضرت ابراهیم(ع) قربانی انجام داد ما هم می خواهیم مثل حضرت ابراهیم(ع) در مقابل خدا رو سفید شویم.

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: هنگامی که امام حسین(ع)  در جبل الرحمه دعای عرفه را قرائت کرد برای رفتن به قربانگاه آمادگی کامل پیدا کرد و در دعای عرفه فرمود خدایا من با بن دندان و همه اعضا و جوارح به وحدانیت تو شهادت می‌دهم و وحدانیت خدا را در قربانگاه قرار داد و راهی را ساخت که مردم ۱۴۰۰سال است که به دنبالش می روند.

وی افزود: امیدواریم از روز عید قربان درس عبادت، بندگی، استکبارستیزی، پرستش خداوند را بگیریم و همه زندگی خود را برای خدا قرار دهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه