اخبار داغ

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان مرکزی:

بررسی شکایات انتخابات شورای شهر اراک به پایان رسیده است/ نتیجه نهایی به زودی اعلام می شود

بررسی شکایات انتخابات شورای شهر اراک به پایان رسیده است/ نتیجه نهایی به زودی اعلام می شود
کریمی گفت: در خصوص برخی افراد منتخب شورای شهر اراک شکایاتی به هیات عالی نظارت در استان منعکس شده است که رسیدگی انجام گرفت و به زودی بعد از طی شدن فرایندهای قانونی نتیجه قطعی درباره تایید صحت انتخابات شورای شهر در این حوزه اعلام می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر کریمی رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شهر و روستای استان مرکزی در گفتگو با دیار آفتاب؛ پیرامون علت تأخیر در تأیید صحت انتخابات شورای شهر اراک گفت: در خصوص برخی افراد منتخب شورای شهر اراک شکایاتی رسیده که در دست بررسی و رسیدگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب, .,

وی در ادامه افزود: اعتراضاتی که به هیات عالی نظارت در استان منعکس شده است رسیدگی شده و بعد از طی شدن فرایندهای قانونی نتیجه قطعی درباره تایید صحت انتخابات شوراها در شهر اراک اعلام خواهد شد.

, .,

کریمی خاطرنشان کرد: ما به عنوان هیات عالی نظارت در استان کار را تمام کرده ایم و منتظر هستیم تا مراجع بالاتر -هیات نظارت مرکزی- در این خصوص تصمیم گیری را انجام بدهند و نتیجه را اعلام کنند.

, .,

بر اساس ماده ۵۶ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی، تأیید صحت انتخابات شوراهای شهر پس انجام فرآیند انتخابات و اعلام نتایج به وسیله هیات نظارت انجام می گیرد و این هیات مسئول رسیدگی و بررسی شکایات واصله در خصوص روند برگزاری انتخابات و اعتراضات وارد شده به نتایج است.

, .,

طبق ماده ۵۸ این  قانون توقف یا ابطال انتخابات شورای شهر در یک یا چند شعبه اخذ رأی و یا حوزه انتخابیه  که در سرنوشت انتخابات مؤثر باشد به پیشنهاد هیات نظارت استان و تایید هیات نظارت مرکزی با استناد به قانون و وجود اسناد و مدارک معتبر خواهد بود.

, .,

گفتنی است در همین رابطه رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور هفته گذشته از پایان زمان بررسی شکایات مطروحه در خصوص انتخابات شوراها در هیات عالی استان ها و جمع بندی نهایی گزارشات در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات تا ۳۱ تیرماه خبر داده بود که بر این اساس شوراهای اسلامی در دور جدید به طور رسمی از ۹ مرداد ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.

, .,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه