اخبار داغ

کرونا همچنان می تازد/۷ شهر لرستان قرمز شد

کرونا همچنان می تازد/۷ شهر لرستان قرمز شد
عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی سبب خیز کرونا شده تا جایی که تعداد شهرهای قرمز استان به هفت شهر افزایش یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیرافلاک، این روزها بسیاری از شهرهای کشور درگیر موج پنجم کرونا با ویروس جهش یافته ای است که سرعت انتقال بیشتری دارد، ۲۳۲ شهر کشور در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۷۷ شهر در وضعیت نارنجی و ۹۹ شهرستان هم در وضعیت زرد قرار دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

علیرغم این رنگ بندی که نشان از روند صعودی ویروس کرونا دارد اما با گشتی در شهر کاملا مشهود است که محدودیت های کرونایی مانند موج های قبلی کرونا اجرا نمی شود و براساس ستاد ملی کرونا تنها چند محدودیت جزیی در حال اجراست که تغییری در روند کاهش سیر صعودی کرونا ندارد.

,

در این روزهایی که افزایش ابتلا و مرگ و میر در بسیاری از شهرها وجود دارد اما همچنان تالارهای عروسی اگرچه با نیمی از ظرفیت اما فعال هستند، تردد خودروهای غیر بومی در شهرها دیده می شود.

,

در خیابان و سایر مکان های عمومی هم به جرات می توان گفت که حدود نیمی از شهروندان استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت نمی کنند و نتیجه همه این بی توجهی به پروتکل های بهداشتی، خیز کروناست.

,

متاسفانه در استان لرستان هم اکنون هفت شهر استان که شامل شهرهای خرم آباد، بروجرد، پلدختر، سلسله، دلفان، کوهدشت و الیگودرز می باشد در وضعیت قرمز کرونایی و مابقی شهرها در وضعیت نارنجی قرار دارند البته روز گذشته در آخرین رنگ بندی اعلام شده الیگودرز و کوهدشت هم قرمز شدند.

,

از سوی دیگر روند بستری و ابتلای کرونا در استان رو به افزایش است به طوری که روز گذشته ۷۰ نفر بر بیماران بستری در بیمارستانها اضافه شد که این می تواند زنگ خطری باشد تا محدودیت ها و اقدامات دیگری برای جلوگیری از افزایش و خیز این بیماری صورت گیرد.

,

در استان لرستان تاکنون ۴۰۰ هزار و ۹۳۳ تست کرونا انجام شده که از این تعداد ۱۲۷ هزار و ۶۵۵ تست کرونا مثبت بوده، ۲۶۸ هزار و ۵۳۳ تست منفی اعلام شده است و متاسفانه تاکنون هزار و ۹۶۴ نفر بر اثر کرونا در استان فوت کرده اند.

,

در حال حاضر ۶۱۲ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که روند ابتلا و بستری ها در استان رو به افزایش است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه