اخبار داغ

مدیر مرکز توسعه خودرو برقی مپنا:

شر آلودگی هوا با "ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی" از سر کشور کم می‌شود

شر آلودگی هوا با "ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی" از سر کشور کم می‌شود
عادل دمشقی گفت: روی سقف ایستگاه شارژ خودروی برقی پنل خورشیدی تعبیه شده و با استفاده از شارژر، عملیات شارژ خودرو را انجام می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر تولید نخستین ایستگاه شارژ خورشیدی خودرو برقی کشور با اشاره به اینکه مپنا مدتی است که به دنبال توسعه خودروهای برقی و حمل و نقل الکتریکی است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: حمل و نقل الکتریکی باعث کاهش آلودگی هوا می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
عادل دمشقی افزایش بازدهی خودروهای برقی نسبت به خودروهای بنزینی را یکی از عوامل کاهش آلودگی هوا دانست و افزود: با این روند سوخت فسیلی در نیروگاه های تولید برق استفاده می شود، در نتیجه این نیروگاه ها می توانند دور تر از شهرها قرار بگیرند.
,
 
,
, ,
 
,
وی با اشاره به اینکه مصرف سوخت های فسیلی در داخل شهرها را با افتتاح ایستگاه مذکور نخواهیم داشت، اظهار داشت: آلودگی با این روند کاهش پیدا می کند اما نکته ای که پژوهشگران در دنیا به آن اعتقاد دارند این است که باعث حذف کامل co۲ نمی شود.
,
 
,
دمشقی تصریح کرد: برای حذف کامل باید چرخه انرژی از تولید تا مصرف کاملا پاک باشد، برای این روش از انرژی های تجدید پذیر مانند باد و خورشید استفاده می شود، مپنا نیروگاه های بادی و خورشیدی را از چند سال پیش داشت اما نیروگاه های بادی به واسطه بزرگی، مستقیما برای ایستگاه های شارژ خودرو نمی توانند استفاده شوند.
,
 
,
وی گفت: ایستگاه های خورشیدی علاوه بر اینکه می توان با آنها مزارع خورشیدی برای انتقال انرژی برای ایستگاه های شارژ خودروی برقی ساخت بلکه می توان سقف ایستگاه را هم پنل خورشیدی گذاشت و از همان پنل خورشیدی برای شارژ خودروهای برقی استفاده کرد.
,
 
,
, ,
 
,
دمشقی افزود: روی سقف ایستگاه شارژ خودروی برقی که طی روزهای اخیر افتتاح شد پنل خورشیدی تعبیه شده و با استفاده از شارژر عملیات شارژ خودرو را انجام می دهد. این روش به آن معنا نیست که از سوخت فسیلی برای خودروها استفاده نکنیم بلکه باید درصد انرژیهای تجدید پذیر را در خودروهای برقی بالا ببریم.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه با این روند کاهش co۲ را شاهد خواهیم بود، اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی خودروی پلاگین هیبریدی در کشور داریم که متعلق به شرکت میتسوبیشی است اما همه خودروسازها به سمت پروژه های برقی حرکت کرده اند و نزدیک به تولید هستند.
,
 
,
دمشقی تصریح کرد: اگر تولیداتی در بازار اتفاق بیافتد و واردات خودرو در دولت جدید رقم بخورد تمام خودروسازهایی که با آنها در ارتباط هستیم به اتفاق گزینه هایی از برندهای خوبی از چین، ژاپن، کره و اروپایی دارند که می توانند به کشور وارد کنند در نتیجه توسعه خودروی برقی همانند حوزه ارتباطات انفجاری انجام می شود.
,
 
,
وی گفت: اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از سال ۲۰۳۰ خودروهای بنزینی در اروپا دیگر پلاک نمی خورند و تولید نخواهند داشت، در نروژ ۷۵ درصد خودروها برقی هستند و تا دو سال آینده به ۱۰۰ درصد می رسد، بنابراین خیلی از این مهم دور نیستیم که پمپ بنزین ها با ایستگاه های شارژ خودرو برقی جابجا کنیم.
,
 
,
, ,
 
,
دمشقی افزود: طی دو سال آینده محصولی از شرکت سایپا تحت عنوان خودرو برقی ارائه می شود و یکی از کارخانه های کرمان هم که با آن در ارتباط هستیم تولید خودرو برقی را انجام می دهد، علاوه بر این تولیدات داخلی، خودروهای خارجی هم برای واردات کاندید شده اند اما رسیدن به تیراژ بالا دوره ای و زمان بندی خاصی دارد.
,
 
,
وی اظهار داشت: در حال حاضر گروه مپنا انواع شارژرها از ۳.۷ کیلووات تا ۶۰۰ کیلووات که برای خودروهای سنگین اعم از اتوبوس استفاده می شود را دارد و این محصولات داخلی وارد خط تولید شده اند، امسال هم سراسر کشور شارژر نصب می کنیم در نتیجه خودروسازها و واردکننده ها نباید نگرانی از جهت زیرساخت داشته باشند.
,
 
,
مدیر مرکز توسعه خودرو برقی و زیرساخت های شرکت ساخت مهندسی ساخت کنترل برق مپنا در خاتمه تصریح کرد: ایستگاه خورشیدی هزینه ای یک میلیارد تومانی در برداشت اما هزینه ای که برای بردن این محصول در مدار تولید صرف خواهد شد ۲۰۰ میلیون تومان است،
 
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه