اخبار داغ

کارشناس امور تربیتی:

کارآفرینان با داشتن هدف و برنامه به موفقیت رسیده‌اند

کارآفرینان با داشتن هدف و برنامه به موفقیت رسیده‌اند
علی عبدالمحمدی گفت: انگیزه، یک وزارتخانه‌ و دولت مستقله است، هر چقدر این وزارتخانه را قدرتمندتر کنید؛ کلیدهای منفی موجود در مسیر در انگیزش فرد تاثیر ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس امور تربیتی در گفتگو با خبرنگار "تیتریک" گفت: انگیزه، یک وزارتخانه‌ و دولت مستقله است، اما تعداد درِ زیادی به بخش هیجانات ما دارد؛ بنابراین هیجانات خیلی روی آن اثر می‌گذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علی عبدالمحمدی ادامه داد: مثلاً به وسیله حرف زدن با فردی حال او خوب می‌شود و برای انجام یک کار انگیزه پیدا می‌کند. اما از طرف دیگر مثلاً به کسی که دانشگاه شریف قبول شده وقتی که یک عبارت «که چی؟» گفته می‌شود ممکن است انگیزه‌اش را از دست بدهد.

,

وی افزود: یا فردی که با پدر و مادر یا همسرش دعوا کرده در آن روز ممکن است انگیزه کار کردن نداشته باشد و فقط یک جمله انگیزش بخش ممکن است به او ایجاد انگیزه برای کار دهد.

,

این کارشناس تصریح کرد: تعداد درِ زیادی رو به هیجانات وجود دارد؛ هر چقدر این وزارتخانه را قدرتمندتر کنید؛ کلیدهای منفی موجود در مسیر در انگیزش فرد تاثیر ندارد.

,

عبدالمحمدی گفت: هر چه وزارتخانه انگیزه قدرتمند شود، درهای هیجانات روی آن اثر ندارد. مثلاً بعضی افراد به امام می‌گفتند، اتفاقاتی در کشور افتاده که دیگر نمی‌شود انقلاب کرد! اما امام می‌گفتند ما کار خودمان را انجام می‌دهیم.

,

وی افزود: آنهایی که می‌بینید در دنیا کاری کردند و روی هدفشان ایستادند، چون در وجودشان وزارتخانه "انگیزه" قوی بوده است.

,

این کارشناس تاکید کرد: باید توجه کنیم اشکالی ندارد به فرد هیجان داده شود، اما اگر همراه با تبیین منطق قضیه نباشد به مشکل برخورد می‌کند.

,

عبدالمحمدی گفت: وقتی به یک نفر انگیزه می دهی؛ که تو در این کار نمونه هستی و قطعا می توانی کارت را توسعه دهی؛ از طرف دیگر باید از فرد خواست تا اهدافش را بنویسد و برنامه‌ریزی کند.

,

وی ادامه داد: صرف دادن انگیزه به فرد در راه اندازی یک کسب و کار کفایت نمی کند؛ قطعا باید فرد برای پیاده سازی ایده اش برنامه داشته باشد و تلاش کند تا به هدفش برسد.

,

این کارشناس بیان کرد: کارآفرین های بسیاری بوده اند که در ابتدای شروع طرح و ایده شان به شدت موفق بوده اند ولی برای ادامه راه انگیزه خودشان را از دست داده اند زیرا برای ادامه مسیر برنامه نداشته اند.

,

عبدالمحمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: انگیزه به شدت اهمیت دارد و هیجانات روی آن اثر می گذارند؛ اما صرف داشتن انگیزه کفایت نمی کند قطعا باید هدف و برنامه داشته باشد تا بتواند به نتیجه و موفقیت برسد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه