اخبار داغ

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس:

کار معلم بسیار سخت‌تر از استاد دانشگاه است/ همه نمایندگان به طور جدی پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستند

کار معلم بسیار سخت‌تر از استاد دانشگاه است/ همه نمایندگان به طور جدی پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستند
حجت الاسلام احمدحسین فلاحی گفت: همه نمایندگان به طور جدی پیگیر طرح رتبه بندی معلمان هستند، بالاترین آرا را در بین لوایح به آن و اولویت آن اختصاص دادند تا سریع‌تر انجام شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام احمدحسین فلاحی در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز، درباره شایعات مطرح شده در فضای مجازی پیرامون طرح رتبه بندی معلمان اظهار داشت: دولت طی این هشت سال کاری انجام نداده و پولی که برای رتبه بندی در بودجه سال ۱۴۰۰ اختصاص داده پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است در حالی که برای اجرای کامل این طرح به مبلغی بالاتر نیاز است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس رقمی که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون آموزش مطرح شد برای اجرای طرح رتبه بندی معلمان به طور سالانه حدود ۱۶۸ هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است که دولت پنج هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص داد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: در بحث تصویب لایحه رتبه بندی معلمان، مجلس وظیفه خود را انجام داده و آن را تکمیل می کند اکنون نیز کلیات آن تصویب و دو شوری شده، در کمیسیون هم چکش کاری شده و مباحث قانونی آن تقریباً در حال اتمام است و تصویب می‌شود.

وی عنوان کرد: همه نمایندگان به طور جدی پیگیر طرح رتبه بندی معلمان هستند، بالاترین آرا را در بین لوایح به آن و اولویت آن اختصاص دادند تا سریع‌تر انجام شود.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث پولی هم کمیسیون آموزش مجلس در تلاش است از ردیف‌هایی منابع آن را تأمین کند تا چاره‌ای بیابد همچنین کمیسیون برنامه و بودجه پیشنهاد کرده طی روزهای اخیر جلسه ای مشترک با کمیسیون آموزش برگزار شود تا برای تامین بودجه طرح مذکور فکری کنند.

حجت الاسلام فلاحی خاطرنشان کرد: طرح رتبه بندی معلمان تعطیل و بایگانی نشده بلکه در حال پیگیری آن هستیم اما در فضای مجازی، برای معلمان عزیز فضای روانی ایجاد می کنند با این حال معلمان نگران نباشند که مجلس این طرح را انجام نمی‌دهد.

وی افزود: دولتی که از سال ۹۲ تاکنون به مدت هشت سال این طرح را انجام نداده در حالی که باید سال های گذشته فکر می کرد امسال این رقم بودجه را اختصاص داده است.

حجت الاسلام فلاحی با بیان اینکه ما تلاش می‌کنیم طرح رتبه بندی معلمان انجام شود، گفت: بحث فرهنگی طرح مذکور هم سر جای خود است.

وی عنوان کرد: این نگاه وجود دارد که کار معلم بسیار سخت تر از استاد دانشگاه است زیرا معلم دانش آموز را تربیت می کند و تحویل می دهد اما استاد دانشگاه به مراقبت از کار معلم می پردازد و در این میان معلمین دوران ابتدایی سخت ترین دوران را با دانش آموز سپری می کنند و این موارد مدنظر قرار دارد.

حجت الاسلام فلاحی گفت: اعضای کمیسیون آموزش مجلس از خانواده آموزش و پرورش، معلم و مدیر بوده اند، سالها تجربه داشتند و مجلس هم به اجرای این طرح اهتمام دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه