اخبار داغ

جهش‌هایی که قربانی می‌گیرد؛

کرونای دلتا؛ ویروسی با قدرت سرایت‌پذیری و کشندگی بالا/ سرگردانی و نارضایتی مردم در پایگاه‌‌های واکسیناسیون

کرونای دلتا؛ ویروسی با قدرت سرایت‌پذیری و کشندگی بالا/ سرگردانی و نارضایتی مردم در پایگاه‌‌های واکسیناسیون
متاسفانه این روزها سرعت جهش های کرونایی گوی سبقت را از اجرای واکسیناسیون ربوده است، از شیوع ویروس کرونا یک سال و نیم گذشته اما کووید ۱۹ هر روز در حال جهش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، این روزها کرونای دلتا در سایه بی توجهی به پروتکل های بهداشتی در حال پیشروی در استان البرز است. ویروسی که در موج پنجم با آن مواجه هستیم و در جای جای کشور در حال خودنمایی است. اغلب بیماران بهبود یافته آن را تجربه ای تلخ می دانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
یک بهبود یافته ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ فارغ از هزینه ها، نگرانی ها و ترس و اضطراب هایی که در مدت زمان ۱۴ روز به شخص و خانواده وارد می شود، هم بیمار و اطرافیان وی را با دغدغه مواجه می کند، در نتیجه تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی است.
,
 
,
ویروس کرونای دلتا در ۵ الی ۱۰ ثانیه از فرد مبتلا به فرد سالم منتقل می شود و به واسطه خطرناک بودن و شیوع سریع آن، لازم است اغلب شهروندان علاوه بر استفاده از دو ماسک، فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر داشته باشند، البته این مسئله باید عمومی شود.
,
 
,
متاسفانه سرعت جهش های کرونایی گوی سبقت را از اجرای واکسیناسیون ربوده است، البته غالب افراد به این نتیجه رسیده اند که باید به واسطه حفظ خانواده هایشان از ماسک استفاده کنند، از شیوع ویروس کرونا یک سال و نیم گذشته اما کووید ۱۹ هر روز در حال جهش است.
,
 
,
, ,
 
,
رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بهترین نسخه در برابر ویروس کرونا است، مجتبی یعقوبی، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ زمانی که کووید ۱۹ از بدن فردی به فرد دیگر منتقل می شود در مواجهه با داروهای ضد ویروسی، جهش می کند.
,
 
,
مجتبی یعقوبی افزود: این جهش منجر به تغییراتی در علائم کرونا، قدرت سرایت پذیری یا کشندگی ویروس خواهد شد، خاصیت سرایت پذیری و کشندگی ویروس کرونا به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است لذا مردم باید توصیه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را مد نظر قرار دهند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک و شست و شوی دست ها باید اولویت مردم باشد، اظهار داشت: کرونای دلتا علائم متفاوتی با نوع آلفا ندارد اما نشانه های سرماخوردگی و آبریزش بینی در این نوع بیشتر از مدل آبفا است، این ویروس در نوجوان ها علائم شدیدی ایجاد می کند که پیش از این در جهش های قبل وجود نداشت.
,
 
,
یعقوبی تصریح کرد: اگر علائم مذکور در افراد زیر ۲۰ سال مشاهده شد سریعا باید به پزشک مراجعه کنند، داروها و تزریق واکسن بی تاثیر نیست اما ممکن است نسبت به جهش های دیگر قدرت کمتری داشته باشد اما اینگونه نیست که هیچ داروی موثری نداشته باشد.
,
 
,
وی گفت: باید دورهمی های خانوادگی محدود شود، اگر مردم این موضوع را رعایت کنند کادر درمان هم با خیال آسوده به درمان و مبارزه با کرونا ادامه خواهند داد، اما اگر مردم به این مسائل توجه نداشته باشد متاسفانه با موج های سنگین تری روبرو می شویم.
,
 
,
, ,
 
,
و اما سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در البرز با اشاره به اینکه از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون ۳۰۰ هزار دز واکسن در این استان تزریق شده است، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، می گوید؛ طی ۳ الی ۴ روز گذشته روزانه به صورت متوسط ۲۰ هزار دوز واکسن تزریق شده است.
,
 
,
مهرداد بابایی روند واکسیناسیون را بی سابقه دانست و افزود:  از نظر واکسن کرونا هم خوشبختانه تا امروز مشکلی نداریم اما علی رغم توصیه های مکرر به مردم، برخی از شهروندان بدون توجه به فراخوان ها ثبت نام به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه ازدحام جمعیت همکاران ما در مراکز واکسیناسیون را دچار چالش می کند، اظهار داشت: حضور بی برنامه مردم در ساعات اولیه صبح باعث اختلال در روند واکسناسیون خواهد شد، مردم نگران نباشند چرا که واکسن به اندازه کافی برای همه آنها وجود دارد.
,
 
,
سخنگوی قرارگاه مقابله با کرونا در البرز در خاتمه تصریح کرد: مردم با ثبت نام در سامانه خود را در معرض آلودگی ناشی از تجمعات قرار ندهند تا همکاران علوم پزشکی بر اساس برنامه ریزی هایی که دارند بتوانند در اسرع وقت تزریق واکسن را برای عموم مردم انجام دهند.
,
 
,
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته از چند مرکز توزیع واکسن کرونا در استان بازدید کردم، می گوید؛ متأسفانه مردم از بی برنامگی در نوبت دهی جهت انجام واکسیناسیون گلایه داشتند و از این موضوع رنج می بردند.
,
 
,
, ,
 
,
علیرضا عباسی افزود: در حالی که به افراد بالای ۵۰ سال اطلاع رسانی شده و منتظر دریافت واکسن هستند، در یکی از پایگاه‌های مرکز واکسیناسیون شاهد هرج و مرج و سرگردانی و نارضایتی جهت نوبت دهی برای تزریق واکسن برکت بودیم.
,
 
,
وی اظهار داشت: با بیان اینکه پدربزرگان و مادربزرگان شهر و استان ما چرا باید در گرمای تابستان با استرس در ازدحام‌ صف واکسن بمانند و مشاهده‌گر اشکال در سیستم نوبت‌دهی باشند، تاکید کرد: این اشکالات باعث ناامیدی می‌شود و شان و کرامت مردم ما این نیست که با آنها چنین برخورد شود.
,
 
,
در خاتمه می توان گفت چشم تمام مردم ایران به دست توانای کادر درمانی است که طی یک سال و نیم اخیر جان داده اند اما جانانه در مقابل ویروس کرونا از مردم محافظت کرده اند و قطعا بهبود روند واکسیناسیون می تواند از دغدغه های آنها و ملت ایران بکاهد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه