اخبار داغ

ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار؛ دو تبعه فرانسه بازداشت شدند

ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار؛ دو تبعه فرانسه بازداشت شدند
چند تبعه خارجی از جمله دو شهروند فرانسوی در رابطه با ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار بازداشت شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «آندری راجولینا» رئیس‌جمهور ماداگاسکار امروز (پنجشنبه) از توطئه ترور نافرجام جان به در برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که چندین تبعه خارجی از جمله دو شهروند فرانسوی در رابطه با ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار بازداشت شدند.

, فرانسه,

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر دادستانی ماداگاسکار، راجولینا از تلاش نافرجام ترور جان به در برده است و چندین «تبعه خارجی و ساکنان ماداگاسکار» به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص این عملیات ترور بازداشت شدند.

,

رادیو بین‌المللی فرانسه (آر.اف.آی) گزارش کرد که دو تبعه خارجی بازداشت شده، «پائول رافانوهارانا» شهروند ماداگاسکار با اصالت فرانسوی و «فیلیپه فرانکو» یکی از اتباع فرانسوی بوده‌اند.

,

گزارش‌ها حاکی از آن است که رافانوهارانا سه‌شنبه عصر در خانه خود بازداشت شد ولی فرانکو در حال ترک ماداگاسکار به سمت فرانسه در فرودگاه «ایواتو» بازداشت شده است.

,

رئیس‌جمهور ماداگاسکار در حالی از ترور نافرجام جان به در برد که روز ۲۳ تیرماه، «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور ۵۳ ساله هائیتی در منزلش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و ترور شد. دولت هائیتی گفته دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌اند.

,

سی.ان.ان در پی وقوع این حادثه گزارش کرد که بسیاری از عاملان این ترور با واسطه یک شرکت امنیتی مستقر در ایالت فلوریدا از سوی کلمبیا اجیر شده بودند.

, ایالت فلوریدا,

طبق گزارش‌های منتشر شده، چندین نفر از افراد دخیل در عملیاتی که به ترور رئیس‌جمهور هائیتی منجر شد قبلاً مخبران دستگاه‌های مجری قانون در آمریکا بوده‌اند

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه