اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی هشدار داد؛

تشدید معضلات اجتماعی با رشد روزافزون زباله‌گردی/ شهرداری با گروه‌های سازمان‌یافته زباله‌گردی برخورد کند

تشدید معضلات اجتماعی با رشد روزافزون زباله‌گردی/ شهرداری با گروه‌های سازمان‌یافته زباله‌گردی برخورد کند
شریفی یزدی گفت: متاسفانه زنان زباله‌گرد مورد انواع آزارها قرار می‌گیرند همچنین شاهد آن هستیم که افرادی که تنها به دلیل امرار معاش اقدام به زباله‌گردی می‌کردند پس از مدت کوتاهی جذب باندها و گروه‌های تبهکاری می‌شوند که تمام این عوامل باعث تشدید معضلات اجتماعی می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌رضا شریفی یزدی، روانشناس و کارشناس اجتماعی در گفت و گو با صبح توس، اظهار کرد: عوامل متعددی باعث ایجاد معضل زباله گردی مخصوصا در کلانشهرها شده که اولین دلیل آن مشکلات اقتصادی است که طی چند سال گذشته در کشور ایجاد شده و چهره زشت زباله گردی را در شهرها به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با اشاره به اینکه معضل زباله گردی محدود به مسائل اقتصادی نیست، افزود: بخشی از این معضل مربوط می شود به مهاجران غیرقانونی که از سمت شرق وارد کشور می شوند که نوعا این افراد کسانی هستند که اجازه اقامت و کار ندارند و همیچنین مهارت خاصی نیز ندارند از این رو این افراد به سرعت جذب شبکه هایی می شوند که پشت معضل زباله گردی قرار گرفته اند و از این راه امرار معاش می کنند.

,

شریفی یزدی خاطر نشان شد: معتادان و کارتن خواب ها گروه دیگری هستند که اقدام به زباله گردی می کنند و هزینه های اعتیادشان را از طریق زباله گردی تامین می کنند علاوه بر این گروه ها عده ای نیز مانند زنان سرپرست خانوار و افراد از کار افتاده که در این وضعیت اقتصادی امرار معاش برایشان سخت شده است وجود دارند.

,

این کارشناس اجتماعی با تاکید بر اینکه زباله گردی معضلات اجتماعی دیگری را نیز به همراه خود به وجود می آورد، گفت: متاسفانه ما شاهد آن هستیم که بسیاری از کودکان مهاجران غیر قانونی اقدام به زباله گردی می کنند که این امر باعث تشدید معضل کودکان کار در کلان شهر ها شده است.

,

وی تصریح کرد: متاسفانه زنان زباله گرد مورد انواع آزارها قرار می گیرند همچنین شاهد آن هستیم که افرادی که تنها به دلیل امرار معاش اقدام به زباله گردی می کردند پس از مدت کوتاهی جذب باندها و گروه های تبهکاری می شوند که تمام این عوامل باعث تشدید معضلات اجتماعی می شوند.

,

شریفی یزدی در خصوص اقداماتی که دستگاه های مختلف باید در قبال زباله گردی انجام دهند گفت: در این خصوص باید یک اقدام بلندمدت انجام شود و کشور از این وضعیت اقتصادی که در آن قرار گرفته است خارج شود اما اقدامات کوتاه مدتی نیز مانند ایجاد گرم خانه های شهرداری، و دادن کار مناسب به این افراد می تواند به صورت مسکن های آنی از معضل زباله گردی بکاهند.

,

این کارشناس اجتماعی یادآور شد: شهرداری ها می توانند با جذب افرادی که تنها برای امرار معاش وارد زباله گردی شده اند در شرکت های بازیافتی از تعداد زباله گردها بکاهد همچنین با جمع آوری زباله گردان معتاد و سوق دادن آن ها به سمت ترک اعتیاد می تواند از زشتی های شهر که به دلیل حضور این افراد ایجاد شده، بکاهد.

,

وی با تاکید بر اینکه باید با گروه هایی که از کودکان برای زباله گردی استفاده می کنند، برخورد شدید انجام شود، افزود: متاسفانه پشت صحنه اکثر زباله‌گردی‌ها، گروه‌های سازمان یافته ای با درآمدها کلان و نجومی وجود دارند که اقدام به توزیع زباله گردان در مناطق مختلف کلانشهرها و خرید ضایعات از آن ها می کنند که باید در مرحله اول با این گروه ها برخورد جدی صورت گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه