اخبار داغ

مدیر آبفای خلیل‌آباد خبر داد؛

جستجوی آب در عمق ۲۸۵ متری اراضی خلیل‌آباد/ ۳ حلقه چاه جدید وارد مدار آبرسانی شدند

جستجوی آب در عمق ۲۸۵ متری اراضی خلیل‌آباد/ ۳ حلقه چاه جدید وارد مدار آبرسانی شدند
کاظمی گفت: چاه شماره پنج خلیل‌آباد در عمق ۲۸۵ متری به آب رسید که نسبت به چاه قبلی ۱۰۰ متر افت منابع آب زیرزمینی داشته‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد کاظمی، مدیر آب و فاضلاب شهرستان خلیل‌آباد در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: ۲۴ هزار مشترک در شهرستان خلیل‌آباد وجود دارد که با ۱۷ حلقه چاه عمیق کار آبرسانی به این مشترکین انجام می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه ۶ حلقه چاه عمیق مخصوص شهر خلیل‌آباد و ۱۳ روستای اطراف است که در سال گذشته یک حلقه چاه جدید وارد مدار شد، خاطرنشان کرد: یک حلقه چاه دیگر هم در سال ۱۴۰۰ حفاری و آزمایش پمپاژ شده و به‌زودی وارد مدار خواهد شد.

,

مدیر آب و فاضلاب خلیل‌آباد با تاکید بر اینکه چاه شماره ۳ جدید شهر کندر در بخش ششطراز نیز یک ماه گذشته وارد مدار شده است، تصریح کرد: یک چاه دیگر برای آینده بخش ششطراز در فاز مطالعاتی قرار دارد که به دنبال اخذ مجوزهای آن هستیم.

,

وی همچنین ادامه داد: آبرسانی از چاه حفاری شده در اراضی روستای محمدیه نیز از دیگر پروژه‌های در دست اقدام آب و فاضلاب است که حدود 5.5 میلیارد برای این پروژه هزینه شده و امیدواریم در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری برسد.

,

کاظمی با اشاره به اینکه باتوجه‌به چاه‌هایی که در شهر خلیل‌آباد و بخش ششطراز وارد مدار شده‌اند با قطع آب روبرو نبوده‌ایم ولی کمبود اُفت فشار آب خواهد بود، اذعان کرد: چاه شماره ۵ حدود ۳۲ لیتر بر ثانیه و چاه جدید که در ۱۴۰۰ وارد مدار می‌شود ۳۴ لیتر بر ثانیه و چاه جدید شهر کندر ۲۰ لیتر بر ثانیه آب خواهد داشت.

,

وی با بیان اینکه اگر روند خشکسالی‌ها و افت منابع آب زیرزمینی ادامه داشته باشد در آینده مشکل‌ساز خواهد شد، عنوان کرد: چاه شماره ۵ شهر خلیل‌آباد که در سال گذشته افتتاح شد چاه قدیم آن در ۱۸۵ متر به آب رسید ولی امروز چاه جدید آن در عمق ۲۸۵ متری به آب رسیدیم که ۱۰۰ متر افت منابع آب زیرزمینی داشته‌ایم.

,

مدیر آبفای خلیل‌آباد بر ضرورت صرفه‌جویی و عدم استفاده از آب شرب در آبیاری باغات تاکید کرد و افزود: در یک ماه گذشته ۱۰ نفر که استفاده غیرمجاز از آب شرب برای آبیاری باغات کشاورزی خود داشته‌اند شناسایی و مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

,

وی با تاکید بر اینکه اگر شهروندان افرادی را مشاهده می‌کنند که استفاده غیرمجاز از آب شرب در این شرایط سخت دارند را به شماره ۱۲۲ اتفاقات آب معرفی کنند، تشریح کرد: پرداخت به‌موقع آب‌بها باعث خدمات‌رسانی بهتر به همشهریان می‌شود که از مردم تقاضا دارم نسبت به این مورد هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه