اخبار داغ

دیدار هیات‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و طالبان در قطر

دیدار هیات‌های مذاکره‌کننده‌ دولت افغانستان و طالبان در قطر
در دیدار امروز اعضای هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ افغانستان و طالبان بر ادامه و تسریع مذامرات بین‌الافغانی تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اعضای هیئت‌های مذاکره‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان امروز (پنج‌شنبه، ۳۱ تیرماه) در دوحه باهم دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
هیئت مذاکره‌کننده‌ جمهوری اسلامی افغانستان گفته است که دو طرف ضمن تبریک عید، بر ادامه، سرعت و تاثیر مذاکرات تاکید کرده‌اند.
,
 
,
در همین حال محمدنعیم، سخنگوی طالبان نیز گفت که پیش از ظهر امروز نشستی میان گروه‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و این گروه در دوحه، برگزار شد.
,
 
,
وی افزود که در این نشست، دربارۀ تداوم، سرعت و مؤثر بودن روند مذاکرات بحث و گفت‌وگو شده‌است.
,
 
,
به گزارش فارس، این در دیدار در حالی صورت گرفت که در پایان نشست دو روزه دوحه که هفته گذشته میان هیات دولت افغانستان و طالبان صورت گرفت، دو طرف توافق کردند که مذاکرات تسریع شود تا از این طریق برای بیرون رفت از وضعیت کنونی افغانستان هرچه زودتر راه حل دایمی پیدا شود.
,
 
,
در بیانیه‌ای که پایان این نشست صادر شده به آتش‌بس و آزادی زندانیان طالبان اشاره‌ای نشد در حالی‌که پیش‌تر گفته شده بود آتش‌بس یکی از محورهای اصلی این مذاکرات است.
,
 
,
این دیدار در حالی انجام شد که از زمان آغاز روند خروج سربازان آمریکایی و ناتو از افغانستان، گفت‌وگوهای صلح در قطر، متوقف و دامنه‌ جنگ در افغانستان گسترش یافته بود.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه