اخبار داغ

خدمت بی منت در روزهای سیاه کرونایی تداوم دارد؛

توزیع بیش از ۱۳۰۰ سبد معیشتی عیدانه غدیر و قربان در سیستان وبلوچستان

توزیع بیش از ۱۳۰۰ سبد معیشتی عیدانه غدیر و قربان در سیستان وبلوچستان
حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان از آیین قربانی گوسفند و توزیع گوشت گرم میان نیازمندان در روز عید قربان خبر داد و گفت: بیش از هزار و۳۰۰ سبد معیشتی عیدانه غدیر و قربان در سیستان وبلوچستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، همه ساله در زمان فرارسیدن عید قربان کسانی که به حج رفته یا سالهای قبل‌تر حاجی شده‌اند و یا کسانی نذری دارند، در این روز گوسفندی را قربانی می‌کنند و این قربانی را بین نیازمند تقسیم کرده و این روز را جشن می‌گیرند.

امسال اما با  توجه به شیوع ویروس کرونا در جهان، برخی از مسلمانان به جای قربانی کردن گوسفند، هزینه و پول آن را بین فقرا و کسانی که از این ویروس آسیب دیده‌اند، توزیع و تقسیم کردند.

این عید فرصتی بزرگ در راستای ترویج فرهنگ کمک به مستمندان و همنوعان به عنوان یک سنت دینی و یک وظیفه اخلاقی است که در این روزهای کرونایی و با توجه به وضعیت اقتصادی بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفته است.

تهیه و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان در عید قربان

حسین فروغی، مدیر سازمان بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب و رزمایش کمک مومنانه بار دیگر به همت گروه های جهادی بسیح عشایری، خدمت بی منت به نیازمندان ارائه شد.

وی افزود: در این زمینه همزمان با روز عید سعید قربان و اجرای پویش نذر گوشت ۸۰۰ کیلو گوشت بین خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا در منطقه "بنت" توزیع شد.

این مقام مسئول ادامه داد: این اقدام به همت حوزه مقاومت بسیج عشایری شهید باقری برای رسیدگی به امور نیازمندان و کمک به معیشت آنان به صوورت هر مسجد_هرپایگاه عشایری یک قربانی به نیت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی انجام شده است.

به گفته فروغی، این طرح در ۱۴ روستای شهرستان نیکشهر با هدف کمک به معیشت نیازمندان در قالب اهدای گوشت انجام شد.

توزیع ۱۴۵ کیلو گوشت نذری بین خانوارهای نیازمند کرونایی در "هیرمند"

وی در خبر دیگری به توزیع گوشت نذری بین خانوارهای نیازمند کرونایی در "هیرمند" اشاره و اظهار کرد: در راستای پویش نذر قربانی این میزان گوشت به همت عشایر غیور بخش قرقری شهرستان هیرمند و گروه های جهادی بسیج عشایری حسین بن علی علیه السلام قرقری تهیه شد.

وی افزود: این اقدام در سطح شهرستان با ذبح هشت راس گوسفند و در قالب بسته های یک کیلویی بین ۱۴۵ خانوار آسیب دیده از بیماری کرونا تهیه و توزیع شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در راستای تداوم کمک های مومنانه به همت گروه های جهادی، پایگاه های بسیج عشایری شهید رمضان بزی، آزادگان، علی بن ابی طالب علیه‌السلام، شهید شیخ و حضرت علی اکبر علیه السلام پویش نذر قربانی با توزیع بسته های گوشت در دستور کار قرار گرفت.

تهیه و توزیع ۱۳۰۰بسته معیشتی در اعیاد قربان و غدیر

وی در ادامه از توزیع هزار و ۳۲۰ سبد معیشتی به مناسبت اعیاد قربان و غدیر خم خبر داد و گفت: این میزان کالا اهدایی خیرین بوده که با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان هیرمند و حوزه مقاومت بسیج عشایری حسین بن علی علیه‌السلام قرقری نسبت به توزیع آن اقدام شد.

به گفته مدیر سازمان بسیج عشایری استان، این میزان بسته معیشتی در روستاهای ملادادی، ملاعلی،گمشاد، سراوانی، اربابی، قرقری، برج یوسف، مردان شهرکی و پلگی توسط گروههای جهادی بسیج عشایری توزیع شد.

فروغی اظهار کرد: بسته ها قالبا شامل برنج، رب، روغن، قند و گوشت بوده و با حفظ شأن و منزلت خانواده های نیازمند تقسیم شده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, تهیه و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان در عید قربان, تهیه و توزیع گوشت نذری بین نیازمندان در عید قربان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, توزیع ۱۴۵ کیلو گوشت نذری بین خانوارهای نیازمند کرونایی در "هیرمند", توزیع ۱۴۵ کیلو گوشت نذری بین خانوارهای نیازمند کرونایی در "هیرمند",
,
,
,
,
,
,
,
, تهیه و توزیع ۱۳۰۰بسته معیشتی در اعیاد قربان و غدیر, تهیه و توزیع ۱۳۰۰بسته معیشتی در اعیاد قربان و غدیر,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه