اخبار داغ

صنعت دام در آستانه نابودی کامل!

مسئولین بجای رساندن نهاده به دامدار، با آزاد کردن صادرات دام، صورت مسئله را پاک می کنند

مسئولین بجای رساندن نهاده به دامدار، با آزاد کردن صادرات دام، صورت مسئله را پاک می کنند
باعث تاسف است در حالی که نهاده دامی در گمرکات کشور در حال فاسد شدن و نابودی است، مسئولین بجای آنکه برنامه ای برای توزیع صحیح نهاده میان دامداران داشته باشند، با آزاد کردن صادرات دام، تنها صورت مسئله را پاک می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ ذبح دام های مولد و آبستن در کشتارگاه ها چند وقتی است که در حال انجام است و دلیل آن هم کمبود نهاده های دامی و عدم توانایی دامداران در سیرکردن دام هایشان عنوان می شود. اتفاقی که بسیار تلخ است و در آینده ای نه چندان دور کشور را با مشکل تامین گوشت و شیر مواجه می کند. این در حالی است که به گفته مسئولین چندین تن نهاده دامی در گمرکات کشور وجود دارد و اگر برنامه ریزی وجود داشت و این نهاده ها در اختیار دامداران قرار می گرفت کشور با چنین بحرانی مواجه نمی شد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیارآفتاب,

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران؛

,

برنامه ای برای رساندن ۵.۵میلیون تن نهاده به دامداران وجود ندارد

, برنامه ای برای رساندن ۵.۵میلیون تن نهاده به دامداران وجود ندارد,

مجتبی عالی مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران در برنامه زنده تلویزیونی با بیان اینکه کمبود بسیار زیاد نهاده های دامی باعث نارضایتی دامداران شده است، گفت: همین کمبود باعث شده تا دامداران که توان نگهداری دام های خود را ندارند اقدام به ذبح دام های مولد و آبستن کنند. این در حالی است که دام های مولد باید در کشور بمانند و نیاز آینده کشور را برطرف کنند ولی دامداران به ناچار این کار را می کنند.

,

وی افزود: ضعف مدیریت جهت رساندن علوفه و نهاده های دامی به دام باعث بوجود آمدن این وضعیت شده است. این در حالی است که ۵.۵ میلیون تن نهاده دامی در گمرکات کشور وجود دارد ولی برنامه ای برای رساندن آن به دامدار وجود ندارد.

,

عالی تصریح کرد: اگر این روند ادامه داشته باشد در آینده ای نزدیک شاهد نابودی صنعت دام در کشور خواهیم بود و بنظر می رسد آیندگان نیز به سمت این کار نیایند. چرا که به چشم خود دیدند که پدرانشان که چندین و چند سال در این شغل بودند چطور ورشکست شدند و آنها دیگر ریسک پذیرفتن چنین شغلی را نمی پذیرند.

,

نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس؛

,

کمبود علوفه دامی، راهی جز ذبح یا صادرات دام پیش پای دامداران نگذاشته است

, کمبود علوفه دامی، راهی جز ذبح یا صادرات دام پیش پای دامداران نگذاشته است,

در همین رابطه علیرضا نظری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با دیارآفتاب، گفت: کمبود نهاده دامی باعث شده تا دامداران مجبور به خروج دام های خود از چرخه کنند. این کار به دو صورت قابل انجام است؛ یا ذبح دام ها، حتی دام های مولد، یا صادرات دام به خارج از کشور.

,

وی افزود: اگر دولت می توانست علوفه مورد نیاز دام را تامین کند، قطعا بهترین راه حفظ دام بود ولی در حال حاضر که وضعیت بدین شکل است تنها راه ذبح یا صادرات دام است.

,

این عضو کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه بنظر می رسد صادرات دام در حال حاضر گزینه بهتری باشد، تصریح کرد: آزاد شدن صادرات دام به خارج از کشور باعث ورود منابع ارزی می شود و می توان زمانی که وضعیت بهتر شد نسبت به واردات دام زنده اقدام کرد تا نیاز کشور برطرف شود.

,

به واقع باعث تاسف است در حالی که نهاده دامی در گمرکات کشور در حال فاسد شدن و نابودی است، مسئولین بجای آنکه برنامه ای برای توزیع صحیح نهاده میان دامداران داشته باشند، با آزاد کردن صادرات دام، تنها صورت مسئله را پاک می کنند.

, به واقع باعث تاسف است در حالی که نهاده دامی در گمرکات کشور در حال فاسد شدن و نابودی است، مسئولین بجای آنکه برنامه ای برای توزیع صحیح نهاده میان دامداران داشته باشند، با آزاد کردن صادرات دام، تنها صورت مسئله را پاک می کنند.,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه