اخبار داغ

رایزنی تلفنی پوتین و امامعلی رحمان درباره مسائل امنیتی منطقه

رایزنی تلفنی پوتین و امامعلی رحمان درباره مسائل امنیتی منطقه
روسای جمهوری روسیه و تاجیکستان در جریان گفت‌وگویی تلفنی در خصوص هماهنگی کامل اقدامات دو کشور با توجه به وخامت اوضاع در مناطق شمالی افغانستان و خطرات امنیتی برای آسیای مرکزی به توافق رسیدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد که "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه روز پنج‌شنبه طی مذاکراتی تلفنی با "امامعلی رحمان" رئیس جمهوری تاجیکستان، وضعیت امنیتی در منطقه آسیای مرکزی با توجه به وخامت اوضاع در ولایت‌های شمالی افغانستان را مورد بحث و بررسی قرار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طبق اطلاعات کرملین، در جریان این گفت‌وگوی تلفنی که به ابتکارعمل طرف تاجیکستانی انجام شد، مسائل مهم در دستورکار روابط دوجانبه، روند توسعه اوضاع در افغانستان و همچنین چگونگی فراهم سازی مقدمات نشست سران آتی رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای و نشست پاییزه شورای سران سازمان پیمان امنیت جمعی در دوشنبه مورد تبادل نظر قرار گرفت.     
,
 
,
بخش مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری تاجیکستان نیز اعلام کرد که امامعلی رحمان و ولادیمیر پوتین در جریان مذاکرات تلفنی خود، ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت امنیتی در منطقه آسیای مرکزی، درباره هماهنگی نزدیک اقدامات آتی دو کشور در جهت گیری به سمت افغانستان به توافق رسیدند.  
,
 
,
طبق این اطلاعات، روسای جمهوری تاجیکستان و روسیه همچنین در خصوص طیف وسیعی از مسائل مهم مربوط به مشارکت راهبردی دو کشور تبادل نظر کرده و بر تمایل دو طرف برای ادامه تماس‌های دوجانبه، از جمله در بالاترین سطح تأکید کردند.
,
 
,
روز پنج‌شنبه "آندری رودینکو" معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز نگرانی کرده بود که ولایت‌های شمالی افغانستان به نقاط داغ جدید درگیری‌های نظامی تبدیل شده و این وضعیت از لحاظ تأمین امنیت متحدان روسیه در منطقه آسیای مرکزی بسیار قابل توجه است. "دیمیتری پسکوف" سخنگوی کرملین نیز اعلام کرده که طرف روسی دائماً روند اوضاع کنونی در مناطق شمال افغانستان را با شرکای خود در منطقه مورد بررسی قرار می‌دهد.
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه