اخبار داغ

در خطبه‌های این هفته خراسان رضوی مطرح شد؛

نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی در کشور است/ دشمنان در جریان خوزستان به دنبال ایجاد تفرقه است

نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی در کشور است/ دشمنان در جریان خوزستان به دنبال ایجاد تفرقه است
در خطبه های این هفته نماز جمعه خراسان رضوی علاوه بر اشاره به جایگاه سنگر نماز جمعه در جامعه اسلامی بر رفع مشکلات مردم خوزستان تاکید شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ظهر امروز نماز سیاسی و عبادی جمعه در سراسر خراسان رضوی برگزار شد و اهم موضوعات به شرح ذیل مطرح شد؛

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

آیت‌الله علم‌الهدی:

, آیت‌الله علم‌الهدی:,

نماز جمعه ابزاری قوی برای حضور مردم در صحنه نظام اسلامی است

, نماز جمعه ابزاری قوی برای حضور مردم در صحنه نظام اسلامی است,

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد‌ در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در ارتباط با تقوای عملی در ارتباطات بود؛ مکرر عنوان کردم که مقام معظم رهبری امر فرمودند که توصیه و سفارش به تقوا در خطبه‌ها باید در ارتباط با جریان زندگی روزمره مردم تبیین شود. تقوا در مقام عمل است که ارزش دارد و برحسب دستور ایشان در ارتباط با تقوای عملی در مسائل مختلف زندگی در خطبه اول بحث کردیم و سخن در تقوای عملی در ارتباط با والدین بود. در ارتباط با پدر و مادر این تقوا باید به صورت عملی از سوی فرزندان اجرایی شود. ارتباط با والدین در قالب نکاتی دقیق در قرآن کریم تبیین شده است.

,

وی افزود: امروز 12 ذی الحجه و روزی است که حجاج از سرزمین منا به مکه کوچ می‌کنند و مراحل و مناسک حج را خاتمه و در مکه به جا می‌آورند و از حج خارج می‌شوند. مقام معظم رهبری فرمودند امسال از حج محروم بودیم و عزیزان ما از این کشور توفیق حضور در مراسم حج را پیدا نکردند اما محروم‌بودن از حج به معنای این نیست که ما مناسک حج را فراموش کنیم.

,

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امسال دعای عرفه را برگزار کردیم و عمل وقوف به عرفات را در غیر‌عرفات برپا کردیم؛ مقام معظم رهبری فرمودند وقتی می‌توانیم مناسک را در غیر حرم صورت دهیم، «رمی جمرات» و طرد شیطان را نیز می‌توانیم در خارج حرم صورت دهیم. مردم افغانستان امسال توانستند شیطان بزرگ یعنی آمریکا را رمی جمره کنند و امیدواریم مجاهدان ما در عراق هم بتوانند این مناسک حج را در عراق صورت دهند و رجس و پلیدی آمریکای جنایتکار را از سرزمین مقدس عتبات بزدایند؛ انشاء‌الله آن‌ها هم با غیرت و دلاوری در این مناسک با عظمت در عراق موفق شوند.

,

وی خاطرنشان کرد: 42 سال از انقلاب مقدس اسلامی ما می‌گذرد؛ این انقلاب برای ما برکات زیادی داشته از جمله اینکه در درگاه خدا می‌گوئیم هر ساله حج برگزار کرده و مناسک را به‌جا آورده و آن مقداری که انجام مناسک بندگان را به خدا نزدیک می‌کند در همه عمر 42 ساله این انقلاب صورت گرفته است. آثار شیطان بزرگ را از بین بردیم و در منطقه نیز نقش «رمی جمرات» را اجرا کرده‌ایم و این هم از برکات این انقلاب و مجاهدت شهیدان ماست؛ برکاتش امروز نصیب و روزی ما شده است.

,

آیت‌الله علم‌‌الهدی افزود: 5 مرداد سالروز برپایی نماز جمعه این عبادت بزرگ سیاسی و عبادی است. الحمدلله در مشهد‌مقدس نماز جمعه قبل از انقلاب نیز سابقه داشت. از زمان رضاخان و در آن خفقان شدید دوره رضاخانی عالم جلیل‌القدر انقلابی؛ شیخ غلامحسین تبریزی نماز جمعه را در همین شبستان مجاور این رواق هر هفته اقامه می‌کرد. ایشان در دوره طاغوت با تکیه بر اسلحه نماز می‌خوانند و البته این سلاح یک عصایی بود که شمشیر درون آن قرار داشت و ایشان همیشه این عصا را در دست می‌گرفتند و با تکیه بر اسلحه در آن دوره سیاه و خفقان طاغوت، نماز جمعه را برپا می‌کردند و این افتخار مردم شهر ما‌ست که مسئله اقامه نماز جمعه همواره پابرجا بوده است.

,

امام‌جمعه مشهدمقدس اظهار داشت: نماز‌جمعه 2 خصوصیت در این نظام برپا کرد؛ خصوصیت اول حضور مردم در صحنه نظام بود و ارتباط اجتماعی مردم با نظام از طریق نماز جمعه. نماز جمعه مظهر صلابت و قدرت نظام است و سبب شده جامعه و مردم عزیز ما در عرصه نظام حضور داشته باشند. مبانی دین و نهی از منکر در نماز جمعه بسیار حائز اهمیت است؛ برخوردهایی که با امام جمعه در فضای مجازی می‌شود به‌خاطر همین نهی از منکر است؛ حداقل وظیفه خطیب، نهی از منکر است و این نهی از منکر، بیان درد دین مردم متدین است که بر درد دنیای آن‌ها ترجیح دارد.

,

آیت‌الله علم‌‌الهدی گفت: مسائل مردمی اینجا و در تریبون نماز جمعه مطرح می‌شود؛ این مسائل مربوط به گرفتاری‌ها و فشارهای عمومی مردم است و نماز جمعه یک ابزار قوی برای حضور مردم ما در صحنه نظام است. امروز روی کره زمین هیچ نظامی مثل نظام جمهوری اسلامی ما نظام مردمی نیست و علت آن اتصال این نظام، به دین مردم است. مردم پای دین خود ایستاده‌اند. مردم جانشان را در مسیر دین‌شان می‌دهند. متدین به‌خاطر دینش در پای آرمان سیاسی و دینی خودش تا پای جان می‌ایستد و جانش را در راه دین می‌دهد.

,

 

,  ,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد:

, امام‌جمعه اسحاق‌آباد:,

توزیع ناعادلانه امکانات در زبرخان

, توزیع ناعادلانه امکانات در زبرخان,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا زارعی، امام‌جمعه اسحاق‌آباد در خطبه‌های نماز جمعه اول مردادماه ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید غدیر خم گفت: ولایت و رهبری جامعه اسلامی که برگرفته از غدیر است، مهم‌ترین مسئله جامعه اسلامی است و این ولایت و رهبری تضمین‌کننده اجرای احکام الهی خواهد بود.

,

وی تصریح کرد: متأسفانه مسئله غدیر مظلوم واقع شده است اگر غدیر خوب تبیین شود مهم‌ترین عامل وحدت در جامعه اسلامی است.

,

امام‌جمعه اسحاق‌آباد عنوان داشت: نماز جمعه نه‌تنها یک عبادت است بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است.

,

زارعی با اشاره به ۵ مردادماه، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور خاطرنشان کرد: نماز جمعه آثار و برکات فردی و اجتماعی زیادی دارد، نماز جمعه نه‌تنها یک عبادت است بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است و آگاهی و دانش مسلمین را بالا می‌برد لذا نماز جمعه هم عبادی است و هم سیاسی.

,

وی تصریح کرد: در شهرستان زبرخان شاهد توزیع ناعادلانه امکانات هستیم مسئولین کشوری و استانی که به منطقه سفر می‌کنند هیچ اعتنایی به منطقه محروم اسحاق‌آباد نمی‌کنند و این یک بی‌عدالتی و ظلم به مردم عزیز و شهید داده بخش اسحاق‌آباد است.

,

 

,

امام جمعه تربت حیدریه:

, امام جمعه تربت حیدریه:,

نظام اسلامی با ولی فقیه تبلور پیدا کرده است

, نظام اسلامی با ولی فقیه تبلور پیدا کرده است,

حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در آئین خطبه های این هفته به برپایی نخستین نماز جمعه پس از انقلاب اسلامی توسط شهید طالقانی اشاره کرد و افزود: نماز جمعه از شئونات ولایت و امامت جامعه اسلامی است، یعنی اقامه کننده نماز جمعه باید یا پیامبر با امام یا نایب عام امام باشد، لذا نماز جمعه بدون امر امامت جامعه مشروعیت ندارد.

,

وی تصریح کرد: اگر آیات جهاد و نماز جمعه را با هم مقایسه کنیم شرکت در نماز جمعه به مثابه جهاد فی سبیل الله است چرا که هر دو انسان را به ساحل کرامت و جایگاه لقاء الله می رساند.

,

خطیب جمعه تربت حیدریه بیان داشت: هرکس از پرتو امامت و ولایت بهره مند باشد شفاعت قیامت و دستگیری در دنیا را دارد، لذا کسی که مردم را به صراط مستفیم دعوت می کند سزاوار امامت و ولایت است.

,

وی افزود: امامت عهد الهی است و خداوند این عهد را به هرکس نمی دهد و هر کس از این عهد برخوردار باشد صلاحیت امامت دارد.

,

امام جمعه تربت حیدریه اظهار کرد: امیرالمومنین علیه السلام به همه چیز ارزش داده و هرکس دست در دست او داشته باشد ارزش پبدا می کند، لذا سعادت در گرو تبعیت از امامت و ولایت جامعه اسلامی است و هرچه این تبعیت بیشتر باشد خداوند برکاتش را بیشتر نازل می کند.

,

وی گفت: نظام اسلامی پرتوی از حاکمیت امامت و ولایت جامعه اسلامی است که با ولی فقیه تبلور پیدا کرده است.

,

 

,

امام جمعه رشتخوار:

, امام جمعه رشتخوار:,

نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی در کشور است/ دشمن امروز تحمل تشکیل کابینه خدمت‌گذار در دولت جدید را ندارد

, نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی در کشور است/ دشمن امروز تحمل تشکیل کابینه خدمت‌گذار در دولت جدید را ندارد,

حجت‌الاسلام حسن جهانشیری امام‌جمعه رشتخوار ظهر امروز در جمع پرشور نمازگزاران این هفته نماز جمعه شهر رشتخوار در محل مسجد علی ابن ابی‌طالب (ع) این شهر با تبریک دهه ولایت و امامت و همچنان در آستانه سالروز اقامه اولین نماز جمعه ایران توسط آیت‌الله طالقانی در ۵ مرداد گفت: ما با حضور خودمان در نماز جمعه سعی می‌کنیم قدردان این نعمت الهی باشیم و این نعمتی که از طرف جمهوری اسلامی ایران امروز نصیب ما شده نهایت بهره را ببریم.

,

وی در ادامه با تقدیر و تشکر از مسئولان جهت برپایی میز خدمت در گرامیداشت 5 مرداد سالروز اقامه نماز جمعه در کشور، بیان داشت:  ما باید همیشه قدردان مردم باشیم و نسبت به مردم احساس تکلیف و با تمام توان برای خدمت به مردم انجام‌وظیفه کنیم.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار با اشاره به اهمیت امنیت باغات پسته کشاورزان در فصل برداشت این محصول اظهار داشت: با توجه به اینکه برداشت پسته نزدیک است و کشاورزان عزیز یک سال زحمت کشیدند که نتیجه برداشت محصول خود را ببیند، باید امنیت باغات کشاورزان مدیریت شود، نگهبانی دادن و معرفی هرگونه رفت آمد افراد مشکوک به نیروی انتظامی از خسارت به باغداران پسته جلوگیری خواهد کرد.

,

امام‌جمعه رشتخوار در بخشی دیگر از سخنان خود به بحث گرانی سیمان اشاره کرد و یادآور شد: سیمانی که در خیلی از  شهرستان‌های ما تولید می‌شود چرا باید باقیمت بالا عرضه شود، سیمانی که جوان ما برای ساخت مسکن خود نیاز به آن دارد، دولت تا آخرین لحظه باقدرت پای‌کار باشد برای مردمی که همیشه درصحنه حاضر هستند، آن‌گونه که شایسته است خدمت کنند.

,

وی با تأکید بر اینکه نماز جمعه قرارگاه بصیرت افزایی در کشور است، تصریح کرد: امروز جنگ معنوی، جنگ اقتصادی و سیاسی در حال پیاده‌سازی توسط دشمن است، ما همیشه باید آماده‌باشیم و نباید صحنه را خالی کنیم. باید بصیرت داشته باشیم و بیدارباشیم و در جنگ‌های مختلف آماده‌باشیم که دشمن خسارتی بر ما وارد نکند.

,

حجت‌الاسلام جهانشیری در تکمیل مطلب بیان داشت: نماز جمعه اطلاع‌رسانی می‌کند به مردم ایران اسلامی که وضعیت کشور ما چگونه است و چگونه باید عمل کنیم. حضور ۸۲ و نیم درصدی مردم رشتخوار در انتخابات ورای ۸۶ درصدی مردم به منتخب مردم ایران مشت محکی بر دهان دشمنان بود.

,

خطیب نماز جمعه رشتخوار در ادامه خاطرنشان کرد: امروز آمریکا جنایتکار به خاطر اینکه دولت ایران اسلامی در حال انتقال است، دنبال فرصت‌هاست که با استفاده از رسانه‌های خود برای تضعیف جبهه مقاومت استفاده کند، امریکا جنایتکار امروز عصبانی است از حضور و حماسه مردم ایران که در انتخابات 1400 رقم خورد.

,

وی همچنین با تأکید بر اینکه ایجاد کابینه خدمت گذار در دولت جدید مسئله‌ای است که دشمن نمی‌تواند تحمل کند، اذعان داشت: شکل‌گیری و اتحاد بین سه قوه، مجریه، مقننه و قضاییه که دست به دست هم داده‌اند تا مشکلات کشور را حل کنند، این مسئله برای دشمن قابل‌تحمل نیست.

,

 

,  ,

امام جمعه خلیل‌آباد:

, امام جمعه خلیل‌آباد:,

رفع مشکلات خوزستان نیازمند یک عزم ملی و تقسیم‌کار است

, رفع مشکلات خوزستان نیازمند یک عزم ملی و تقسیم‌کار است,

حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل‌آباد ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این شهرستان با اشاره به تنش آبی و کمبود آب در خوزستان اظهار داشت: بروز پدیده کم‌آبی و خشکسالی در کشور وجود دارد ولی در استان‌هایی مثل خوزستان بیشتر بروز پیدا کرده است.

,

وی همچنین در ادامه خاطرنشان کرد: وجود سدها و رودهای بزرگی در خوزستان و سهم عمده این استان در کشاورزی و نفت‌خیز بودن و سهم بی‌بدیل این استان در دفاع از حریم انقلاب و تمامیت ارضی و مدافعان حریم اهل‌بیت (ع) از ویژگی‌های خوزستان است.

,

امام جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه خوزستان در چند دهه اخیر با کم مهری‌هایی روبرو شده است و امروز با مشکل کم‌آبی مواجه هستند، تصریح کرد: مردم صبور و انقلابی خوزستان امروزه گلایه‌های به حق خود را از مسیر قانونی و گفتگو با مسئولان، نمایندگان و خبرگان پیگیری می‌کنند.

,

وی با تاکید بر اینکه ورود بنیاد برکت، سپاه و ارتش در آبرسانی به خوزستان قابل‌تقدیر است، اذعان کرد: رفع مشکلات خوزستان نیازمند یک عزم ملی و تقسیم‌کار آینده‌نگرانه بین قوا، نیروهای مسلح و گروه‌های جهادی است.

,

ناهیدی در ادامه ضمن گرامیداشت فرارسیدن ۵ مردادماه سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از انقلاب، عنوان کرد: از ویژگی‌های اهل ایمان، توجه ویژه به اقامه نمازجمعه است و وقتی صدای اذان نمازجمعه بلند می‌شود اهل ایمان موظف هستند که کسب‌وکار خود را تعطیل و به‌سوی اقامه نمازجمعه بشتابند.

,

وی با بیان اینکه اهمیت نمازجمعه یک مسئله مهمی است که مهم‌ترین دلیل بر این اهمیت نیز آیات قرآن و روایت‌های مختلف در باب نمازجمعه است، تشریح کرد: پیامبر اکرم (ص) در باب اهمیت نمازجمعه فرمودند که افرادی که گرما و سرمای شدید مانع حضور آن ها در نمازجمعه نمی‌شود اهل بهشت هستند.

,

 

,

امام‌جمعه سرخس:

, امام‌جمعه سرخس:,

مردم ما در روزهای آخر این دولت هم طعم تلخ بی‌تدبیری را چشیدند/ «نماز جمعه» بنیان مرصوص اهل اسلام را به نمایش می‌گذارد

, مردم ما در روزهای آخر این دولت هم طعم تلخ بی‌تدبیری را چشیدند/ «نماز جمعه» بنیان مرصوص اهل اسلام را به نمایش می‌گذارد,

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: غدیر در حقیقت از امیرالمومنین امام علی علیه‌السلام است و آنچه غدیر دارد از فضائل آن حضرت است.

,

امام جمعه سرخس افزود: اقامه عدل و هدایت بشریت برای امام علی علیه‌السلام مهم بود و این امر با نفی طاغوت شدنی است.

,

وی بیان کرد: روز غدیر نشانه‌ای از جامعیت اسلام است و جامعیت دین به فکر کمال بشریت است و این دین را باید کسی باشد از جنس پیامبر تا در سراسر جهان گسترش دهد.

,

حجت‌الاسلام بختیاری عنوان کرد: باید در دهه امامت و ولایت هرچه می‌توانیم برای ترویج غدیر تلاش کنیم؛ خوشا به حال صاحب قلمی که در این دهه برای تقویت غدیر امیرالمومنین علیه‌السلام قلم بزند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار پرس غذای گرم در ایام دهه امامت و ولایت بین نیازمندان سرخس توزیع می‌شود، گفت: باید در این دهه به تاسی از مولایمان علی علیه‎‌السلام بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان توزیع کنیم و آن‌‎ها را اطعام کنیم.

,

امام جمعه سرخس در ادامه با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه کشور بعد از انقلاب اسلامی تصریح کرد: نماز جمعه برکات زیادی برای جامعه دارد و نقش نماز جمعه در رویارویی با جنگ نرم دشمن، نقشی اساسی است.

,

وی افزود: دشمن می‌خواهد ملت ایران نسبت به آینده خودش افسرده باشد و یاس و ناامیدی نسبت به آینده نظامش داشته باشد؛ همچنین به دنبال آن است که ترس، رعب و وحشت و دلواپسی و خفت و خود کم بینی را به ملت ایران هدیه بدهد.

,

حجت‌الاسلام بختیاری ادامه داد: نماز جمعه کانون آفرینش نشاط و عزت در جامعه و پشتوانه استمرار حاکمیت و تقویت کننده جبهه حق و تبلور اسلامیت و جمهوریت است.

,

خطیب نماز جمعه سرخس خاطرنشان کرد: نماز جمعه ارکان واقعی اقتدار نظام اسلامی را نشان می‌دهد و بنیان مرصوص و انسجام صفوف اهل اسلام و بصیرت اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

,

امام جمعه سرخس در ادامه «مقاومت» را سخن حق ایران در برابر شرارت آمریکا عنوان کرد و افزود: مقاومت حق مشروع ایران بوده و در منطقه نیز مسئله هدایت‌گری را دنبال می‌کند.

,

وی گفت: آمریکا بعد از ۲۰ سال از افغانستان با دست خالی و با رسوایی خارج شد؛ در ذات آمریکا جز ستم نیست و ظالم و ظالم پرور است.

,

حجت‌الاسلام بختیاری با اشاره به اینکه در روزهای آخر این دولت هم متاسفانه شاهد گرانی‌ها و افسارگسیختگی‌ها در بازار هستیم، تصریح کرد: مردم ما در روزهای آخر این دولت هم طعم تلخ بی‌تدبیری را چشیدند.

,

خطیب نماز جمعه سرخس با بیان اینکه گرانی‌ها به ویژه در مسئله نان پذیرفتنی نیست، عنوان کرد: دولت به جای اینکه از نانوایان در تامین مخارجشان حمایت کند، دوباره بار را بر روی دوش مردم گذاشت؛ امیدواریم مسائل اصلی کشور که از همه مهم‌تر معیشت مردم است در دستور کار دولت انقلابی آیت الله رئیسی قرار بگیرد.

,

امام جمعه سرخس در پایان با اشاره به اینکه دشمن از طریق سوء مدیریت‌ها به دنبال التهاب آفرینی در کشور است، گفت: در مسئله خوزستان هم دشمن به دنبال سوءاستفاده از مطالبات به حق مردم بود، اما مردم قهرمان این منطقه اجازه سوءاستفاده را به دشمن نمی‌دهند؛ از سپاه قهرمان هم برای خدمت‌رسانی به مردم مظلوم خوزستان تقدیر می‌کنیم.

,

 

,

امام‌ جمعه قوچان مطرح کرد:

, امام‌ جمعه قوچان مطرح کرد:,

درب‌های مصلای نماز جمعه قوچان به روی همه گروه‌های سیاسی باز است

, درب‌های مصلای نماز جمعه قوچان به روی همه گروه‌های سیاسی باز است,

حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق، امام‌جمعه قوچان ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی-سیاسی جمعه در مصلای قبای شهرستان قوچان اظهار کرد: نمازهای جمعه‌ای که در جمهوری اسلامی ایران اقامه می‌شود برخلاف سایر کشورهای اسلامی و عربی، پرشور و بانشاط است.

,

وی با تأکید بر اینکه امروز نمازهای جمعه جمهوری اسلامی ایران میعادگاه عبادی و سیاسی مردم و مسئولین شده است، افزود: طی ایام سخت کرونایی که نماز جمعه‌ها تعطیل بود برخی از مؤمنین و مؤمنات گمشده‌ای داشتند و برخی منافقین هم خوشحال بودند.

,

خطیب نماز جمعه قوچان بابیان این مطلب که بنای نماز جمعه ایجاد وحدت است نه تفرقه، تصریح کرد: باید همه مردم را جذب کرد نه عده‌ای خاص را و درب‌های مصلای نماز جمعه قوچان به روی همه جوانان و گروه‌های مختلف سیاسی، احزاب و جناح‌ها باز است.

,

وی ادامه داد: باید در این میعادگاه عاشقان، وحدت و انسجام به ارمغان آورده شود و هیچ‌کس حق ندارد مردم را از نماز جمعه دفع کند.

,

هراتی مطلق امام‌جمعه را محور وحدت دانست و خاطرنشان کرد: امام‌جمعه باید دارای روحیه انقلابی و جهادی بوده و به معنای واقعی کلمه، پدر معنوی شهر باشد و تمام جناح‌ها، احزاب و گروه‌های به محوریت امام‌جمعه اقتدا کنند.

,

 

,

امام جمعه کوهسرخ:

, امام جمعه کوهسرخ, :,

دشمنان در جریان خوزستان به دنبال ایجاد تفرقه است

, دشمنان در جریان خوزستان به دنبال ایجاد تفرقه است,

حجت الاسلام رضایی تولایی، امام جمعه کوهسرخ ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: دشمنان نظام اسلامی همچنان پای کار هستند و به دنبال ضربه زدن به آن هستند و در قضیه بنزین دیدیم که بیشترین هجمه دشمنان در خصوص دعوت به آشوب بود.

,

وی با بیان اینکه امروز در جریان خوزستان، دشمنان بیکار نیستند و به دنبال ایجاد تفرقه هستند و الاحوازیه در متن کار است و از نیروی انتظامی ما شهید گرفته است، خاطرنشان کرد: آمریکا بعد از 20 سال به ظاهر از افغانستان خارج شدند و در این چند سال ببنید که چه جانباز، شیمیایی، قطع نخایی و... به جا گذاشتند.

,

امام جمعه کوهسرخ با تاکید بر اینکه آمریکا چندین هزار مستشار خارجی در افغانستان دارد و مردم افغانستان باید بیدار باشند و ابزارهای نرم دشمن را بشناسند، تصریح کرد: در خلأ رفتن آمریکای جنایتکار، امروز طالبان به دنبال کشورگشایی است و باید بیدار و هوشیار باشیم.

,

وی ضمن گرامیداشت پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور، اظهار داشت: نماز جمعه کانون نشاط، امید و آرامش ملی و عزت آفرینی است.

,

حجت الاسلام رضایی با تاکید بر اینکه نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی و قلب تپنده است که باید خون را در سطح جامعه و شهرستان تزریق کند، خاطرنشان کرد: مردم باید با شکوه هر چه بیشتر در این قرارگاه فرهنگی شرکت داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه همه باید به سمت اقامه نماز جمعه بشتابند، تصریح کرد: وارد 16امین سالروز اقامه نمازجمعه کوهسرخ می شویم و همه آثار و برکات اقامه نماز جمعه و مطالبه گری را در سطح شهرستان مشاهده می کنند.

,

 

,

امام جمعه بردسکن:

, امام جمعه بردسکن, :,

نماز جمعه بزرگ ترین و با ارزش ترین اجتماع هفتگی مسلمانان است

, نماز جمعه بزرگ ترین و با ارزش ترین اجتماع هفتگی مسلمانان است,

حجت الاسلام علی اصغر امینی، امام جمعه بردسکن در خطبه های نماز جمعه ضمن  گرامی داشت دهه امامت ولایت به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه درکشور به فرمان امام راحل در سال 59 به امامت  آیت الله طالقانی اظهار داشت: نماز جمعه فریضه با برکت درکشور است و امروز در بیش از 900 نقطه  کشور نماز جمعه اقامه می شود و به عنوان بزرگ ترین و باارزش ترین اجتماع هفتگی  مسلمانان است. 

,

وی بابیان اینکه درآیات و روایات به بحث نماز بارها پرداخته‌شده است، خاطرنشان کرد: نماز در قله عبادت‌ها است و هیچ عبادتی برتر از نماز نیست  و در بین نمازها نیز نماز جمعه از سایر نمازهای واجب و مستحبی برتر است.

,

امام‌جمعه بردسکن تصریح کرد: نماز جمعه تنها نمازی است که خداوند در کنار نمازهای واجب در قرآن برای اقامه آن ندا داده است و نماز جمعه درواقع انسان‌ساز است.

,

وی به ابعاد عبادی، سیاسی، فضیلتی، حاکمیتی، مردمی ، بصیرتی، اجتماعی و تربیتی نماز جمعه اشاره کرد و افزود: نماز جمعه بزرگ ترین و با ارزش ترین اجتماع هفتگی مسلمانان است و با توجه به ظرفیت عظیم نماز جمعه متاسفانه تنها 20 درصد از ظرفیت نماز جمعه استفاده می کنیم و 80 درصد  مغفول  مانده است که می طلبد همه در بخش های مختلف برای این فریضه اهتمام جدی داشته باشند.

,

حجت الاسلام امینی اذعان کرد: متاسفانه رسانه ملی که ظرفیت بسیار خوبی است دراین حوزه کمتر اطلاع رسانی می کند درصورتی که می تواند در شب های جمعه و روز جمعه  مردم را به این فریضه الهی دعوت کند.

,

وی با بیان اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است و باید بیشتر مورد توجه  دستگاههای اجرایی و فرهنگی قرار بگیرد، عنوان کرد: تریبون نماز جمعه محلی برای پیگیری امور و مطالبات آحاد مردم و جایگاهی برای دفاع از ارزش‌های انقلابی است.

,

امام جمعه بردسکن در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به دهه امامت وولایت اشاره کرد و ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر  گفت: عید غدیر عیدالله اکبر است و توصیه های فروانی به  افطاری دادن ، صدقه و  کمک به نیازمندان شده است  و درهمین راستا در روزعید قربان و به مناسبت دهه امامت وولایت بیش از 2 هزار کیلو گرم گوشت  گرم بین خانواده های نیازمند توسط خیران و نهادهای حمایتی در سطح شهرستان توزیع شده است.

,

وی همچنین گفت: به همت یک خیر مقیم کشور آلمان  که فرزند این دیار است نیز 500 میلیون ریال به ستاد غدیر  شهرستان درراستای ترویج و اشاعه فرهنگ علوی و دستگیری از ایتام و نیازمندان  کمک شده است  که در طول دهه اما‌مت وولایت نیت این خیر اجرایی می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه