اخبار داغ

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان خبرداد؛

کاهش ۶۰ درصدی تولید "جو" در لرستان

کاهش ۶۰ درصدی تولید "جو" در لرستان
صالحیان گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۷ هزار تن تولید "جو" در استان داشته باشیم که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش تولید را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: میزان سطح زیر کشت جو آبی در لرستان شش هزار و ۹۰۰ هکتار و جو دیم ۱۱۶ هزار هکتار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک،,

وی افزود: امسال پیش بینی تولید ۱۴۳ هزار تن جو را در سطح استان داشتیم ولی تاکنون ۵۳ هزار تن جو برداشت شده است در حالیکه سال گذشته از ۱۰۹ هزار هکتار سطح زیر کشت جو دیم و ۸۴ هزار هکتار جو آبی، ۱۴۱هزار تن تولید داشتیم.

,

مدیر زراعت جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر پیش‌بینی ۸۷ هزار تن تولید را داریم که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش تولید و عملکرد را شاهد هستیم.

,

وی با اشاره به پیش‌بینی تولید ۲۵۰ هزار تن سیب‌زمینی در لرستان، تصریح کرد: سطح زیر کشت سیب‌زمینی در استان، شش هزار و ۵۰۰ هکتار است که از هر هکتار، ۳۵ تن سیب زمینی برداشت می‌شود.

,

صالحیان خاطرنشان کرد: لرستان نسبت به استان‌های دیگر از وضعیت بهتری برخوردار است و در تولید سیب‌زمینی رتبه هفتم کشور را داراست اما به دلیل خسارت وارد شده در سیل اخیر عملکرد نسبت به سال گذشته تا حدودی کمتر شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه