اخبار داغ

آشفته بازار تحصیل در نهبندان؛

از عدم توانمندی دانشجویان برای پرداخت شهریه تا انصراف از تحصیل/ وعده رئیس دانشگاه برای ارائه تخفیف و پرداخت اقساطی شهریه

از عدم توانمندی دانشجویان برای پرداخت شهریه تا انصراف از تحصیل/ وعده رئیس دانشگاه برای ارائه تخفیف و پرداخت اقساطی شهریه
در حالی که تخفیف ۵۰ درصدی شهریه دانشگاه آزاد نهبندان، انگیزه بسیاری از دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه بوده است، اما اکنون افزایش شهریه مشکلاتی را برای دانشجویان در پی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از عوامل مهم توسعه در هر شهر و منطقه ای، ظرفیت های دانشگاهی آن است که خوشبختانه در این خصوص، بیرجند به عنوان یکی از شهرهای معروف دانشگاهی کشور معروف است و هم دارای دناشگاه های سطح بالایی است و هم جمعیت دانشجویی بسیار خوبی دارد. اما طی سالهای اخیر برای توسعه ظرفیت های دانشگاهی شهرستان های استان هم تلاش های زیادی شده است و اکنون تقریبا در همه شهرهای استان، واحدهای دانشگاهی وجود دارد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

یکی از واحدهای دانشگاهی در شهرستان نهبندان هم، دانشگاه آزاد واحد نهبندان است که با توجه به کم برخورداری این منطقه محروم و همچنین برای تشویق و ترغیب جوانان برای ادامه تحصیل، تخفیف 50 درصدی در شهریه را قائل شده است.

,

اما اکنون تعدادی از دانشجویان این دانشگاه، از فزایش چشمگیر و یکباره میزان شهریه گلایه دارند و تاکید می کنند که پرداخت این مبلغ در توان آنها نیست.

,

افزایش چشمگیر و یکباره شهریه

, افزایش چشمگیر و یکباره شهریه,

در همین خصوص یکی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نهبندان که دانشجوی ورودی بهمن ماه ۱۳۹۹ است، در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: هم اکنون هم بنرها و تبلیغات تخفیف ۵۰ درصدی ثبت نام دانشگاه آزاد واحد نهبندان، در سطح این شهر وجود دارد و اگر کسی الان هم بخواهد ثبت نام کند و با شماره های دانشگاه تماس بگیرد، مسئولین دانشگاه اعلام می کنند که شهریه ۵۰ درصد تخفیف دارد و مبلغ آن کمتر از یک میلیون تومان می شود.

وی افزود: با توجه به تخفیف ۵۰ درصدی درنظرگرفته شده، بنده هم مثل بسیاری از دانشجویان دیگر برای ثبت نام اقدام کردم. بر این اساس مبلغ شهریه برای ۱۴ واحد درسی، یک میلیون و صد هزار تومان می شد که با ۵۰ درصد تخفیف این مبلغ به ۵۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

وی گفت: اما در اوایل تیرماه و یک هفته قبل از برگزاری امتحانات دانشگاه، گفته شد که سایت بسته شده و دانشجویان نمی توانند مبلغ شهریه تعیین شده را پرداخت کنند و باید این موضوع از دانشگاه آزاد استان پیگیری شود. اما بعد از یک روز از این موضوع، به دانشجویان گفته شد که سایت باز شده و شهریه دانشجویان هم افزایش پیدا کرده است. بطوری که شهریه بنده که قرار بود با تخفیف مبلغ ۵۵۰ هزار تومان پرداخت کنم به ۲ میلیون و صد هزار تومان و شهریه یکی از دوستان دانشجوی دیگر، از مبلغ ۹۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان برای یک ترم، افزایش پیدا کرده بود.

این دانشجو ادامه داد: با توجه به افزایش چشمگیر مبلغ شهریه، بسیاری از دانشجویان معترض شدند که توان پرداخت آن را ندارند که دانشگاه قبول کرد شهریه را بصورت قسطی دریافت کند. اما اکنون و بعد از این موضوع گفته شده که دانشجویان باید شهریه این ترم را بطور کامل پرداخت کنند. همچنین تحصیل در ترم تابستانی هم اجباری است و هر دانشجو می تواند از ۵ تا ۱۰ واحد درسی انتخاب کند و البته باید شهریه ترم تابستانی هم همین الان پرداخت شود. حتی اگر دانشجویی قصد انصراف از تحصیل هم داشته باشد، باید شهریه ترم گذشته اش را هم پرداخت کند.

وی اظهارکرد: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه قبل از برگزاری امتحانات این موضوع را از طریق رئیس دانشگاه آزاد نهبندان پیگیری کردند که وی با ارائه چند برگ نامه، مدعی شد که موضوع افزایش شهریه ارتباطی با او ندارد و او این موضوع را پیگیری کرده است، اما از سمت دانشگاه آزاد استان جوابی دریافت نکرده است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,

افزایش شهریه علی رغم تغییر در امکانات

, افزایش شهریه علی رغم تغییر در امکانات,

وی با بیان اینکه به گفته رئیس دانشگاه آزاد نهبندان، علت افزایش مبلغ شهریه دانشجویان هم همسان سازی شهریه دانشگاه واحد نهبندان با دانشگاه های آزاد سطح کشور بوده است، گفت: اما این همسان سازی شهریه در حالی است که نهبندان یک شهرستان محروم است و حتی دانشگاه فضای آموزشی مناسبی هم ندارد.

,

این دانشجو ادامه داد: ساختمان مورد استفاده برای این دانشگاه، یک منزل دو طبقه است و متاسفانه دانشجویان از همه امکانات از جمله فضای آموزشی مناسب، سلف، سرویس ایاب و ذهاب و سایر خدمات و امکانات بی بهره اند. از طرف دیگر در تمام مدت ترم، کلاس های درسی دانشگاه بصورت مجازی برگزار شده و دانشجویان از هیچ خدمات و امکاناتی حتی آب و برق هم استفاده نکرده اند.

,

وی یادآور شد: به دلیل مجازی بودن کلاس ها، حتی برخی از اساتید دانشگاه پاسخگوی تماس های دانشجویان برای جواب به سوالات و رفع اشکال آنها هم نبودند و مدعی می شدند که وظیفه ای برای پاسخگویی ندارند.

,

انصراف از تحصیل نتیجه افزایش شهریه

, انصراف از تحصیل نتیجه افزایش شهریه,

این دانشجو بیان کرد: در ادامه اعتراضات به افزایش نرخ شهریه، تعدادی از دانشجویان به فرمانداری شهرستان هم رفتند که ابتدا حراست مانع حضور آنها شده بود، اما دانشجویان برای پیگیری مشکل خود مقاومت کردند. در حالی که رئیس دانشگاه و فرماندار گفته بودند که موضوع را پیگیری می کنند، اما تنها یک ساعت بعد از قول پیگیری، در فضای مجازی به دانشجویان اعلام شد که باید تا ظهر سه شنبه 28 تیرماه، نسبت به پرداخت شهریه خود اقدام کنند که البته دیگر امکان پرداخت آن بصورت چک یا قسطی هم وجود ندارد.

,

وی گفت: این شرایط باعث نارضایتی بسیاری از دانشجوها شده و برخی از آنها بخصوص افرادی که از شهرستان های دیگر برای تحصیل در این دانشگاه حضور پیدا کرده اند، انصراف داده اند. البته برخی از دانشجویان هم همزمان با خبر افزایش شهریه و حتی قبل از برگزاری امتحانات انصراف دادند.

,

وی یادآور شد: همچنین مسئولان گفته اند که تلاش می کنند تا شاید تخفیف ۱۰-۲۰ درصدی در شهریه ها اعمال شود، اما باز هم این میزان تخفیف تاثیر چندانی در توانایی دانشجویان برای پرداخت شهریه نخواهد داشت.

,

مگر تورم چقدر بوده که شهریه سه برابر شده؟

, مگر تورم چقدر بوده که شهریه سه برابر شده؟,

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه هم گفت: دکتر بنی اسدی رئیس دانشگاه آزاد واحد نهبندان در پاسخ به اعتراض دانشجویان گفته است که افزایش شهریه بنا به تورم چند ماه اخیر بوده است.اما سوالی که مطرح است این است که آیا ماه های گذشته تورم ۳۰۰ -۴۰۰ درصدی داشتیم که شهریه ها هم سه تا چهار برابر آن هم در یک شهر منطقه محروم افزایش پیدا کرده است؟

,

وی افزود: سوال دیگری که مطرح است این است که اکنون که مبلغ شهریه ها با سایر دانشگاه ها همسان سازی شده ، آیا امکانات دانشگاه هم همسان سازی و افزایش پیدا کرده است؟ در حالی که جواب این سوال کاملا روشن است و اصلا امکانات دانشگاه قابل مقایسه با سایر دانشگاه ها نیست. حتی سطح علمی اساتید و همچنین نحوه برخود آنها با دانشجویان هم مورد اعتراض است بطوری که ارسال پیام به برخی از اساتید، نمره منفی برای دانشجو را به دنبال دارد.

,

باز هم تکرار بی خبری و اطلاع در صبح شنبه

, باز هم تکرار بی خبری و اطلاع در صبح شنبه,

این دانشجو ادامه داد: از طرف دیگر در حالی که بنده به عنوان یک دانشجوی ممتاز، درخواست تخفیف و کاهش شهریه داشته ام، اما متاسفانه به جای کاهش شهریه، آن را افزایش داده اند و از مبلغ ۷۰۰ هزارتومان به یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان رسیده است. وقتی هم که علت این موضوع را از مسئول مربوطه دانشگاه جویا شدم، وی پاسخ داده که او هم مثل آقای رئیس جمهور غافلگیر شده و وقتی روز شنبه سیستم را بروزرسانی کرده، متوجه شده که شهریه ها افزایش پیدا کرده است.

,

وی ادامه داد: همچنین موضوع دیگری که مورد انتقاد است این است که چرا باید مبلغ شهریه دانشجویان هم رشته، هم ترم و با تعداد واحد درسی مساوی، متفاوت باشد؟ چرا شهریه ها یکسان نیست؟

,

تبلیغات تخفیف ۵۰ درصدی شهریه بر چه اساسی بوده؟

, تبلیغات تخفیف ۵۰ درصدی شهریه بر چه اساسی بوده؟,

یکی دیگر از دانشجویان این دانشگاه نیز در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: اکنون دغدغه ی دانشجویان دانشگاه آزاد نهبندان، افزایش چند برابری شهریه است بطوری که بنده قبلا برای هر ترم مبلغ ۹۰۰ هزار تومان پرداخت می کردم، اما اکنون این مبلغ به ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

,

وی افزود: اما این افزایش شهریه طبق چه قانونی انجام شده است؟ آیا اکنون که مبلغ شهریه همسان سازی شده است، امکانات دانشگاه هم یکسان شده است؟

,

این دانشجو تاکید کرد:اگر قرار بر افزایش شهریه دانشگاه بود، پس چرا تبلیعات ۵۰ درصد تخفیف انجام شد؟ در حالی که اکنون هر بار که به سایت مراجعه می کنیم، مبلغ شهریه با افزایش روبرو بوده است.

,

وی گفت: افزایش مبلغ شهریه در حالی بوده است که  دانشجویان در هیچ کلاسی به خصوص کلاس های عملی، حضور نداشته اند و هیچ تجهیزاتی برای آموزش صرف نشده است. اما این افزایش شهریه بر چه اساسی بوده است؟

,

شهریه ها همچنان در حال افزایش است

, شهریه ها همچنان در حال افزایش است,

یکی از دانشجویان دیگر هم گفت: انگیزه بنده هم از ثبت نام در این دانشگاه، مثل بسیاری از دانشجویان دیگر، تبلیغات برای تخفیف ۵۰ درصدی شهریه بوده است، اما اکنون هر بار که وارد سامانه آموزشیار می شویم، با افزایش مجدد شهریه مواجه می شویم. متاسفانه هیچ کس هم در این خصوص پاسخگو نیست که چرا شهریه همچنان در حال افزایش است.

,

وی بیان کرد: چرا وقتی دانشگاه هیچ امکاناتی ندارد و دانشجویان هم از هیچ امکاناتی استفاده نمی کنند، باید هزینه های افزایش شهریه را پرداخت کنند؟

,

وی افزود: مشکل دیگری که وجود دارد این است که دانشجویان نمی توانند بیشتر از ۱۵ واحد درسی انتخاب کنند و از طرف دیگر انتخاب واحد برای ترم تابستان هم اجباری است. بر این اساس تعداد ترم های تحصیلی از ۴ ترم به ۶ ترم افزایش پیدا می کند و در مقابل دانشجو باید شهریه ثابت بیشتری هم پرداخت کند.

,

گول تبلیغات تخفیف 50 درصدی را خوردیم

, گول تبلیغات تخفیف 50 درصدی را خوردیم,

یکی از دانشجویان دیگر نیز گفت: هیچ کدام از دانشجویان امکان پرداخت شهریه چند برابری را ندارند و بیشتر آنها هم گول تبلیغات تخفیف ۵۰درصدی شهریه و همچنین امکان پرداخت آن به صورت قسطی و چکی را خوردند که بعد از ثبت نام، هیچ کدام از این موارد حقیقت نداشت.

,

وی بیان کرد: بنده در مهرماه سال ۱۳۹۸ و برای استفاده از تخفیف ۵۰ درصدی شهریه، وارد این دانشگاه شدم که در آن زمان مبلغ شهریه برای هر ترم حدود ۴۰۰- ۵۰۰ هزار تومان بود. بعدا هم این مبلغ افزایش داشت و به ۶۰۰ – ۷۰۰ هزار تومان هم رسید. اما در ترم فعلی، این مبلغ به یکباره به یک میلیون و ۳۰۰ و یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هم رسید.

,

شهریه یکسان برای دانشجوی نهبندان و تهران

, شهریه یکسان برای دانشجوی نهبندان و تهران,

این دانشجو با تاکید بر اینکه در شرایط اقتصادی فعلی این افزایش ناگهانی شهریه منصفانه نیست، گفت:  چرا باید دانشجویی در یک منطقه محروم و با کمترین امکانات، همان شهریه ای را بپردازد که یک دانشجو در کلان شهرها مثل تهران، آن هم با بالاترین امکانات و کیفیت آموزش، پرداخت می کند؟

,

وی ادامه داد: این موضوع باعث شده تا اکنون بسیاری از دانشجویان از تحصیل انصراف دهند و یا ه به فکر انصراف یا انتقال باشند. چرا که در این شهرستان هیچ بازار کاری برای دانشجو وجود ندارد و از طرف دیگر خود دانشجو و یا خانواده او، درآمدی برای پرداختن چنین مبالغی ندارند.

,

او تاکید کرد: با امکانات فعلی این دانشگاه، این افزایش شهریه عادلانه نیست. چرا که به جز شهریه، هیچ خدمات و امکانات دیگری ارتقا و افزایش پیدا نکرده است. همچنین بسیاری از اساتید بکارگیری شده، اصلا ارتباط و تخصصی با رشته ای که تدریس می کنند، ندارند که متاسفانه باز هم دانشجوها باید با این شرایط دانشگاه و استاد کنار بیایند و قربانی این تصمیمات باشند.

,

وی یادآور شد: یکی از موارد دیگر هم این بوده که مسئولان دانشگاه تاکید کرده اند که مبلغ شهریه ثابت از زمان ورود به دانشگاه تا پایان تحصیل، یک مبلغ یکسان خواهد بود. اما مبلغ این شهریه هم با افزایش همراه بوده است که در جواب اعتراض دانشجویان گفته شده که موضوع حل خواهد شد، اما هنوز به نتیجه نرسیده است.

,

بهره مندی همه دانشجویان از سیستم یکپارچه آموزشیار

, بهره مندی همه دانشجویان از سیستم یکپارچه آموزشیار,

محمدرضا بنی اسدی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان ادامه داد: با اجرایی شدن سیستم آموزشیار از مهرماه سال ۱۳۹۹، به دانشجویان اعلام شده که مبلغ شهریه افزایش می یابد و اگر دانشجویی هم از این موضوع اطلاعی ندارد، دلیل آن این است که به دانشگاه مراجعه ای نداشته است.

وی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، از مهرماه سال ۱۳۹۹، سیستم آموزشی آموزشیار برای تحصیل دانشجویان در فضای مجازی راه اندازی شده است که با ایجاد این زیرساخت، همه دانشجویان دانشگاه آزاد از جمله دانشجوهای نهبندان، از یک سیستم آموزش یکپارچه با امکانات یکسان برای تحصیل استفاده می کنند و بر همین اساس، نمی توانیم بگوییم مثلا زیرساخت های آموزشی در نهبندان کمتر است.

,
,
,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان افزود: بر اساس ابلاغیه و بخشنامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، مبلغ شهریه برای تمام واحدهای دانشگاهی کشور و بصورت یکپارچه می باشد .

,

افزایش شهریه به دانشجویان اطلاع داده شده بود

, افزایش شهریه به دانشجویان اطلاع داده شده بود,

بنی اسدی ادامه داد: با اجرایی شدن سیستم آموزشیار از مهرماه سال ۱۳۹۹، در همان موقع ، به دانشجویان اعلام شد که شهریه مبلغ اندکی افزایش می یابد، اما اگر دانشجویی هم از این موضوع اطلاعی ندارد، دلیل آن این است که مراجعه حضوری به دانشگاه یا سامانه آموزشیار نداشته است.

,

وی گفت: در سال های گذشته روال بر این بوده که تا پایان ترم، صد درصد شهریه دانشجو پرداخت می شده و چون دست دانشگاه باز بوده، می توانستیم برای دانشجویان تخفیفاتی را در شهریه اعمال کنیم. اما فعلا با توجه به پکپارچگی سیستم آموزشیار و افزایش هزینه های دانشگاه، امکان اعمال سطح  تخفیفات قبلی وجود ندارد. اما سعی می کنیم که برای تخفیفات شهریه ای، مصوبه سازمان مرکزی را بگیریم.

,

افزایش شهریه بر اساس افزایش نرخ تورم است

, افزایش شهریه بر اساس افزایش نرخ تورم است,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان ادامه داد: مبلغ شهریه در هر سال و بر اساس نرخ تورم، درصدی افزایش پیدا می کند. از طرف دیگر شهریه ای که دانشجو می پردازد، برای رفاه خودش و ایجاد زیرساخت های دانشگاهی و همچنین پیگیری امور عمرانی، اداری، آموزشی، پشتیبانی، پژوهشی و ... هزینه می شود و طوری نیست که در جای دیگری خرج شود. دانشجو نیاز دارد که از همه زیرساخت ها استفاده کند و ما هم سعی می کنیم که از بودجه خود دانشگاه برای ارتقای این زیرساخت ها استفاده کنیم.

,

احداث ساختمان دانشگاه آزاد از سرگرفته شد

, احداث ساختمان دانشگاه آزاد از سرگرفته شد,

بنی اسدی بیان کرد: هم اکنون هم با پیگیری هایی که انجام شده، احداث ساختمان دانشگاه آزاد در نهبندان، بعد از 8 سال از کلنگ زنی و متوقف شدن، دوباره از هفته قبل شروع به کار شده است.

,

بهره مندی همه دانشجویان کشور از شرایط یکسان آموزش با سیستم آموزشیار

,

وی گفت: در دوره کرونا، با فراهم شدن زیرساخت مجازی، دانشجوی دانشگاه واحد نهبندان هم مانند تمام دانشجویان سطح کشور، از تمامی خدمات آموزش آنلاین سیستم آموزشیار استفاده می کند که برای ایجاد این زیرساخت، زحمات زیادی کشیده شده تا کلاس ها بدون کوچکترین مشکلی برگزار شود. با ایجاد این فضا، دانشجوی نهبندان هم می تواند مانند دانشجوی مرکز استان از اساتید سطح علمی دانشیار و استادیار و تمام وقت استفاده کند و نمی تواند بگوید که شرایط من با مرکز استان تفاوت دارد، چرا که همه آنها از یک سیستم آموزشی مجازی یکسان استفاده می کنند و همه از خدمات یکسانی بهره مند هستند.

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان بیان کرد: افزایش شهریه برای همه رشته ها یکسان نبوده و مبلغ افزایشی برای برخی از رشته ها بیشتر و برای برخی رشته ها هم کمتر بوده است. مثلا اگر شهریه رشته ای اندکی افزایش داشته از نرخ تورم کمتر بوده است. متاسفانه همیشه تورم از شهریه  جلوتر بوده است و مبلغ شهریه هم بر اساس موارد متعدد سنجیده و تعیین شده است.

,

تخفیفات قبلی شهریه؛ ارفاق دانشگاه به دانشجویان بوده است

, تخفیفات قبلی شهریه؛ ارفاق دانشگاه به دانشجویان بوده است,

وی در پاسخ به اینکه آیا تخفیف شهریه در سال های قبل وجود داشته است، هم گفت: بله، این موضوع ارفاق و اختیارات آن زمان دانشگاه بوده است، اما نمی شود شهریه هیچ افزایشی نداشته باشد و ثابت بماند، اگر هم تخفیفی در شهریه برای دانشجویان اعمال شده است، ارفاق خود دانشگاه بوده است. دانشگاه سعی نکرده با دانشجویان با عدم صداقت رفتار کند بلکه افتخار ما خدمت به دانشجویان بوده و برای تقلب و دروغ نیامده ایم.

,

بنی اسدی با بیان اینکه مبلغ شهریه بر اساس نرخ تورم و توسط سازمان مرکزی تعیین شده است، گفت: این افزایش شهریه هر ساله اعمال می شود و  بر اساس سیستم یکپارچه آموزشیار، یک مبلغ شهریه برای تمام واحدهای سطح کشور مصوب می شود.

,

وی اظهارکرد: ممکن است برخی افراد با خواندن این مطلب تصور کنند که دانشگاه در حق دانشجویان این منطقه محروم ظلمی کرده است و حالا چند نفری که می خواهند در این شهرستان درس بخوانند، به خاطر این ظلم از تحصیل کنار بکشند. اما بنده معتقدم که باید به سرمایه انسانی این منطقه محروم توجه شود. باید به فکردوران پساکرونا هم بود، چرا که ممکن است درآمد خانوارهای این منطقه کمتر از سایر مناطق باشد که حالا کرونا و خشکسالی ها هم مزید بر علت شده است. 

,

شهریه مهدکودک ها چند برابر شهریه دانشگاه است

, شهریه مهدکودک ها چند برابر شهریه دانشگاه است,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان ادامه داد: اما اکنون حتی در مهدکودک ها که هیچ امکاناتی ندارند هم شهریه چند برابر مبلغ 2 میلیون و 200 هزار تومان شهریه دانشگاه است، در حالی که در این واحد دانشگاهی، دانشجویان از ظرفیت اساتید سطح علمی بالا و تمام وقت استفاده می کنند. البته در خصوص گلایه دانشجویان از برخی اساتید هم نباید یکطرفه به قاضی رفت، چرا که برخی از اساتید واقعا تلاش می کنند که دانشجویان از سطح علمی مطلوبی برخوردار باشند.

,

برای تخفیف و پرداخت اقساطی شهریه تلاش می کنیم

, برای تخفیف و پرداخت اقساطی شهریه تلاش می کنیم,

بنی اسدی بیان کرد: اگر دانشجویان از اول ترم به دانشگاه مراجعه می داشتند، می توانستند شهریه را طی اقساط پرداخت کنند. اما متاسفانه بسیاری از آنها در پایان ترم حضور پیدا کرده اند و می گویند توان پرداخت شهریه را نداریم. این در حالی است که همانطور که گفتم مبلغ شهریه مصوب سازمان مرکزی است، اما باز هم برای کاهش آن و همچنین پرداخت اقساطی آن تلاش و پیگیری می کنیم.

,

وی افزود: در حالی که دانشجویان از ابتدای ترم می توانستند شهریه خود را قسطی پرداخت کنند و از وام های دانشجویی و وزارت علوم استفاده کنند، اما اکنون هم پیگیر و تلاش خواهیم کرد تا اگر بشود، در سیستم آموزشیار، آیتمی باز شود که دانشجویان بتوانند مبلغی از شهریه را ظرف مدت یک تا دو ماه دیگر پرداخت کنند.

,

 وی یادآور شد: دانشگاه به بودجه دولت وصل نیست و از محل شهریه ها اداره می شود، اما اگر مبلغ شهریه پرداخت نشود، از کدام منبع  باید دانشگاه ساخته شود؟

,

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد نهبندان با بیان اینکه الان سیستم آموزشیار بصورت یکپارچه برای همه دانشگاه ها و دانشجویان اجرا شده و بر اساس آن خدمات و شهریه برای همه یکسان است، تاکید کرد: با توجه به اجرای سیستم یکپارچه آموزشیار، اما باز هم پیگیری می کنیم تا مصوبه ای برای  تخفیف در شهریه برای دانشجویان اعمال شود، چرا که سطح درآمد مردم این شهر کمتر است.

,

اجباری بودن ترم تابستانی تنها برای رشته آموزش ابتدایی 

, اجباری بودن ترم تابستانی تنها برای رشته آموزش ابتدایی ,

بنی اسدی گفت: همچنین برداشتن ترم تابستانی برای همه رشته ها اجباری نیست، اما بر اساس قانون، برای رشته آموزش ابتدایی سه نیمسال تعریف شده که دو ترم ۱۵ واحدی عادی و یک ترم ۱۰ واحدی تابستانی برای همه دانشجویان این رشته در تمام کشور وجود دارد.

وی یادآور شد: این دانشگاه حدود ۸ رشته فعال و بیش از ۳۶۰ دانشجو و ۳۰ استاد با درجه علمی بالا دارد.

,
,
,

افزایش شهریه باعث بی رغبتی دانشجویان به تحصیل می شود

, افزایش شهریه باعث بی رغبتی دانشجویان به تحصیل می شود,

بیکی فرماندار نهبندان هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: در سال های گذشته، دانشگاه تخفیف شهریه ای را برای دانشجویان ورودی قبل از سال ۱۳۹۸ درنظر گرفته و اعمال کرده که بر این اساس میزان شهریه در پایه ثبت نام، مبلغ زیادی نبوده است.

,

وی افزود: اما اکنون میزان شهریه دانشجویان بر مبنای سامانه آموزشیار متمرکز شده، که به همین دلیل به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است، در حالی که ممکن است با امکانات و تجهیزات دانشگاه متفاوت باشد. البته این موضوع خیلی تاثیرگذار نیست، چرا که در سطح کشور شهریه ها به طور یکسان تغییر کرده است.

,

بیکی تاکید کرد: قطعا افزایش شهریه در این منطقه محروم، باعث عدم رغبت دانشجویان به تحصیل خواهد شد و به همین دلیل ضروری است که در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

,

وی یادآور شد: در همین خصوص رئیس دانشگاه آزاد استان قول داده است تا در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد که در مردادماه برگزار می شود، حتما مساعدت لازم را برای دانشجویان دانشگاه آزاد واحد نهبندان پیشهاد دهند تا این مشکل رفع شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه