اخبار داغ

کارشناس مسائل اجتماعی مطرح کرد؛

عدم استقبال مسئولین از زبان هنر برای مقابله با معضلات جامعه

عدم استقبال مسئولین از زبان هنر برای مقابله با معضلات جامعه
محمد کاظمی گفت: امروز جوانان ما دیگر در قید و بند نصحیت برای پرهیز از عملی نیستند؛ اما اگر این نصیحت در قالب زبان هنر و به طور غیرمستقیم به جوان القا شود و آثار مخرب این آسیب برای جوان تبیین شود قطعا بسیار تاثیرگذار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس مسایل اجتماعی در گفتگو با "تیتریک" گفت: فرهنگ اهمیتی محوری در تمامی عرصه های زندگی بشر دارد و بدون در نظر گرفتن آن نمی توان فهم و برداشت درستی از مسایل روز جهان داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

محمد کاظمی ادامه داد: همه امور جامعه به نحوی به فرهنگ مرتبط شده است و فرهنگ بزرگترین نیاز جامعه بشری و عامل اصلی پویایی، نشاط و تداوم حیات جوامع و روح همبستگی و تداوم حیات معنوی و وجدان عمومی یک ملت، قوم و سرزمین است.

,

وی افزود: وقوع جرم متأثر از پیش‌زمینه‌های متعددِ اجتماعی و فردی است؛ اما می‌توان پس از شناخت آن نسبت به پیشگیری و حل آن جرم در جامعه برآییم؛ چون جرم اگر گسترش پیدا کند دیگر از کنترل خارج می شود.

,

این کارشناس تصریح کرد: هنر نیرومندترین راه راهنمایی و هدایت انسان است که با خود تزکیه ذات روح و روان را در پی دارد؛ جسم و بدن را بالنده و در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به شدت موثر است.

,

کاظمی گفت: عقبه زبان هنر نشان داده که هنر در هر موضوعی ورود پیدا کند معمولا تاثیرگذار است و مردم به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند.

,

وی ادامه داد: مثل این است که وقتی می خواهیم امور تربیتی را به فرزند خود آموزش دهیم اگر این نکته تربیتی را در قالب قصه برای کودک بازگو کنیم به راحتی در ذهن کودک می نشیند و ماندگاری آن از ساعت ها حرف بیشتر است.

,

این کارشناس بیان کرد: در سال های اخیر شاهد هستیم که برخی از دستگاه های مبارزه با آسیب های اجتماعی از زبان هنر استقبال کرده اند و برای آموزش پیشگیری از اعتیاد به تئاتر روی آوردند.

,

کاظمی افزود: تئاتر خیابانی در مکان شلوغ شهر و استفاده از این هنر برای آموزش پیشگیری و درمان یک آسیب اجتماعی به شدت می تواند از هزاران پوستر، خبر و موشن گرافیک موثرتر باشد.

,

وی گفت: ساخت تله فیلم های کوتاه با موضوع آسیب های اجتماعی به شدت می تواند در فرهنگ سازی موثر باشد همانگونه که هنوز "بابا برقی" در ذهن مردم برای کاهش مصرف برق الگوست زیرا با زبان هنر بیان شده و در ذهن ها ماندگار شده است.

,

این کارشناس عنوان کرد: متاسفانه تعداد این آثار محدود است اما به شدت تاثیرگذار است؛ زبان هنر می تواند در پیشگیری از بسیاری از آسیب های اجتماعی موثر باشد.

,

کاظمی ادامه داد: در چند سال گذشته استان البرز متولی برگزاری یک جشنواره فیلم کوتاه به مناسبت هفته اعتیاد با موضوع اعتیاد بود؛ آثار منتخب این جشنواره اکران شد و به شدت خوب و مفید و تاثیرگذار بود ولی تعداد این نوع برنامه ها کم است.

,

وی افزود: از طرفی آثار خوب و تاثیرگذار این جشنواره ها باید به رسانه ملی راه پیدا کند و همه مردم این آثار را ببینند و راهکارها را دریافت کنند.

,

این کارشناس تاکید کرد: امروز جوانان ما دیگر در قید و بند نصحیت برای پرهیز از عملی نیستند؛ اما اگر این نصیحت در قالب زبان هنر و به طور غیر مستقیم به جوان القا شود و آثار مخرب این آسیب برای جوان تبیین شود قطعا بسیار تاثیرگذار است و ما در مراکز ترک اعتیاد هر وقت از زبان هنر برای فرهنگ سازی استفاده کردیم آثار خوبش را دیده ایم.

,

وی گفت: ولی متاسفانه مسئولین ما خیلی از تئاتر و زبان هنر برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده نمی کنند زیرا در جامعه هنوز نهادینه نشده است.

,

کاظمی بیان کرد: امروز عصر تکنولوژیک است و کارهای فرهنگی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز باید بروز شود؛ یکی از این راها استفاده از زبان هنر است که هرچند اندک ولی مغفول مانده است.

,

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: خیلی خوب است که برای پیشگیری از هر آسیب یک قهرمان مثل بابابرقی خلق کنیم و آن را در جامعه تبیین و نهادینه کنیم ولی متاسفانه این مهم تاکنون انجام نشده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه