اخبار داغ

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزارت نیرو و آبفای خوزستان منفعلانه عمل می‌کنند

وزارت نیرو و آبفای خوزستان منفعلانه عمل می‌کنند
رحمت‌الله نوروزی گفت: وزارت نیرو و آبفای استان خوزستان منفعلانه عمل می‌کنند؛ درصورتی‌که همچنین موظف هستند با برآورد دقیق از اوضاع و شرایط نسبت به تأمین آب مورد نیاز این استان ورود جدی داشته باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رحمت‌الله نوروزی در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز، درباره شرایط خوزستان اظهار داشت: مردم خوزستان تا به امروز پای آرمان‌های امام و انقلاب ایستاده‌اند و از این به بعد هم خواهند ایستاد. آنها در زمان هشت سال جنگ تحمیلی اجازه ندادند که ذره‌ای از خاک کشور به دست صدام بعثی بیفتد؛ لذا حق این مردم نیست که در شرایط کم‌آبی یا حتی در بعضی مناطق در شرایط بی‌آبی به سر ببرند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز،,

وی گفت: در استان خوزستان رودهای بزرگی جاری هستند که اگر درست مدیریت می‌شدند، این رودها می‌توانست آب این استان را به خوبی تأمین کند، اما به دلیل انتقال آب و ایجاد سدهای بی‌مورد و نیز نبود حق‌آبه سبب شده تا خوزستان در شرایط بد آبی قرار داشته باشد.

,

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت موظف است، حداقل‌ها را برای مردم خوزستان تأمین کند، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو و آبفای استان خوزستان نباید منفعلانه عمل کنند و همچنین موظف هستند که با برآورد دقیق از اوضاع و شرایط خوزستان، نسبت به تأمین آب و برق مورد نیاز این استان ورود جدی داشته باشد.

,

نوروزی با اشاره به آشوب‌های اخیر در استان خوزستان گفت: اعتراض مردم خوزستان بحق است، اما آنچه که مشخص است این است که صف مردم انقلابی و ولایتمدار خوزستان از صف یک عده آشوب‌گر و اخلال‌گر جداست.

,

او بیان کرد: طی چهار پنج روز گذشته اقدامات خوبی برای حل مشکل آب خوزستان انجام شده؛ اقداماتی که پیش از وقوع بحران هم قابل انجام بود، اما به خاطر غفلت مسئولان شرایط کنونی به وجود آمده است، البته اگر وزارت نیرو این اقدامات را به شکل مستمر و پایدار انجام دهد، می‌توان بحران را کنترل کرد.

,

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از دولت سیزدهم تقاضا کرد که هرگونه طرحی مربوط به سدسازی و انتقال آب را برای بهبود شرایط آبی خوزستان متوقف کند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه