اخبار داغ

آمریکا به تحریم‌های چین واکنش نشان داد

آمریکا به تحریم‌های چین واکنش نشان داد
سخنگوی کاخ سفید تحریم‌های چین علیه نهادها و شهروند آمریکایی را محکوم کرد و گفت که این اقدام پکن باعث توقف ایالات متحده نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «جن پساکی» سخنگوی کاخ سفید عصر روز جمعه به وقت واشنگتن در سخنانی به تحریم‌های چین علیه چند نهاد و شهروندان آمریکایی واکنش نشان داد و اعلام کرد که این اقدام چین ایالات متحده را متوقف نخواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش ریانووستی، وی اظهار داشت که «اینگونه اقدامات چین باعث توقف ما نخواهد شد و ما در اجرا کردن تحریم‌های خود علیه چین مصمم هستیم».
,
 
,
جن پساکی تصریح کرد: «این اقدام چین سندی دیگر بر مجازات شهروندان، شرکت‌ها و سازمان‌های جامعه مدنی این کشور با هدف ارسال یک پیام سیاسی است که این نشان دهنده کاهش فضای سرمایه گذاری و افزایش خطرهای سیاسی در چین است».
,
 
,
سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که «هر دو حزب عمده آمریکا مخالف هدف قرار گرفتن مدافعان حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم هنگ کنگ است و تلاش‌های چین برای تهدید سازمان‌های غیر دولتی نشان دهنده انزوای آن در جهان است».
,
 
,
وزارت امور خارجه چین روز جمعه اعلام کرد که در واکنش به تحریم ۷ نفر از مقامات ارشد دفتر رابط دولت مرکزی جمهوری خلق چین در هنگ‌کنگ توسط آمریکا، چندین مقام آمریکایی را تحریم کرده است.
,
 
,
در بین مقامات آمریکایی که دولت چین در اقدامی تلافی‌جویانه آنها را تحریم کرده است، نام «ویلبر راس» وزیر بازرگانی دولت ترامپ و تنی چند از مقامات فعلی یا سابق نهادهای آمریکایی از جمله کمیسیون اجرایی کنگره آمریکا در امور چین، کمیسیون بررسی امنیتی و اقتصادی روابط آمریکا و چین، مؤسسه ملی دموکراتیک در امور بین‌الملل، موسسه بین‌المللی جمهوری‌خواهان، دیده‌بان حقوق بشر و شورای دموکراسی هنگ‌کنگ (مستقر در واشنگتن) دیده می‌شود.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه